Frank n Fries by DROPS Design

Hæklet pølse og brød med pommes frites i DROPS Paris

Tags: legetøj,

DROPS Design: Model nr w-039-bn
Garngruppe C
--------------------------------------------------------
Materialer: DROPS PARIS fra Garnstudio
50 g f.nr 26, mørk beige
50 g f.nr 17, naturhvid
50 g f.nr 46, rust
50 g f. Nr 35, vaniljegul
50 g f.nr 45, lys orange
En rest f.nr 37, rustrød
En rest f.nr 14, stærk gul
En rest f.nr 12, rød

DROPS HÆKLENÅL nr 4 - eller den nål du skal bruge for at få 22 fm på 10 cm i bredden.
TILBEHØR: Vat til fyld
--------------------------------------------------------

fra 6.80 kr /50g
DROPS Paris recycled denim DROPS Paris recycled denim 6.80 kr /50g
Garnet til denne opskrift koster fra 34kr. Læs mere.
MAGISK CIRKEL:
Arb starter med denne teknik for at undgå hul i midten. Hold i garnenden og sno garnet en gang rundt om venstre pegefinger for at danne en løkke. Hold i løkken med venstre tommelfinger og langefinger, tråden lægges over venstre pegefinger. Stik nålen gennem løkken, lav et omslag og træk tråden gennem løkken, hækl 1 lm, derefter hækles der fm rundt om løkken. Når du har ønsket antal fm, træk i garn enden så du snører løkken sammen. Hæft garnenden på bagsiden. Fortsæt at hækle rundt i cirkel.

HÆKL RUNDT I CIRKEL:
Efter den sidste fm på omg, fortsæt til næste omg med 1 fm i næste fm (= 1.fm fra forrige omg). OBS: Markere beg af omg med en mærketråd mellem sidste fm på omg og 1.fm på næste omg, lad mærketråden følge med op.

UDTAGNINGSTIPS:
Der tages 1 m ud ved at hækle 2 m i samme fm.

SAMMENHÆKLING AF FM:
2 fm hækles sammen til 1 fm således: Stik nålen ind i første m, hent tråden, stik nålen ind i næste m, hent tråden, lav et omslag og træk tråden gennem alle 3 m på nålen.

KREBSEMASKER:
Hækles som fm, men baglæns. Dvs der hækles fra venstre mod højre.
--------------------------------------------------------

BRØD:
Arb hækles rundt i cirkel. Hækl 19 lm med natur. Hækl 1 fm i 2.lm fra nålen, videre hækles der 1 fm i hver lm på hver side af lm rækken = 36 fm (18 fm på hver side). Videre hækles der rundt. Sæt 1 mærketråd i hver side, den ene før den første fm, den anden efter 18 fm. Hækl 1 fm i hver fm, SAMTIDIG tages der 1 m ud på hver side af hver mærketråd (= 4 udtagninger). Gentag udtagningen på hver omg 3 gange til = 52 m. Klip og hæft tråden.

Hækl på samme måde med mørk beige, men efter 4 omg med udtagninger hækles der 3 omg uden udtagning. Læg de to dele sammen, fyld med vat og hækl dem sammen med 1 tråd beige. Hækl 1 fm gennem fm på begge lag: Lav en halvdel til på samme måde, til sidst hækles de to halvdele sammen i de midterste 8 fm på den ene langside, hækl med beige gennem begge lag med 1 km i hver fm.

PØLSE:
Arb hækles rundt i cirkel med rust. Der startes ved at lave en MAGISK CIRKEL - læs forkl over - på nål 4.
1.OMG: Hækl 6 fm om den magiske cirkel – LÆS HÆKL RUNDT I CIRKEL!
2.OMG: Hækl 2 fm i hver fm = 12 fm.
3.OMG: Tag 4 fm ud jævnt fordelt – læs UDTAGNINGSTIPS = 16 fm.
Hækl 1 fm i hver fm til arb måler ca 17 cm, tag 4 m ind jævnt fordelt - læs SAMMENHÆKLING AF FM = 12 fm. Fyld pølsen med vat. Hækl alle fm sammen 2 og 2. Klip tråden og træk den gennem de sidste fm, træk sammen og hæft tråden.

KETCHUP OG SENNEP:
Hækl 60 lm med rustrød, klip og hæft tråden. Hækl 60 lm med stærk gul, klip og hæft tråden. Sy det fast på pølsen – se billede.

POMMES FRITES:
Arb hækles rundt i cirkel med vaniljegul på nål 4. Der startes ved at lave en MAGISK CIRKEL - læs forkl over.
1.OMG: Hækl 4 fm om den magiske cirkel med vaniljegul – LÆS HÆKL RUNDT I CIRKEL! Hækl 1 fm i hver fm til den måler ca 5 til 10 cm. Klip tråden, træk sammen øverst og hæft.

KURV:
Arb hækles rundt i cirkel på nål 4 med lys orange. Der startes ved at lave en MAGISK Cirkel - læs forkl over.
1.OMG: Hækl 6 fm om den magiske cirkel – LÆS HÆKL RUNDT I CIRKEL!
2.OMG: Hækl 2 fm i hver fm = 12 fm.
3.OMG: Hækl * 1 fm i næste fm, 2 fm i næste *, gentag fra *-* omg ud = 18 fm.
4.OMG: Hækl * 1 fm i hver af de næste 2 fm, 2 fm i næste *, gentag fra *-* omg ud = 24 fm.
5.OMG: Hækl * 1 fm i hver af de næste 3 fm, 2 fm i næste *, gentag fra *-* omg ud = 30 fm.
6.-16.OMG: Hækl 1 fm i hver fm.
17.OMG: Hækl 1 omg med KREBSEMASKER - se forkl over - og afslut med 1 km i første m.

TOMATKETCHUP:
Arb hækles rundt i cirkel på nål 4 med rød. Der startes ved at lave en MAGISK Cirkel - læs forkl over.
Hækl 1.-3.OMG som KURV. Hækl 35-40 lm, klip tråden og væv enden ind.

Helle 12.12.2018 - 19:39:

Haha "strikke maden" :D

Nicole 05.06.2018 - 12:12:

Liebes Drops-Team, ich scheiter am Brot. Die LMs + die jeweilige Reihe an den LMs geht. Was kommt dann? 1. Rd 36 FM? 2. Rd 16 FM, 2 dFM in die 17 und 18 M und wieder 16 FM und 2 dFM in die 35 und 36 = 40 M 3. Rd 20 FM, 2 dFM in die 19 und 20 M und wieder 20 FM und 2 dFM in die 39 und 40 = 44 M? 4. Rd 22 FM, 2 dFM in die 21 und 22 M und wieder 22 FM und 2 dFM in die 43 und 44 = 48 M? 5. Rd 24 FM, 2 dFM in die 23 und 24 M und wieder 24 FM und 2 dFM in die 47 und 48 = 52 M? Lieben Dank

DROPS Design 05.06.2018 kl. 13:56:

Liebe Nicole, die 1. Markierung ist vor dem 1. fM eingesetzt, dh: 1. Markierung (= Anfang der Runde), 2 fM, bis 1 fM vor 2. Markierung häkeln, 2 fM in das nächste fM, Markierung, 2 fM in die nächste fM, bis 1 M vor der Ende häkeln und 2 fM in die letzte fM = 4 Zunahmen . So weiter häkeln, dh 2 fM nach dem 1. Markierung, bis 1 M vor der 2. Markierung häkeln, 2 fM in die nächste fM, (Markierung), 2 fM in die nächste fM, bis 1 M vor Ende häkeln, und 2 fM in die letzte fM. Viel Spaß beim häkeln!

Søren 22.02.2018 - 09:28:

Haha det udtryk har jeg godt nok aldrig hørt før :D

Morten 13.11.2017 - 14:40:

Har hørt min bedstemor bruge udtrykket et par gange :D

Benjamin 14.09.2017 - 11:13:

"Hvis bare man kunne strikke maden" er et gammelt udtryk man brugte i 1800-tallet.

NetBoligAdvokat 11.09.2016 - 10:15:

Ja bare man kunne strikke maden nogengange :-) Hvad mener du med det?

Casper 11.11.2015 - 14:25:

Ja bare man kunne strikke maden nogengange :-)

Leny Van Well 03.09.2013 - 22:03:

Ik kom er met het broodje haken niet uit.Ben begonnen in de rondte in een cirkel, heb daarna aan beide kanten 18 vasten gedaan.Maar je moet dan toch al gelijk met meerderen beginnen anders heb je een lapje van 23 cm in de hoogte wat niet op een broodje lijkt.

DROPS Design 04.09.2013 kl. 10:39:

Hoi Leny. Er was een foutje binnengeslopen in dit patroon ;-) Je moet niet doorhaken tot 23 cm, maar meteen beginnen met meerderen. Ik heb het patroon aangepast. Bedankt voor het melden!

Kommentere opskrift DROPS Children 24-48