Tokyo by DROPS Design

Gehaakte sushi en maki met wasabi in DROPS Paris.

DROPS design: Model nr. w-047-bn
Garengroep C
--------------------------------------------------------
Materiaal: DROPS PARIS van Garnstudio
50 gr. kleur nr. 17, naturel
50 gr. kleur nr. 15, zwart
50 gr. kleur nr. 38, koraal
50 gr. kleur nr. 01, abrikoos
50 gr. kleur nr. 39, pistache
50 gr. kleur nr. 43, groen

DROPS HAAKNLD 3.5 mm
ACCESSOIRES: Kussenvulling voor de vulling
--------------------------------------------------------

(Ga verder naar het patroon...)

Trefwoorden: speelgoed,

Vervang eerste v aan begin van elke v toer door 1 l. Eindig elke toer met 1 hv in l van het begin van de toer.
Vervang eerste stk aan begin van elk stk toer door 3 l.

HAAK ST SAMEN:
V: steek haak in eerste v en haal draad door, steek haak in volgende v en haal draad door, maak een omsl en haal draad door alle 3 lussen op haak.
STK: haak 1 stk in volgende stk maar wacht met de laatste doorhaling, haak andere stk op dezelfde manier. Maak een omsl en haal draad door alle lussen op haak.
--------------------------------------------------------

SUSHI:
RIJST: wordt in de rondte gehaakt. LEES INFORMATIE VOOR HET HAKEN! Haak 3 l met haaknld 3.5 mm en naturel en vorm een ring met 1 hv in eerste l.
TOER 1: haak 7 v in l-ring.
TOER 2: haak 2 v in elke v de hele toer = 14 v.
TOER 3-14: haak 1 v in elke v. Vul de sushi met wat kussenvulling, knijp het uiteinde samen zodat het plat wordt en zet vast met de zijkanten tegen elkaar.

VIS: wordt heen en weer gehaakt. Haak 16 l met haaknld 3.5 mm en koraal of abrikoos.
TOER 1: Keer het werk en haak 1 stk in 3e l vanaf haak, haak dan 1 stk in elke van de volgende 13 l. Keer het werk.
TOER 2: haak 1 stk in elk stk. Naai de vis op de rijst met een kleine steekjes.

MAKI:
Wordt in de rondte gehaakt in een cirkel. LEES INFORMATIE VOOR HET HAKEN EN HAAK ST SAMEN! Haak 3 l met haaknld 3.5 mm en koraal, pistache of abrikoos. Vorm een ring met 1 hv in eerste l.
TOER 1: haak 7 v in l-ring.
TOER 2: haak 2 v in elke v = 14 v, ga verder met naturel en eindig toer met 1 hv in eerste l van het begin van de toer.
TOER 3: haak * 1 v in volgende v, 2 v in volgende v *, herhaal van *-* de hele toer = 21 v.
TOER 4: haak * 1 v in elke van de volgende 2 v, 2 v in volgende *, herhaal van *-* de hele toer = 28 v, ga verder met groen of zwart en eindig toer met 1 hv in eerste l van het begin van de toer.
TOER 5: haak * 1 v in elke van de volgende 2 v, haak 2 v samen *, herhaal van *-* de hele toer = 21 v.
TOER 6-8: haak 1 v in elke v de hele toer = 21 v.
TOER 9: haak 3 l, haak 2 stk samen, * haak 3 stk samen *, herhaal van *-* de hele toer en eindig met 1 hv in 3e l van het begin van de toer.
Borduur met zwart of groen stiksteken langs de eerste 2 toeren. Borduur kettingsteken langs de laatste toer met naturel.

WASABI:
Wordt in de rondte gehaakt. Haak 3 l met haaknld 3.5 mm en pistache. Vorm een ring met 1 hv in eerste l.
TOER 1: haak 7 v in l-ring.
TOER 2: haak 2 v in elke v = 14 v.
TOER 3: haak * 1 v in volgende v, 2 v in volgende v *, herhaal van *-* de hele toer = 21 v. Haak ongeveer 30 l, hecht de draad af.

Denkt u een fout te hebben gevonden in het patroon? Laat dan een opmerking of vraag achter in ons Opmerkingen gedeelte bovenaan het patroon. Ga naar het origineel patroon DROPS Children 24-45.