Fancy Nancy by DROPS Design

Hæklet hue og hals i DROPS Nepal til børn

DROPS Design: Model nr ne-006-bn
Garngruppe C
-----------------------------------------------------------
HUE:
Størrelse: 3/5 - 6/9 - 10/12 år
Passer hovedmål: 50/52 - 52/54 - 54/58 cm
Materialer: DROPS NEPAL fra Garnstudio
100 g i alle str f.nr 3112, støvet rosa
50 g i alle str f.nr 501, grå

HALS:
Størrelse: one-size
Bredde: 60 cm
Højde: 12 cm
Materialer: DROPS NEPAL fra Garnstudio
100 g f.nr 3112, støvet rosa
50 g f.nr 501, grå

DROPS HÆKLENÅL NR 6 - eller den nål du skal bruge for at få 13 fm/st på 10 cm i bredden.
----------------------------------------------------------

DROPS Nepal uni colour DROPS Nepal uni colour 14.95 kr /50g
Garnet til denne opskrift koster fra 44.85kr. Læs mere.
HÆKLEINFO: I beg af hver omg erstattes første fm med 1 lm. Hver række afsluttes med 1 km i den 1.lm i beg af omg.

OMG MED ST OG LM:
Hver omg med st og lm hækles således: Vend arb så du har vrangen mot dig, hækle 4 lm (= 1 st + 1 lm), spring over 1 lm-bue (= siste lm fra forrige omg), * 1 st om næste lm-bue, 1 lm *, gentag fra *-* afslut omg med 1 st om sidste lm-bue (= lm-buen med 4 lm fra forrige omg), 1 km om lm-buen med 4 lm i beg af omg – dvs der hækles skiftevis fra retten og vrangen så det bliver en pæn afslutning på omg
--------------------------------------------------------
HUE:
1.OMG: Hækl 4 lm med nål 6 og støvet rosa og sæt dem sammen til ring med 1 km i første lm, hækl 6 fm om ringen = 6 fm. LÆS HÆKLEINFO!
2.OMG: 2 fm i hver fm = 12 fm. HUSK PÅ HÆKLEFASTHEDEN!
3.OMG: * 1 fm i første fm, 2 fm i næste fm * gentag fra *-* = 18 fm.
4.OMG: * 1 fm i hver af de 2 første fm, 2 fm i næste fm * gentag fra *-* = 24 fm.
5.OMG: * 1 fm i hver af de 3 første fm, 2 fm i næste fm * gentag fra *-* = 30 fm.
6.OMG: * 1 fm i hver af de 4 første fm, 2 fm i næste fm * gentag fra *-* = 36 fm.
7.OMG: * 1 fm i hver af de 5 første fm, 2 fm i næste fm * gentag fra *-* = 42 fm.
8.OMG: * 1 fm i hver af de 6 første fm, 2 fm i næste fm * gentag fra *-* = 48 fm
9.OMG: * 1 fm i hver af de 7 første fm, 2 fm i næste fm * gentag fra *-* = 54 fm.
10.OMG: * 1 fm i hver af de 8 første fm, 2 fm i næste fm * gentag fra *-* = 60 fm.
11.OMG: Hækl 1 fm i hver fm, men tag 0-6-6 fm ud jævnt fordelt = 60-66-66 fm.
Fortsæt at hækle 1 fm i hver fm til arb måler ca 19-20-21 cm. Hækl 2 omg med grå.

Videre hækles der kant således – med grå:
1 fm i første fm, * spring over 2 fm, i næste fm hækles der 6 st, spring over 2 fm, 1 fm i næste fm *, gentag fra *-*, sidste gang afsluttes det med 1 km i første fm på omg.

Klip og hæft tråden.

POMPON:
Lav 1 pompon med diameter på ca 8 cm med grå. Sy den fast i toppen af huen.
--------------------------------------------------------------------

HALS:
Arb hækles rundt på nål 6 med Nepal. Hækl 156 LØSE lm med støvet rosa, og sæt dem sammen til en ring med 1 km i første lm. Hækl 4 lm (= 1 st + 1 lm), * spring over 1 lm, 1 st i næste lm, 1 lm *, gentag fra *-* omg rundt, afslut med 1 km om lm-buen med 4 lm i beg af omg. Videre hækles der OMG MED ST OG LM – se forkl over. Når arb måler 10 cm i højden skiftes det til grå og der hækles viftekant slik: 1 lm, * 1 fm i hver st og 1 fm om hver lm *, gentag fra *-* og afslut med 1 km i første lm. Hækle neste omg således: 1 lm, * spring over 2 fm, 6 st i næste fm, spring over 2 fm, 1 fm i næste fm *, gentag fra *-* omg rundt og afslut med 1 km i første lm. Klip og hæft trådene.

Lisa 17.03.2019 - 00:28:

New at crocheting and understanding yarns. I love the colors for this pattern and want to crochet the same colors. When I looked up yarn in Drops they different shade of powder pink. Is 50g the same as 100g? And is 3112 representing the color?

DROPS Design 17.03.2019 kl. 11:53:

Dear Lisa, DROPS Nepal yarn comes in 51 gramm skeins, and for 100 gramms you will need two skeins. Over the some colors do change but you will have a similar effect even if you use the currently available powder pink. 3112 is the number for this color shade. Happy Crafting!

Janet 03.07.2018 - 01:51:

There is 3 sizes for the hat. But not different stitch lengths and only 2 size hooks. I'm a little confused. Can you please help? Thank you for your time

DROPS Design 03.07.2018 kl. 08:39:

Dear Janet, the hat is available in 3 sizes, you start the same way in all sizes but then work one more round with inc in the 2 largest sizes and work then until different length in the 3 sizes. Make sure to check your gauge, you should have 13 sc or 13 dc = 10 cm (= 4") in width. Happy crocheting!

Anne 28.12.2017 - 14:47:

Bonjour, le site propose 3 tailles de bonnet mais le patron n indique pas comment faire . J'ai besoin d une taille 52/54. Merci davance.

DROPS Design 31.12.2017 kl. 22:51:

Bonsoir Anne, les explications sont les memes pout les 3 tailles jusqu'au tour 10. Au tour 11 vous devez augmenter ms ms à intervalles réguliers. Ensuite vous continuez en ms (= 1 ms dans chaque ms) jusqu'à ce que l'ouvrage mesure environ 20 cm. A la fin il faut realiser la bordure. Bon travail!

Agnieszka 11.12.2017 - 23:43:

Mam pytanie odnośnie komina. Cytat : "...wykonać 156 oł kolorem pudrowy róż...."czy tych oczek powinna być taka ilość ? i "...Na wys. 10 cm od dołu robótki zacząć przer. kolorem szarym..." jaką wysokość powinien mieć komin, czy 10 cm to nie jest za mało ?

DROPS Design 12.12.2017 kl. 09:22:

Witaj Agnieszko, komin jest zaplątany jak mobius, jest 2 pętle. Dlatego 156 oł to właściwa liczba oczek na start. Pozostałe miary również są poprawne. Powodzenia!

Agnieszka 11.12.2017 - 23:40:

Mam pytanie odnośnie komina. Cytat : "...wykonać 156 oł kolorem pudrowy róż...."czy tych oczek powinna być taka ilość ? i "...Na wys. 10 cm od dołu robótki zacząć przer. kolorem szarym..." jaką wysokość powinien mieć komin, czy 10 cm to nie jest za mało ?

Paola 23.11.2016 - 08:06:

Scusate forse mi sono spiegata male. ho bisogno di circonferenza pari a 52 cm ma per fare questo ho dovuto fermarmi a 56 maglie... inoltre volevo sapere cosa vuol dire catenelle lasse grazie ancora saluto

DROPS Design 23.11.2016 kl. 08:29:

Buongiorno Paola. Molto probabilmente la sua tensione è leggermente diversa da quella indicata nel campione e questo comporta un numero diverso di maglie. Catenelle lasse indica di avviare delle cat morbide, non strette. Buon lavoro!

Paola 23.11.2016 - 07:38:

Salve ho iniziato secondo le indicazioni. poi mi sono fermata però a 56 maglie x avere 52 cm di circonferenza. ho perso un po la forma a triangolo del berretto. fa lo stesso? se no come dovrei fare? grazie saluti paola

DROPS Design 23.11.2016 kl. 07:47:

Buongiorno Paola, se vuole una circonferenza di 56 cm deve seguire l'ultima taglia, la forma del modello corrisponde solo se segue le indicazioni. Buon lavoro!

Miriam Wilhelm 25.11.2015 - 21:30:

Hallo.ich häkel Grad für meine Tochter dieses Set.allerdings k9mm ich bei der Mütze nicht weiter..hab bis rundecelf gehäkelt..und soll jetzt weiter mit festen Mädchen arbeiten.dann ist es doch viel zu klein der Kopf umpfang.wie geht es nun weiter

DROPS Design 29.11.2015 kl. 22:01:

Haben Sie die Maschenprobe eingehalten? Dann sollte der Umfang nicht zu klein sein. Es ist richtig, dass Sie ab der 11. Rd einfach feste Maschen häkeln und keine weiteren Zunahmen machen (Ausnahme: bei der mittleren und größten Größe nehmen Sie in der 11. Rd einmalig 6 M zu).

Elena 14.10.2015 - 23:15:

Hola! me he enamorado de este gorro, pero no quiero hacerlo, quiero comprarlo directamente!! qué puedo hacer???

Angeles 11.10.2015 - 10:20:

Hola, he intentado hacer el gorro para mi niña que tiene 7 años y le keda muy grande. Lo he repetido varias veces y siempre me keda igual de grande.

Kommentere opskrift DROPS Children 24-39