Candy Rose by DROPS Design

Gehaakte jurk met kantpatroon in DROPS Muskat. Maat kinderen 3 - 12 jaar.

Trefwoorden: a-lijn, bloem, jurken, kantpatroon,

DROPS design: Model nr. r-034-bn
Garengroep B
--------------------------------------------------------
Maat: 3/4 - 5/6 - 7/8 - 9/10 - 11/12 jaar
Maat in cm: 98/104 - 110/116 - 122/128 - 134/140 - 146/152
Materiaal:
DROPS MUSKAT van Garnstudio
300-350-400-400-450 gr. kleur nr. 06, lichtroze

DROPS HAAKNLD 4 mm – of de maat die u nodig hebt voor een stekenverhouding van 17 st x 15 toeren van telpatroon A.1 = 10 x 10 cm.
--------------------------------------------------------

Opmerkingen (21)

Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 12.18€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

INFORMATIE VOOR HET HAKEN:
Vervang elke v toer de eerste v door 1 l.
Vervang elke stk toer het eerste stk door 3 l.

Minder 1 st door 2 st samen te haken.
Haak 2 v samen als volgt: steek haak in eerste st en haal draad door, steek haak in volgende st en haal draad door, maak 1 omsl en haal draad door alle 3 lussen op haak.
Haak 2 stk samen als volgt: haak 1 stk in eerste st maar wacht met de laatste doorhaling, haak 1 stk in volgende st maar haal bij laatste doorhaling de draad door alle 3 lussen op haak.
--------------------------------------------------------

JURK:
De jurk wordt heen een weer gehaakt in twee delen zodat het structuurpatroon gelijk is op het hele jurk. De panden worden dan aan elkaar genaaid.

VOORPAND:
Haak 81-85-88-93-97 l met Muskat en haaknld 4 mm. Ga verder met 1 v in 2e l vanaf haak, dan 1 v in elke van de volgende 2-6-7-9-4 l, * sla 1 l over, 1 v in elke van de volgende 6 l *, herhaal van *-* de hele toer = 70-74-77-81-84 v (eerste l = 1 v). Keer en haak 1 v in elke st - LEES INFORMATIE VOOR HET HAKEN! Ga verder met telpatroon A.1 (1e toer = 1 stk in elke v). DENK OM DE STEKENVERHOUDING!
Minder bij een hoogte van 18-20-21-22-23 cm 4 st gelijkmatig - LEES TIP VOOR HET MINDEREN! Herhaal dit minderen elke 4-4-5-5-6 cm nog 3 keer = 54-58-61-65-68 v.
Minder bij een hoogte van 33-37-41-45-49 cm voor de armsgaten aan elke kant. Doe dit als volgt: haak hv over de eerste 3-4-4-4-4 st, haak dan tot er 3-4-4-4-4 st over zijn, keer het werk. Haak in de volgende toer de tweede en derde st en de 2 st voor de laatste st samen – ZIE TIP VOOR HET MINDEREN! Herhaal dit minderen elke toer nog 4 keer. Na alle minderen zijn er 38-40-43-47-50 st over op de toer.
Minder bij een hoogte van 38-43-47-51-55 cm voor de hals. Doe dit door elke schouder apart te haken.
1e SCHOUDER:
Haak over de eerste 12-12-13-14-15 st, keer en haak de eerste 4 st 2 aan 2 samen, haak dan de rest van de toer. Keer en haak tot er 2 st over zijn voor de hals, haak deze samen, keer. Haak in de volgende toer de eerste 2 st samen, haak dan de rest van toer. Keer, haak tot er 2 st over zijn, haak deze samen = 7-7-8-9-10 st over op de schouder. Ga verder in A.1 tot het werk 45-50-55-60-65 cm meet, hecht de draad af.
2e SCHOUDER:
Haak als de eerste schouder – zorg dat u in de juiste toer in het telpatroon begint zodat u ook in de dezelfde toer eindigt als op de 1e schouder.

RUCHE AAN DE ONDERKANT:
Haak nu een ruche aan de onderkant van de jurk als volgt:
Begin met 1 toer van v aan de goede kant – meerder gelijkmatig zodat er in totaal 79-85-85-91-97 v zijn. Keer en ga verder met telpatroon A.2 als volgt: a over de eerste 7 st, dan b tot er 6 st over zijn en eindig met c. Haak de 4 toeren van A.2 een keer; de ruche meet ongeveer 5 cm. Hecht de draad af.

ACHTERPAND:
Haak als het voorpand tot en met de armsgaten = 38-40-43-47-50 st op de toer. Haak verder tot het werk ongeveer 43-48-53-58-63 cm meet. Eindig dan elke schouder apart als volgt: haak 1 toer over de eerste 9-9-10-11-12 st, keer, haak de eerste 2 st samen, haak de rest van de toer. Keer en haak tot er 2 st over zijn langs de hals, haak deze samen. Keer, haak 1 st in elke st de hele toer, Hecht de draad af. Herhaal op de andere schouder.
Haak de ruche aan de onderkant op dezelfde manier als op het voorpand.

AFWERKING:
Naai de schoudernaden samen met de zijkanten tegen elkaar om een dikke naad te voorkomen. Naai dan de zijnaden samen, houd de zijkanten tegen elkaar en naai zo onzichtbaar mogelijk.

RAND LANGS ARMSGAT EN HALS:
Haak als volgt langs de armsgaten en hals. 1 v, * 2 l, sla ongeveer 0.5 cm over, 1 v *, herhaal van *-* langs de hele opening en eindig met 2 l en 1 hv in eerste v aan het begin van de toer.

GEHAAKTE BLOEM
Gebruik haaknld 4 mm en Muskat. Haak 4 l en vorm een ring met 1 hv in eerste l.
TOER 1: * 1 v in l-ring, 3 l *, herhaal van *-* in totaal 3 keer en eindig met 1 hv in eerste v van het begin van de toer = 3 l-lussen.
TOER 2: haak als volgt in elke l-lus: 1 hv, 5 stk en 1 hv = 3 blaadjes.
Keer het werk - haak volgende toer aan achterkant van bloem.
TOER 3: 1 l, haak 1 v om eerste v van 1e toer, 4 l, haak 1 v aan onderkant in midden van eerste blaadje van 2e toer, * dan 4 l, haak 1 v om volgende v van 1e toer, dan 4 l, haak 1 v aan de onderkant in midden van volgende blaadje van 2e toer *, herhaal van *-* tot er in totaal 5 l-lussen zijn, eindig met 4 l en 1 hv in eerste v van begin van de toer = 6 l-lussen. Keer het werk - haak volgende toer aan voorkant van bloem.
TOER 4: haak als volgt in elke l-lus: 1 hv, 6 stk en 1 hv = 6 blaadjes.
Hecht de draad af. Naai de bloem op de jurk.

Marci Palencia 16.07.2017 - 15:13:

In working the shoulders...I understand when it says work 1st four st together, but what does "2 by 2" mean? I have googled this, but can't find an explanation.

DROPS Design 17.07.2017 kl. 06:22:

Hi Marci, This means that you work together the first 2 stitches and then work together the next 2 stitches. Happy knitting!

Marianna 27.12.2016 - 20:02:

Hallo, Begrijp ik nou goed dat ik de ruche er later aan moet haken? Ik haak pas sinds kort en snap dan niet helemaal hoe ik dat moet doen. Alvast bedankt!

DROPS Design 30.12.2016 kl. 12:26:

Hoi Marianna. Ja, de ruche langs de onderkant wordt na het afmaken van het voorpand gehaakt. Hetzelfde na het haken van het achterpand.

Mireille 10.02.2016 - 00:29:

Avevo del cottone da lavorare col uncinetto n.4 cosi ho scelto questo modello che comunque mi piace molto. Ho fatto il campione per essere tranquilla era giusto. Però dopo aver iniziato il lavoro e lavorato qualche giro mi sembrava troppo grande e misurando invece di 41cm ho 45cm. Mi puoi aiutare se tolgo maglie circa 2 taglie giusto? Ma per le diminuzioni come faccio? Mi puoi dare delle proporzioni? Grazie mille 😊

DROPS Design 10.02.2016 kl. 15:06:

Buongiorno Mireille, probabilmente la sua tensione è cambiata durante il lavoro, aveva lavato il campione? Se ha già finito le diminuzioni in iniziali può iniziare le diminuzioni per lo scalfo qualche giro prima. Ci riscriva se ha ancora bisogno di aiuto. Buon lavoro!

Birgitta Andersson 06.03.2015 - 13:46:

Volang nertill på barnklänning virkad i rosa m blomma små drops24-29. Där står öka jämnt fördelat så att det blir totalt 79 fm men stämmer inte för har virkat till ålder 2till3år lagt upp maskor 81 mvh birgitta

Severine 23.01.2015 - 22:29:

J adore facile a faire tres bien expliqué

Irena 21.11.2014 - 00:59:

The instructions for the flower are incorrect and there fore misleading. It says to do 1 sc and then chain 3. Then is tells you to repeat that a total of 3 time which gives you 4 chain spaces not 3. The original one and then the 3 repeats makes 4. Not a huge issue, just makes a bigger flower.

DROPS Design 10.03.2015 kl. 14:36:

Dear Irena, the video below should help you to work the flower as in the pattern. Happy crocheting!

Gros 24.10.2014 - 11:08:

Bonjour, je ne comprends pas le passage: écouler ensemble 2 b à 1 b du bord de chaque côté Merci

DROPS Design 24.10.2014 kl. 11:40:

Bonjour Mme Gros, les diminutions des emmanchures se font ainsi: crochetez la 1ère B du rang, écoulez les 2 B suiv ens, continuez le rang jusqu'à ce qu'il reste 3 B, écoulez les 2 B suiv ens, et terminez par 1 B dans la dernière B. Répétez ce rang encore 4 fois (5 fois au total). Bon crochet!

Anne 22.09.2014 - 21:09:

Geachte mevrouw, Klopt het dat het achterpand straks 4 cm langer valt? Bij de kleinste uitvoering wordt het achterpand langer gehaakt dan het voorpand. Ook worden de schouderbandjes minder breed dan van de voorkant. Is dit correct?? Hartelijk dank voor uw reactie.

DROPS Design 24.09.2014 kl. 17:06:

Hoi Anne. Nee, zowel voor- en achterpand worden even lang en de schouderbanden even breed. Bijvoorbeeld kleinste maat: 7 stk voor beide schouders op het voorpand. Op het achterpand heb je eerst 9 stk voor elke schouder, maar mindert 2 keer (= 7 stk). Voorpand is 45 cm en achterpand haak je tot 43 cm en dan nog 3 toeren voor elk schouder (met minderingen) = ca 45 cm met de juiste haakstekenverhouding en excl. 5 cm ruches aan de onderkant.

Nel Slaman 24.05.2014 - 18:30:

Drops design:modelnr.r-034-bn bij de 2e toer moetje vasten haken in een stokje maar die zijn nog niet aangegeven in het patroon

DROPS Design 27.05.2014 kl. 15:59:

Hoi Nel. De vasten van toer 2 zijn inderdaad niet aangegeven in het patroon A.1, die haak je pas vanaf toer 3 (= 1 stk in elke v).

An Fierens 08.04.2014 - 22:24:

Beste, Is er een filmpje of hulp om de ruche, te maken. Dit lukt niet...

DROPS Design 09.04.2014 kl. 11:46:

Hoi An. We hebben hier helaas geen video van. Kan je misschien uitleggen wat je niet snapt en dan zal ik proberen je verder te helpen.

Laat een opmerking achter voor DROPS Children 24-29