Lovely Lisa by DROPS Design

Virkattu DROPS hattu ”Paris”-langasta. Koot 3 – 12 v.

DROPS Design: Malli nro w-053-bn
Lankaryhmä C
-----------------------------------------------------------
Koko: 3/5 - 6/9 - 10/12 v
Pään ympärys: 50/52 - 52/54 - 54/58 cm

Langanmenekki: Garnstudion
DROPS PARIS:
100-100-150 g nro 17, luonnonvalkoinen

DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 4 tai käsialan mukaan. VIRKKUUTIHEYS: 17 ks/p koukulla nro 4 = 10 cm leveyssuunnassa.

Jokaisen ks-kerroksen ensimmäinen ks korvataan 1 kjs:lla. Jokaisen p-kerroksen ensimmäinen p korvataan 3 kjs:lla. Jokaisen kerroksen lopuksi virkataan 1 ps kerroksen ensimmäiseen/kolmanteen kjs:aan.
----------------------------------------------------------

HATTU:
Virkataan suljettuna virkkauksena ylhäältä alas. Virkkaa 4 kjs koukulla nro 4 ja Paris-langalla ja sulje kjs:t renkaaksi 1 ps:lla ensimmäiseen kjs:aan. TARKISTA VIRKKUUTIHEYS!
1.KRS: LUE VIRKKAUSINFO! Virkkaa 8 ks renkaaseen.
2.KRS: Virkkaa 2 ks jokaiseen ks:aan koko krs:n ajan = 16 ks.
3.KRS: *1 ks ensimmäiseen ks:aan, 2 ks seuraavaan ks:aan* toista *-* koko krs:n ajan = 24 ks.
4.KRS: *1 ks kumpaankin 2 ensimmäiseen ks:aan, 2 ks seuraavaan ks:aan* toista *-* koko krs:n ajan = 32 ks.
5.KRS: *1 ks jokaiseen 3 ensimmäiseen ks:aan, 2 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 40 ks.
6.-8.KRS: Toista tällaiset lisäykset, kunnes työssä on 64 ks, virkkaa jokaisella krs:lla lisäysten väliin 1 ks enemmän. Virkkaa 1 krs ks:ita ja lisää SAMALLA tasavälein 2-8-14 ks = 66-72-78 ks. Virkkaa sitten 1 ks jokaiseen ks:aan, kunnes työn korkeus keskeltä mitattuna on 8-9-10 cm.
Jatka virkkaamalla seuraavasti:
1.KRS: Virkkaa 3 p ensimmäiseen ks:aan, *jätä 2 ks väliin ja virkkaa 3 p seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan, jätä lopuksi 2 ks väliin = 22-24-26 p-ryhmää.
2-8.KRS: Virkkaa 3 kjs, jätä edellisen krs:n ensimmäinen p-ryhmä väliin, *virkkaa 3 p 2 seuraavan p-ryhmän väliin*, toista *-* koko krs:n ajan, virkkaa lopuksi 2 p viimeiseen väliin ja 1 ps krs:n 3. kjs:aan. Käännä työ.
9.KRS: Virkkaa suljettua virkkausta. Virkkaa 1 kjs ja sitten 1 ks jokaiseen p:seen koko krs:n ajan = 66-72-78 ks, virkkaa lopuksi 1 ps krs:n alussa olevaan kjs:aan.
10.KRS: Virkkaa *1 p kumpaankin 2 seuraavaan ks:aan, sitten 2 p seuraavaan ks:aan*, toista *-* = 88-96-104 p.
11.KRS: *1 p jokaiseen 3 seuraavaan p:seen, sitten 2 p seuraavaan p:seen*, toista *-* = 110-120-130 p.
12.KRS: Virkkaa 1 p jokaiseen p:seen koko krs:n ajan. Katkaise lanka ja päättele langanpäät.

Taita myssyn etuosan lieri ylös ja kiinnitä pienellä pistolla.

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS Children 24-27 alkuperäisohjeeseen.