Pink Twist by DROPS Design

Gehaakte bolero vin DROPS Muskat. Maat kinderen 3 - 12 jaar.

DROPS design: Model nr. r-035-bn
Garengroep B
--------------------------------------------------------
Maat: 3/5 - 6/9 - 10/12 jaar
Voor bovenwijdte: 54/58 - 60/66 - 70/76 cm
Maat in cm: 98/110 - 116/134 - 140/152
Materiaal:
DROPS MUSKAT van Garnstudio
150-150-200 gr. kleur nr. 29, oudroze

DROPS HAAKNLD 4 mm - of de maat die u nodig hebt voor een stekenverhouding van 17 stk x 10 toer = 10 x 10 cm en 2,5 patroonherhalingen van A.1b = 10 cm breed.
--------------------------------------------------------

Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 6.09€ krijgen. Lees meer.

Vervang het eerste stk elke toer door 3 l en eindig elke toer met 1 stk in 3e l van begin van vorige toer.
--------------------------------------------------------

ACHTERPAND:
Haak 56-65-75 l met Muskat en haaknld 4 mm. Keer en haak als volgt: 1 v in 2e l vanaf haak, haak dan 1 v in elke van de volgende 5-7-3 l, * sla 1 l over, haak 1 v in elke van de volgende 6 l *, herhaal van *-* de hele toer = 49-57-65 v (eerste l op toer = 1 v). Ga verder in patroon volgens telpatroon A.1 – begin met toer gemarkeerd met een pijl als volgt: a over de eerste 4 st, b tot er 5 st over zijn, haak dan c. Er zijn nu 6-7-8 herhalingen van het patroon. Herhaal de volgende 4 toeren van het telpatroon tot het werk ongeveer 14-16-18 cm meet. DENK OM DE STEKENVERHOUDING!
Knip de draad niet af en ga verder met rand rondom werk.

RAND RONDOM WERK:
Begin met 1 v toer aan de bovenkant langs het achterpand – haak 45-53-60 v gelijkmatig, ga verder met 25-29-32 LOSSE l (= armsgat), haak dan 1 v in elke v langs de onderkant op het achterpand maar sla gelijkmatig verdeeld 4-4-5 st over (= 45-53-60 v), ga verder met 25-29-32 LOSSE l (= armsgat), zet vast met 1 hv in eerste v aan de bovenkant van achterpand = 140-164-184 st in totaal. Hecht de draad af. Begin dan elke toer in het midden aan de bovenkant van het achterpand.
TOER 1:
Begin met 1 hv in de middelste v (in maat 10/12 jaar begin in een van de middelste 2 st), haak dan als volgt: * 3 l, sla 1 st over, 1 v in volgende st *, herhaal van *-* rondom de hele bolero en weer tot middenachter, eindig toer met 3 l en 1 hv in eerste hv aan begin van toer = 70-82-92 l-lussen op toer.
TOER 2:
Haak 1 hv en 1 v in eerste l-lus, * 3 l, 1 v in volgende l-lus *, herhaal van *-* de hele toer en eindig met 1 hv in eerste v.
Haak als toer 2 tot rand ongeveer 3-3-4 cm meet.
HAAK VOLGENDE TOER ALS VOLGT:
Haak 1 hv en 1 v in eerste l-lus, * 4 l, 1 v in volgende l-lus, 3 l, 1 v in volgende l-lus *, herhaal van *-* de hele toer en eindig met 1 hv in eerste v.
Ga verder als volgt met afwisselend 3 en 4 l in elke l-lus tot de rand ongeveer 5-6-7 cm meet.
HAAK VOLGENDE TOER ALS VOLGT:
Haak 2 hv en 1 v in eerste l-lus, * 4 l, 1 v in volgende l-lus *, herhaal van *-* de hele toer en eindig met 1 hv in eerste v.
Ga verder met 4 l in elke l-lus tot rand ongeveer 7-8-10 cm meet.
HAAK VOLGENDE TOER ALS VOLGT:
Haak 2 hv en 1 v in eerste l-lus, * 5 l, 1 v in volgende l-lus, 4 l, 1 v in volgende l-lus *, herhaal van *-* de hele toer en eindig met 1 hv in eerste v.
Ga verder met afwisselend 4 en 5 l in elke l-lus tot de rand ongeveer 9-11-13 cm meet.
HAAK VOLGENDE TOER ALS VOLGT:
Haak hv tot midden van eerste l-lus (dit moet een lus met 5 l zijn) - zie ook telpatroon A.2 – deze toer is gemarkeerd met een pijl in het telpatroon: 6 l, 1 stk in dezelfde l-lus, * 3 stk in 4-l-lus, 1 stk en 3 l en 1 stk in volgende 5-l-lus *, herhaal van *-* de hele toer, eindig met 3 stk in laatste 4-l-lus en 1 hv in 3e l aan het begin van de toer.
HAAK EEN NA LAATSTE TOER ALS VOLGT:
3 l, dan 4 stk in eerste 3-l-lus, * 1 l, 1 stk in middelste van de 3 stk die gehaakt zijn 4-l-lus op vorige toer, 1 l, 5 stk in volgende 3-l-lus *, herhaal van *-* de hele toer, eindig met 1 l, 1 stk in de middelste van de laatste 3 stk, 1 l en 1 hv in 3e l van het begin van de toer.
HAAK LAATSTE TOER ALS VOLGT:
* 3 l, 1 stk in de eerst gehaakte l, sla eerste stk over, 1 v in volgende stk, 3 l, 2 stk in eerst gehaakte l, sla 1 stk over, 1 v in volgende stk, 3 l, 1 stk in eerst gehaakte l, sla 1 stk over, 1 v in volgende l, sla stk tussen stk-groepen over, 1 v in volgende l *, herhaal van *-* de hele toer, eindig met 1 hv in eerste l van het begin van de toer. Hecht de draad af. De rand meet ongeveer 14-16-18 cm.

RAND LANGS ARMSGATEN:
Haak langs armsgat op het achterpand als volgt: 1 hv in eerste stk, * 3 l, 1 v in volgende stk *, herhaal van *-*, en haak langs voorpand als volgt: * 3 l, sla 1 st over, 1 v in volgende st *, herhaal van *-*, eindig met 3 l en 1 hv in eerste hv van het begin van de toer.

= 3 l, 1 stk in de eerste van de 3 l
= 3 l, 2 stk in de eerste van de 3 l

Eliška 04.02.2019 - 00:07:

Je to skvělé. Už mám bolerko hotové, moc se mi líbí a povedlo se. Návod je krásně srozumitelný, takže to byla i příjemná práce. Děkuji.

Sreedevi 23.07.2016 - 09:53:

Thank you team for a wonderful free pattern. I just finished smallest size and very happy how it turned out! :-) Iam a beginner to crochet and could easily understand the pattern. Keep posting many more cute patterns. Thanks again.

Nancy. 04.06.2016 - 05:09:

I am on the last row and I can't get it. I have the 5 d c first.

DROPS Design 06.06.2016 kl. 09:00:

Dear Nancy, can you please give more informations? size worked, until where you have exactly worked (which piece, etc.) thank you!

Beth Leatherman 21.05.2016 - 18:04:

At the end of the pattern it says there are related videos under the videos tab at the top of the pattern. There is no videos tab at the top of the pattern.

DROPS Design 21.05.2016 kl. 21:34:

Dear Mrs Leatherman , you can find the video tab at the top of the page, on the right of the picture, next to the materials tab. Happy crocheting!

Sija 01.04.2016 - 20:27:

Ik heb precies volgens patroon gehaakt, 10/12 jaar, maar kom een bol te kort! Dit heb ik al eerder bij de hand gehad, bij een ander patroon.

Schoormans 28.09.2015 - 17:10:

Ik ben met de lussen bezig heb 82 lussen volgens het patroon maar worden de lussen elke toer minder? ik zou daar graag een antwoord op willen hebben.

DROPS Design 30.09.2015 kl. 16:32:

Beste Schoormans. Nee; je haakt afwisselend met 3 of 4 l tot 6 cm en daarna haak je verder met 4 en 5 l volgens het patroon.

Nell 18.07.2015 - 00:42:

On row one I have 8 groups of 6 double crochet =48 how do I get one more

DROPS Design 28.07.2015 kl. 11:07:

Dear Nell, on row 1 you start with 1 dc in 2nd ch (= 1st dc) + 8 "groups" of 6 dc (= 48), = 1+48= 49 dc. Happy crocheting!

Amy Rowe 21.06.2015 - 18:26:

I am making this using the smallest size. After completing my first row I have 49 sc as required. I then crochet from the arrow following A for the first 4 sts and leaving 5 at the end for C. However this means I only repeat B 5 times as 5 x 8 =40 then 40 + 4+ 5= 49. The pattern states there should be 6 repetitions. Is this an error or am I doing something wrong?

DROPS Design 22.06.2015 kl. 10:38:

Dear Mrs Rowe, work first row in A.1 as follows: 1 time A.1a (= over the first 4 sts), repeat A.1b (= 8 sts) a total of 5 times (= over the next 40 sts) and finish with A.1c (= 5 sts) over the last 5 sts = 49 sts. You will have a total of 6 times (1 dc, ch3, 1 dc in same st). Happy crocheting!

REGINA RAY 02.06.2015 - 06:07:

I cant read a chart and i bought the yarn on this web site can anyone read and translate the chart part of this pattern thanks in advance regina

DROPS Design 02.06.2015 kl. 08:41:

Dear Regina, in the diagram 1 st is represented by 1 symbol - see diagram text, start at the very bottom corner on the right side and read towards the left from RS (work 1 time a = 4 sts, then repeat the 8 sts in b and finish with the 5 sts in c) - from WS, read from the left towards the right (only applies to A.1, A.2 is worked in the round and is read every round from the right to the left). Happy crocheting!

Jantina Kok 18.05.2015 - 16:04:

Ik begrijp niks van de tekening, kan deze toeren ook beschreven worden per steek!

DROPS Design 19.05.2015 kl. 14:22:

Hoi Jantina. Ik heb helaas niet de mogelijkheid om het patroon steek voor steek uit te schrijven. Je kan hier lezen hoe je onze telpatronen moet lezen en begrijpen

Laat een opmerking achter voor DROPS Children 24-19