Pink Twist by DROPS Design

Virkattu DROPS bolero ”Muskat”-langasta. Koot 3 - 12 v.

DROPS Design: Malli nro r-035-bn
Lankaryhmä B
--------------------------------------------------------
Koko: 3/5 - 6/9 - 10/12 v = 98/110 - 116/134 - 140/152 cm
Rinnanympärys: 54/58 - 60/66 - 70/76 cm.
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS MUSKAT:
150-150-200 g nro 29, vanharoosa

DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 4 tai käsialan mukaan.
VIRKKUUTIHEYS: 17 p x 10 krs koukulla nro 4 = 10 x 10 cm. 2,5 mallikertaa piirroksen A.1b mukaisesti = 10 cm leveyssuunnassa.

DROPS MUSKAT UNI COLOUR (50g)
DROPS Super Sale / 30% OFF!
2.10 EUR
1.45 EUR

Katso piirrokset A.1 ja A.2.

VIRKKAUSINFO:
Jokaisen p-kerroksen ensimmäinen p korvataan 3 kjs:lla ja joka krs:n lopuksi virkataan 1 p edellisen krs:n 3. kjs:aan.
--------------------------------------------------------

TAKAKAPPALE:
Virkkaa 56-65-75 kjs Muskat-langalla ja koukulla nro 4. Käännä työ ja virkkaa takaisin näin: 1 ks 2. kjs:aan koukusta laskien, virkkaa sitten 1 ks jokaiseen 5-7-3 seuraavaan kjs:aan, *jätä 1 kjs väliin, virkkaa 1 ks jokaiseen 6 seuraavaan kjs:aan*, toista *-* koko krs:n pituudelta = 49-57-65 ks (ensimmäinen kjs = 1 ks). Jatka virkkaamalla mallivirkkausta piirroksen A.1 mukaisesti (aloita piirrokseen nuolella merkityltä krs:lta) seuraavasti: Virkkaa ensimmäisten 4 s:n kohdalla piirroksen a mukaisesti, toista sitten piirroksen b mallikertaa kunnes jäljellä on 5 s, virkkaa sitten piirros c. Työssä on nyt 6-7-8 mallikertaa. Toista piirroksen seuraavat 4 krs, kunnes työn pituus on n. 14-16-18 cm. TARKISTA VIRKKUUTIHEYS!
Älä katkaise lankaa. Virkkaa nyt reunakappale.

REUNAKAPPALE:
Virkkaa aluksi takakappaleen yläreunaan 1 krs ks:ita (virkkaa tasavälein 45-53-60 ks). Virkkaa sitten 25-29-32 LÖYHÄÄ kjs (= kädentie), virkkaa sitten 1 ks takakappaleen alareunan jokaiseen ks:aan, jätä kuitenkin tasavälein 4-4-5 s väliin (= 45-53-60 ks), virkkaa 25-29-32 LÖYHÄÄ kjs (= kädentie), kiinnitä 1 ps:lla takakappaleen yläreunan ensimmäiseen ks:aan = yht. 140-164-184 s. Katkaise lanka. Kerroksen vaihtumiskohta on takakappaleen yläreunan keskellä.
1.KRS:
Virkkaa 1 ps keskimmäiseen ks:aan (koossa 10/12 v aloitetaan 2 keskimmäisen s:n kohdalta), virkkaa sitten seuraavasti: *3 kjs, jätä 1 s väliin, 1 ks seuraavaan s:aan*, toista *-* koko boeron ympäri, kunnes olet keskellä takana, virkkaa lopuksi 3 kjs ja 1 ps krs:n ensimmäiseen ps:aan = 70-82-92 kjs-kaarta työssä.
2.KRS:
Virkkaa 1 ps + 1 ks ensimmäiseen kjs-kaareen, *3 kjs, 1 ks seuraavaan kjs-kaareen*, toista *-* koko krs:n ajan, virkkaa lopuksi 1 ps ensimmäiseen ks:aan.
Jatka virkkaamista 2. krs:n mukaisesti, kunnes reunuksen leveys on n. 3-3-4 cm.
SEURAAVA KRS VIRKATAAN NÄIN:
Virkkaa 1 ps + 1 ks ensimmäiseen kjs-kaareen, *4 kjs, 1 ks seuraavaan kjs-kaareen, 3 kjs, 1 ks seuraavaan kjs-kaareen*, toista *-* koko krs:n ajan, virkkaa lopuksi 1 ps ensimmäiseen ks:aan.
Jatka virkkaamista tähän tapaan, eli virkkaa vuorotellen jokaiseen kjs-kaareen 3 ja 4 kjs, kunnes reunuksen leveys on n. 5-6-7 cm.
SEURAAVA KRS VIRKATAAN NÄIN:
Virkkaa 2 ps + 1 ks ensimmäiseen kjs-kaareen, *4 kjs, 1 ks seuraavaan kjs-kaareen*, toista *-* koko krs:n ajan, virkkaa lopuksi 1 ps ensimmäiseen ks:aan.
Virkkaa 4 kjs jokaiseen kjs-kaareen, kunnes reunuksen leveys on n. 7-8-10 cm.
SEURAAVA KRS VIRKATAAN NÄIN:
Virkkaa 2 ps + 1 ks ensimmäiseen kjs-kaareen, *5 kjs, 1 ks seuraavaan kjs-kaareen, 4 kjs, 1 ks seuraavaan kjs-kaareen*, toista *-* koko krs:n ajan, virkkaa lopuksi 1 ps ensimmäiseen ks:aan.
Jatka virkkaamista tähän tapaan, eli virkkaa vuorotellen jokaiseen kjs-kaareen 4 ja 5 kjs, kunnes reunuksen leveys on n. 9-11-13 cm.
SEURAAVA KRS VIRKATAAN NÄIN:
Virkkaa ps:ita ensimmäisen 5 kjs:n kaaren keskelle asti (ks. myös piirros A.2, tämä on piirrokseen nuolella merkitty krs): 6 kjs, 1 p samaan kjs-kaareen, *3 p 4 kjs:n kaareen, 1 p + 3 kjs + 1 p seuraavaan 5 kjs:n kaareen*, toista *-* koko krs:n ajan, virkkaa lopuksi 3 p viimeiseen 4 kjs:n kaareen ja 1 ps krs:n 3. kjs:aan.
TOISEKSI VIIMEINEN KRS VIRKATAAN NÄIN:
3 kjs, sitten 4 p ensimmäiseen 3 kjs:n kaareen, *1 kjs, 1 p 4 kjs:n kaaren 3 p:ään keskimmäiseen p:seen, 1 kjs, 5 p seuraavaan 3 kjs:n kaareen*, toista *-* koko krs:n ajan, virkkaa lopuksi 1 kjs, 1 p viimeisten 3 p:ään keskimmäiseen p:seen, 1 kjs ja 1 ps krs:n 3. kjs:aan.
VIIMEINEN KRS VIRKATAAN NÄIN:
*3 kjs, 1 p ensimmäiseen näistä 3 kjs, jätä ensimmäinen p väliin, 1 ks seuraavaan p:seen, 3 kjs, 2 p ensimmäiseen näistä 3 kjs, jätä 1 p väliin, 1 ks seuraavaan p:seen, 3 kjs, 1 p ensimmäiseen näistä 3 kjs, jätä 1 p väliin, 1 ks seuraavaan kjs:aan, jätä p-ryhmien välinen p väliin, 1 ks seuraavaan kjs:aan*, toista *-* koko krs:n ajan, virkkaa lopuksi 1 ps krs:n ensimmäiseen kjs:aan. Katkaise lanka ja päättele langanpäät. Reunuksen leveys on n. 14-16-18 cm.

KÄDENTEIDEN REUNUKSET:
Virkkaa takakappaleen kädentien reunaan seuraavasti: 1 ps ensimmäiseen p:seen, *3 kjs, 1 ks seuraavaan p:seen*, toista *-*, etukappaleen reunaan virkataan näin: *3 kjs, jätä 1 s väliin, 1 ks seuraavaan s:aan*, toista *-*, virkkaa lopuksi 3 kjs ja 1 ps krs:n ensimmäiseen p:seen.

Piirros

= 1 ks
= 1 kjs
= 1 p
= 3 kjs, 1 p ensimmäiseen näistä 3 kjs
= 3 kjs, 2 p ensimmäiseen näistä 3 kjs

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS Children 24-19 alkuperäisohjeeseen.