Garden ballerina by DROPS Design

Dětské papučky s kytičkou háčkované z příze DROPS Nepal.

DROPS design: model č. ne-011-bn
Skupina přízí: C
-----------------------------------------------------------
Velikost: 23/25-26/28-29/31-32/34-35/37
Délka chodidla: 15-17-18-20-22 cm

Materiál: DROPS NEPAL firmy Garnstudio
50 g pro všechny velikosti, barva č.3720, růžová
50-50-100-100-100 g pro všechny velikosti, barva č.6273, pink

DROPS HÁČEK č.4,5 – nebo velikosti potřebné k uháčkování zkušebního vzorku o šířce 18 KS = 10 cm.

od 63.00 Kč /50g
DROPS Nepal uni colour DROPS Nepal uni colour 63.00 Kč /50g
Ganella
Objednat
DROPS Nepal mix DROPS Nepal mix 67.00 Kč /50g
Přízi na tento model můžete mít už za 126Kč. Více zde.
STAHOVACÍ SMYČKA, KOUZELNÝ KROUŽEK:
Háčkujeme-li díl od středu v kruhových řadách, je vhodné začít místo běžně používaného „pevného“ kroužku z řo touto stahovací smyčkou – je pohyblivá a tak díky ní můžeme upravit velikost dírky ve středu dílu:
uchopíme konec příze a obtočíme ji 1x kolem ukazováku, čímž vytvoříme smyčku. Smyčku stáhneme z prstu, podržíme palcem a prostředníkem levé ruky a kolem ukazováku navineme přízi obvyklým způsobem, jak jsme u háčkování zvyklí. Háček vpíchneme do smyčky, nabereme přízi a protáhneme ji smyčkou, uháčkujeme 1 řo a potom (kolem smyčky) KS. Když uháčkujeme potřebný počet KS, zatáhneme za konec příze a smyčku stáhneme; konec příze přichytíme v rubu.

KRUHOVÉ ŘADY Z KS:
Každou kruhovou řadu z KS začínáme 1 řo a končíme pevným okem do 1. KS.

TIP - PŘIDÁVÁNÍ:
1 KS přidáme uháčkováním 2 KS do následujícího KS.

ŘADY Z KS:
Každou řadu z KS začínáme 1 řo (toto oko NEpočítáme jako 1. KS), pokračujeme 1 KS do každého KS a na konci řady práci otočíme.

TIP - UJÍMÁNÍ:
1 KS ujmeme sháčkováním 2 KS dohromady, takto: *vpíchneme háček do následujícího KS, nabereme přízi*, *-* 1x zopakujeme, 1x nahodíme a protáhneme přízi všemi 3 smyčkami na háčku.
--------------------------------------------------------

PAPUČKY:
Háčkujeme nejprve v kruhových řadách, poté v řadách. Začínáme stahovací smyčkou – viz výše – a háčkujeme od středu špičky růžovou přízí háčkem č.4,5.
1. KRUHOVÁ ŘADA: do stahovací smyčky uháčkujeme 7-7-7-8-8 KS, končíme pevným okem do 1. KS. Pokračujeme Kruhovými řadami z KS - viz výše.
2. KRUHOVÁ ŘADA: do každého KS háčkujeme 2 KS - viz TIP - PŘIDÁVÁNÍ = 14-14-14-16-16 KS.
3. KRUHOVÁ ŘADA: 1 KS do každého KS - SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně 4-6-8-8-8 KS = 18-20-22-24-24 KS.
4. KRUHOVÁ ŘADA: 1 KS do každého KS.
5. KRUHOVÁ ŘADA: 1 KS do každého KS - SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně 8 KS = 26-28-30-32-32 KS.
6. KRUHOVÁ ŘADA: 1 KS do každého KS.
7. KRUHOVÁ ŘADA: 1 KS do každého KS - SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně 4 KS = 30-32-34-36-36 KS.
Poté háčkujeme 1 KS do každého KS až do výše asi 5-5,5-6-6,5-7 cm. Přízi změníme na barvu pink a pokračujeme kruhovými řadami KS až do výše 7,5-8,5-9-10-11 cm. Poté, co uháčkujeme poslední KS v kruhové řadě, háčkujeme do 1. KS místo pevného oka opět KS a takto plynule uháčkujeme celkem 10-10-11-12-12 KS (= 1. řada, lícová), práci pak otočíme a háčkujeme z rubové strany po 1 KS do každého z následujících 20-20-22-24-24 KS (= uprostřed nártu zůstává 10-12-12-12-12 KS, začátek dřívějších kruhových řad leží nyní vespod, na chodidle).

Dále háčkujeme v řadách z KS – viz výše – v každé řadě je 20-20-22-24-24 KS.
Ve výši asi 14,5-16,5-17,5-19,5-21,5 cm háčkujeme následující lícovou řadu takto:
1. ŘADA: 6-6-7-8-8 KS, nad následujícími 4 KS 2 KS ujmeme – viz TIP - UJÍMÁNÍ = 8-8-9-10-10 KS, práci otočíme (na protilehlé straně řady zbývá 10-10-11-12-12 KS).
2. ŘADA: nad prvními 4 KS 2 KS ujmeme, 1 KS do každého KS po zbytek řady = 6-6-7-8-8 KS, práci otočíme.
3. ŘADA: 2-2-3-4-4 KS, nad posledními 4 KS 2 KS ujmeme = 4-4-5-6-6 KS.
4. ŘADA: nad prvními 2-2-2-4-4 KS 1-1-1-2-2 KS ujmeme, 1 KS do každého KS po zbytek řady = 3-3-4-4-4 KS.
Práci ukončíme.

Nad zbylými 10-10-11-12-12 KS na protilehlé straně řady háčkujeme takto:
1. ŘADA: nad prvními 4 KS 2 KS ujmeme, 1 KS do každého KS po zbytek řady = 8-8-9-10-10 KS, práci otočíme.
2. ŘADA: 4-4-5-6-6 KS, nad posledními 4 KS 2 KS ujmeme = 6-6-7-8-8 KS, práci otočíme.
3. ŘADA: nad prvními 4 KS 2 KS ujmeme, 1 KS do každého KS po zbytek řady = 4-4-5-6-6 KS.
4. ŘADA: nad posledními 2-2-2-4-4 KS 1-1-1-2-2 KS ujmeme = 3-3-4-4-4 KS.
Přízi odstřihneme a zapošijeme. Sešijeme zadní šev.

LEM:
Celý horní okraj papučky obháčkujeme z lícové strany přízí v barvě pink řadou KS – začínáme vzadu uprostřed. Nad řadami na bocích háčkujeme takto: 1 KS do každé řady na boku a 1 KS do každého KS na nártu – v 1. předním rohu háčkujeme: *vpíchneme háček do posledního KS nad řadami na boku, nabereme přízi, háček vpíchneme do 1. KS z nártové části, nahodíme, nabereme přízi a protáhneme ji všemi 3 smyčkami na háčku*. *-* zopakujeme i v druhém rohu (zrcadlově převráceně). Kruhovou řadu končíme pevným okem do 1. KS. Poté uháčkujeme ještě 1 kruhovou řadu KS, pak přízi odstřihneme a zapošijeme.

KYTIČKA:
Háčkem č.4,5 uháčkujeme přízí v barvě pink 4 řo a spojíme je pevným okem do kroužku.
1. KRUHOVÁ ŘADA: 1 řo, *1 KS do kroužku z řo, 1 řo*, *-* opakujeme 5x a končíme 1 pevným okem do 1. řo ze začátku kruhové řady = 5 KS, mezi nimi vždy 1 řo. Přízi změníme na růžovou.
2. KRUHOVÁ ŘADA: 1 řo, 1 KS, 1 PDS, 1 KS do každého řo z předchozí kruhové řady, končíme 1 pevným okem do 1. řo v kruhové řadě. Práci ukončíme.

Takto uháčkujeme 2 kytičky a přišijeme je na papučky.

Komentáře (5)

Napište své postřehy!

Chrissy 29.06.2016 - 17:51:

Hallo, ich habe eine Frage zur Anleitung der Hausschuhe. Was bedeutet es, wenn in der 1.Runde steht: 7-7-7-8-8fm ? Wieviele Maschen sollen jetzt in dieser Runde gehäkelt Werden? Sowie (Tel:18-20-22-...) Vielen Dank im Voraus

DROPS Design 30.06.2016 kl. 13:25:

Liebe Chrissy, 7-7-7-8-8 fM bezeichnen die verschiedenen Grössen, also in den ersten 3 Grössen werden 7 fM gehäkelt, in den beiden grössten Grössen 8 fM. Die Angabe (Tel:18-20-22-...) ist eine Einstellung Ihres Computers, der die Zahlen als Telefonnummer identifiziert. Die 5 durch Bindestrich getrennten Zahlen sind wiederum die 5 verschiedenen Grössen.

Camilla Damgaard Rasmussen 18.08.2015 - 16:25:

Skal arbejdet måle syv centimeter fra snuden og om mod hælen eller er det fra slutningen af omg. syv og om mod hælen?

DROPS Design 19.08.2015 kl. 12:43:

Hej Camilla. Du maaler fra snuden (starten af arbejdet).

Alice Teunis 12.05.2015 - 13:41:

De er veldig søte og barna liker dem, men mine 2 par måtte strammes opp med symaskinstrikk (på innsiden av åpningen) fordi de var for vide. Litt skuffet over passformen, altså. Men det fungerte bra med den strikken.

Alice Teunis 12.05.2015 - 13:39:

Nu heb ik 2 paar gehaakt. De kinderen vinden ze leuk, maar ze zijn veel te wijd. Ik heb een dubbele draad naaimachine-elastiek door de opening gehaald, (binnenkant) en nu zitten ze wel goed. Dus de pasvorm laat misschien wat te wensen over.

Claudine Etienne 05.07.2014 - 10:43:

Bonjour, serait-il possible d'avoir les explications de ce modèle aux aiguilles ??? merci d'avance

DROPS Design 05.07.2014 kl. 11:36:

Bonjour Mme Etienne, vous pouvez vous inspirer de ce modèle ou d'un des autres modèles de chaussons au tricot. Ou bien aussi oser vous lancer dans le crochet à l'aide de nos tutoriels vidéos (cf onglet vidéo). Bon tricot!

Přidejte komentář k návodu DROPS Children 24-18