Miss Spring by DROPS Design

Hæklet kasket med skygge i DROPS Nepal til børn.

DROPS Design: Model nr ne-008-bn
Garngruppe C
-----------------------------------------------------------
Størrelse: 3/5 - 6/9 - 10/12 år
Passer hovedmål: 50/52 - 52/54 - 54/58 cm
Materialer: DROPS NEPAL fra Garnstudio
100-100-100 g f.nr 6273, cerise
50 gr i alle str, f.nr 3620, rød (til blomst)

DROPS HÆKLENÅL nr 6 - eller den nål du skal bruge for at få 13 fm på 10 cm i bredden.
----------------------------------------------------------

Garnet til denne opskrift koster fra 46.5kr. Læs mere.
HÆKLEINFO: Første fm på hver omg erstattes med 1 lm. Hver omg afsluttes med 1 km i lm i beg af omg.

INDTAGNINGSTIPS:
* Stik nålen ind i næste m, hent tråden *, gentag fra *-* en gang til, lav et omslag og træk tråden gennem alle 3 m på nålen.

KREBSEMASKER:
Hækles som fm, men baglæns. Dvs der hækles fra venstre mod højre.
----------------------------------------------------------

HUE:
Hækl 4 lm på nål 6 med Nepal og sæt dem til en ring med 1 km i 1.lm.
1.OMG: Hækl 6 fm om ringen. LÆS HÆKLEINFO!
2.OMG: 2 fm i hver fm = 12 fm. HUSK PÅ HÆKLEFASTHEDEN!
3.OMG: * 1 fm i første fm, 2 fm i næste fm * gentag fra *-* = 18 fm.
4.OMG: * 1 fm i hver af de 2 første fm, 2 fm i næste fm * gentag fra *-* = 24 fm.
5.OMG: * 1 fm i hver af de 3 første fm, 2 fm i næste fm * gentag fra *-* = 30 fm.
6.OMG: * 1 fm i hver af de 4 første fm, 2 fm i næste fm * gentag fra *-* = 36 fm.
7.OMG: * 1 fm i hver af de 5 første fm, 2 fm i næste fm * gentag fra *-* = 42 fm.
8.OMG: * 1 fm i hver af de 6 første fm, 2 fm i næste fm * gentag fra *-* = 48 fm
9.OMG: * 1 fm i hver af de 7 første fm, 2 fm i næste fm * gentag fra *-* = 54 fm.
10.OMG: * 1 fm i hver af de 8 første fm, 2 fm i næste fm * gentag fra *-* = 60 fm.
11.OMG: * 1 fm i hver af de 9 første fm, 2 fm i næste fm * gentag fra *-* = 66 fm.
12.OMG: Hækl 1 fm i hver fm, samtidig tages der 0-2-6 fm ud jævnt fordelt = 66-68-72 fm.
13.-17.OMG: 1 fm i hver fm.
18.OMG: Hækl 1 fm i hver fm, samtidig tages der 5-4-5 fm ind jævnt fordelt = 61-64-67 fm – læs INDTAGNINGSTIPS.

Fortsæt med 1 fm i hver fm til huen måler 16-17-18 cm.

SKYGGE:
Videre hækles der skygge over de midterste 14-16-16 m foran (dvs modsat side af omg start) således:
1.RÆKKE: Hækl 1 fm i hver fm. Vend arb.
2.RÆKKE: Hækl 1 lm, 2 fm i den første fm, 1 fm i hver fm af de næste 12-14-14 fm, 2 fm i sidste fm = 16-18-18 fm. Vend arb.
3.RÆKKE: Hækl 1 lm, 3 fm i første fm, 1 fm i hver fm frem til sidste fm, 3 fm i sidste fm, 1 km i den næste ledige fm fra huekanten for at hæfte siden af skyggen til huen = 20-22-22 fm. Vend arb.
4.RÆKKE: Hækl 1 lm, 3 fm i første fm, 1 fm i hver fm frem til sidste fm, 3 fm i sidste fm, 1 km i den næste ledige fm fra huekanten som på række 3 = 24-26-26 fm. Vend arb.
5.OMG: Hækl 1 lm, 1 fm i hver fm over hele skyggen og videre rundt om hele huen.
6.OMG: Hækl KREBSEMASKER – se forkl over, rundt om hele huen og skyggen. Klip og hæft tråden.

HÆKLET BLOMST:
Hækl 6 lm på nål 6 med cerise og sæt dem til en ring med 1 km i første lm.
1.OMG: 2 lm (erstatter første halv-st), 2 halv-st om ringen, * 5 lm, 1 fm i den sidste halv-st som blev hæklet, 3 halv-st om ringen *, gentag fra *-* totalt 5 gange og afslut med 5 lm og 1 km i 2.lm i beg af omg = 6 lm-buer med 3 halv-st mellem hver. Klip og hæft tråden.
2.OMG: Skift til rød. Hækl 1 fm i den midterste af de 3 første halv-st på omg, * 10 st om lm-buen, spring over 1 halv-st, 1 fm i næste halv-st, spring over 1 halv-st *, gentag fra *-* omg rundt og afslut med 1 km i første fm i beg af omg. Klip og hæft tråden. Sy blomsten fast på siden af huen.

Kommentarer (32)

Skriv din kommentar her!

Julia 10.07.2018 - 01:30:

Hej! Jag undrar vilken diameter mössan ska ha i storlek 54/58 efter varv 12? Med vänlig hälsning, Julia

DROPS Design 10.07.2018 kl. 09:57:

Hej Julia, du skall ha 13 fm på 10 cm. På varv 12 har du 72fm. 72/1,3=ca 55 cm i omkreds. God fornøjelse!

Julia 09.06.2018 - 20:13:

Hej! Jag undrar vilken garntjocklek jag ska använda? Att det står virknål nr 6 hjälper inte så mkt. Hur pass glest får maskorna bli? Jag virkar ganska hårt. Mvh Julia

DROPS Design 11.06.2018 kl. 17:56:

Hej, mössan virkas i DROPS Nepal, du kan även välja något annat garn från garngrupp C.

Michoud 23.03.2018 - 18:50:

Bonjour, pour la visière ça me semble étrange aussi en voyant la photo ça semble pas assez long et pas la bonne forme... L'arrondit se fait mais rien à voir avec la photo merci

DROPS Design 26.03.2018 kl. 10:40:

Bonjour Mme Michoud, vérifiez bien votre tension pour bien avoir la bonne forme - n'hésitez pas à rajouter un ou 2 rangs si vous la trouvez trop courte. Bon crochet!

Melanie 10.08.2017 - 09:52:

Danke für die Antwort, das hilft mir bei dem Schild allerdings nicht weiter. Beende ich die Arbeit nach 16cm und fange auf der Gegenüberliegenden Seit mit dem Schild an oder beginne ich das Schild am Rundenanfang?

DROPS Design 10.08.2017 kl. 11:06:

Liebe Melanie, Schirm wird auf der anderen Seite des Rd-Beginns angefangen. Wenn Sie diese "Naht" vermeiden wollen, schauen Sie mal ob Sie die Blume über diese Naht nähen können. Häkeln Sie zuerst die Blume und so entscheiden Sie, wie es am besten für Sie wird, Schirm zu häkeln. Viel Spaß beim häkeln!

Melanie 09.08.2017 - 12:49:

Hallo, habe diese Mütze nahezu problemlos gehäkelt, bis zu dem Teil mit dem Schirm... Ersteinmal verschiebt sich meine hintere Mittelnaht immer weiter nach rechts, was aber nicht weiter auffällt, mir aber komisch vorkommt. Habe nun 16cm gehäkelt und wie setzte ich den Schirm an? Sind die 14 mittleren Maschen auf der gegenüberliegenden Seite der "Naht", so das die Naht hinten ist? Muss ich bis dorthin Kettmaschen machen oder neu ansetzten?

DROPS Design 09.08.2017 kl. 12:53:

Liebe Melanie, diese Mittelnaht kann man nur vermeiden, wenn man spiralförmig in Runden häkelt, dh nach der letzten fM der Rd mit der zweiten Runde fortfahren und 1 fM in jede fM häkeln. Markieren Sie den Anfang der Runde und lassen Sie die Markierung der Arbeit folgen. Viel Spaß beim häkeln!

Chrissy 02.08.2016 - 05:38:

Hallo, ich habe eine Frage zur Länge der Mütze. am Ende der Beschreibung steht:weiter mit 1fm in jede Familie bis die Mütze 17cm misst.Von wo aus gesehen 17 cm?von der Mitte der Mütze aus?

DROPS Design 03.08.2016 kl. 16:03:

Liebe Chrissy, die 17 cm werden ab Lm-Anschlag, also von der Mitte aus gemessen.

Chrissy 31.07.2016 - 19:03:

Hallo, ich habe eine Frage zur Länge der Mütze. Am Ende der Beschreibung steht :weiter mit 1fm in jede fm bis die Mütze 17cm misst.Von wo aus gesehen 17cm.von der Mitte aus?

Gigi 28.08.2015 - 21:09:

Bonjour j ai un souci au niveau de l explication du rang 12 augmenter0-2-6 ms à intervalle regulier 66-68-72 J ai pourtant l'habitude de crocheter mais la je bloque... Quelqu'un pourrait-il m aider?? Merci à vous.

DROPS Design 31.08.2015 kl. 11:32:

Bonjour Gigi, au rang 12, on va répartir 2 augmentations dans la 2ème taille (=6/9 ans), 6 augmentations dans la 3ème taille (= 10/12 ans), il n'y a pas d'augmentations dans la 1ère taille (= 3/5 ans). Bon crochet!

Regina Steschner 17.06.2015 - 10:39:

Hallo, habe die Mütze nach gestrickt. Sie ist schön geworden. Aber....... der Schirm ist viel kürzer als auf dem Foto, was mir nicht so gut gefällt. Was kann ich tun? L.G.

DROPS Design 24.06.2015 kl. 12:16:

Sie könnten den Schirm einfach noch um eine oder mehrere R ergänzen, indem Sie nach der 4. R die 4. R noch 1 x oder mehrfach wdh, also mit Zunahmen am Anfang und am Ende der R.

Isabel Speleers 26.01.2015 - 08:38:

Ik haak nog maar net. In deze handleiding heb ik tot toer 11 alles goed kunnen volgen. Alleen begrijp ik toer 12 niet goed: Hier staat dat ik in elke v 1 moet haken, maar dan tgelijk meerderen 0-2-6 gelijkmatig. Wat bedoelt men met dat laatste stuk . ( idem met toer 18). Alvast dank bij voorbaat.

DROPS Design 28.01.2015 kl. 16:30:

Hoi Isabel. Dat betekent dat je tegelijkertijd met het haken van 1 v in elke v 0, 2 of 6 st moet meerderen met een gelijkmatige afstand (afhankelijk van welke maat je maakt, in bijvoorbeeld de kleinste maat hoef je dus niet te meerderen)

Kommentere opskrift DROPS Children 24-16