DROPS / 146 / 31

Mara by DROPS Design

Kapelusz DROPS na szydełku, z włóczki „Bomull Lin” lub „Paris”.

DROPS design: Model nr l-118
Grupa włóczek C
----------------------------------------------------------
Wymiary:
Obwód głowy: ok. 48 cm
Wysokość: ok. 26 cm

Materiał: DROPS BOMULL LIN Garnstudio
100 g kolor nr 05, brąz
lub DROPS PARIS Garnstudio
100 g kolor nr 26, ciemny beż

SZYDEŁKO DROPS nr 4,5 – lub odpowiedniego rozmiaru, aby przerabiając 20 sł x 8 rz. otrzymać próbkę o wymiarach 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

Nie jesteś pewna jaki rozmiar wybrać? Aby ułatwić Ci zadanie, musisz wiedzieć, że modelka na zdjęciu ma ok. 170 cm wzrostu i nosi rozmiar S lub M. Jeżeli wykonujesz sweter, sukienkę czy inne podobne ubranie, na dole strony znajdziesz schemat z wszystkimi miarami (w cm) gotowego produktu.

Przer. każde okrążenie słupków następująco: zastąpić 1-szy sł w okr. przerabiając 3 oł, ominąć 1-szy sł poprzedniego okrążenia, następnie przer. 1 sł w każdy sł, zakończyć przerabiając 1 oz w 3-cie oł na pocz. okrążenia.

ŚCIEG FANTAZYJNY:
Patrz schemat A.1.

PĘCZEK SŁ:
1 pęczek sł = 2 sł, 2 oł i 2 sł w to samo oczko. Na pocz. okrążenia, zastąpić 1-szy sł pęczka sł przerabiając 3 oł.
----------------------------------------------------------

KAPELUSZ:
Przerabiany na okrągło. Na szydełku nr 4,5 wykonać 2 oł włóczką Bomull Lin.
OKR. 1: 12 sł w 1-sze oł - PRZECZYTAJ WSKAZÓWKĘ.
OKR. 2: 2 sł w każdy sł = 24 sł.
OKR. 3: * 1 sł w nast. sł, 2 sł w nast. sł *, powt. od *-* całe okrążenie (= 12 dodanych sł) = 36 sł.
OKR. 4: * 1 sł w każdy z 2 nast. sł, 2 sł w nast. sł *, powt. od *-* całe okrążenie = 48 sł.
OKR. 5: * 1 sł w każdy z 3 nast. sł, 2 sł w nast. sł *, powt. od *-* całe okrążenie = 60 sł.
OKR. 6: * 1 sł w każdy z 4 nast. sł, 2 sł w nast. sł *, powt. od *-* całe okrążenie = 72 sł.
OKR. 7: * 1 sł w każdy z 8 nast. sł, 2 sł w nast. sł *, powt. od *-* całe okrążenie = 80 sł.
OKR. 8 i 9: 1 sł w każdy sł.
Dalej przer. ŚCIEGIEM FANTAZYJNYM A.1 następująco:
OKR. 1: 4 oł (= 1-szy sł + 1 oł), ominąć 3 pierwsze sł, * 1 PĘCZEK SŁ – patrz powyżej - w nast. sł, 1 oł, ominąć 3 nast. sł, 1 sł w nast. sł, 1 oł, ominąć 3 nast. sł *, powt. od *-* przez całe okrążenie, zakończyć przerabiając 1 PĘCZEK SŁ w nast. sł, 1 oł, 1 oz w 3-cie oł na pocz. okrążenia = 10 pęczków sł.
OKR. 2: W to samo oł przer. 1 pęczek sł, * 1 oł, 1 sł w łuk następnego pęczka sł, 1 oł, 1 pęczek sł w nast. sł *, powt. od *-* całe okrążenie, zakończyć przerabiając 1 oł i 1 oz w 3-cie oł na pocz. okrążenia.
OKR. 3: Przer. oz do łuku 1-szego pęczka sł, 4 oł (= 1-szy sł + 1 oł), * 1 pęczek sł w nast. sł, 1 oł, 1 sł w łuk następnego pęczka sł, 1 oł *, powt. od *-* całe okrążenie, zakończyć przerabiając 1 oz w 3-cie oł na pocz. okrążenia.
OKR. 4: Jak OKR. 2.
OKR. 5: Jak OKR. 3.
OKR. 6: Przer. 1 oł, 3 oś w każdy łuk w okr. – W TYM SAMYM CZASIE równomiernie dodać 6 oś = 96 oś.
OKR. 7: * 1 sł w każde z 3 nast. oś, 2 sł w nast. oś *, powt. od *-* całe okrążenie = 120 sł.
OKR. 8: * 1 sł w każdy z 9 nast. sł, 2 sł w nast. sł *, powt. od *-* całe okrążenie = 132 sł.
OKR. 9: * 1 sł w każdy z 10 nast. sł, 2 sł w nast. sł *, powt. od *-* całe okrążenie = 144 sł.
OKR. 10: * 1 sł w każdy z 11 nast. sł, 2 sł w nast. sł *, powt. od *-* całe okrążenie = 156 sł.
OKR.11: *1 sł w każdy z 38 nast. sł, 2 sł w nast. sł *, powt. od *-* całe okrążenie = 160 sł.
OKR. 12: 1 sł w każdy sł. Odciąć i wrobić nitkę.

Schemat

= oł
= sł
= PĘCZEK SŁ: 2 sł, 2 oł i 2 sł w to samo o.
= OKR. 1

Jeżeli uważasz, że we wzorze znajduje się błąd, prosimy o komentarz lub pytanie w sekcji Komentarze. Zobacz oryginalny model DROPS 146-31.