DROPS Extra / 0-894

Raspberry Dream by DROPS Design

Gehaakte DROPS Valentijns hoes voor deksel van kleine taartdoos met bessen en slagroom van ”Muskat”.

DROPS design: Model nr. r-640
Garengroep B
-----------------------------------------------------------
Maten: 7 cm hoog en 18 cm in diameter.Materiaal:
DROPS MUSKAT van Garnstudio
100 gr. kleur nr. 29, oudroze
100 gr. kleur nr. 30, vanillegeel
50 gr. kleur nr. 08, naturel
50 gr. kleur nr. 34, pink

DROPS HAAKNLD 3 mm – of de maat die u nodig hebt voor een stekenverhouding van de eerste 4 toeren = ongeveer 6 cm in diameter.
----------------------------------------------------------

Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 12.18€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

INFORMATIE VOOR HET HAKEN:
Vervang eerste v aan begin van elke toer door 1 l en eindig elke toer met 1 hv in l van begin van toer.
Vervang eerste stk aan begin van elke toer door 3 l en eindig elke toer met 1 hv in 3e l van begin van toer.

TIP VOOR HET HAKEN:
De hoes in dit patroon is gemaakt voor een deksel van een taartdoor met een diameter van 29 cm en een hoogte van 11 cm.
Als u een grotere of kleinere deksel hebt, kunt u een stk-toer minder haken of u kunt op de bovenkant verder haken en verder meerderen met 1 stk/v meer tussen elke meerdering. Zorg dat aantal st deelbaar is door 3.

BES:
Alle bessen worden met pink gehaakt.
Haak 1 stk maar wacht met de laatste doorhaling = 2 st op haak. Haak nog 1 stk in dezelfde st maar wacht met de laatste doorhaling = 3 st op haak. Doe dit 4 keer in totaal = 5 st op haak. Haak nog 1 stk in dezelfde st maar haal bij laatste doorhaling draad door alle st op haak. 1 bes = 1 stk op volgende toer.

LUSSEN:
Alle lussen worden als volgt gemaakt in dezelfde kleur als vorige toer. * Haak 3 l, sla 1 st over en haak 1 v in volgende st *, herhaal van *-* de hele toer en eindig met 1 hv in eerste l op toer.

RAND VAN SLAGROOM:
Alle slagroomranden worden als volgt gehaakt met vanillegeel:
TOER 1: * haak 4 l, haak 2 stk in eerste l, sla 2 st over en haak 1 v in volgende st *, herhaal langs de hele taart en eindig met 1 hv in eerste l van begin van toer = 66 lussen.
TOER 2: haak 1 l en vouw vorige toer naar u toe, * haak 5 l, haak 2 dstk in eerste l, 1 v in volgende v van vorige toer *, herhaal langs de hele taart en eindig met 1 hv in eerste l van begin van toer = 66 lussen.

GROTE RAND VAN SLAGROOM:
De grote rand van slagroom wordt als volgt gehaakt met vanillegeel:
* Haak 4 l, haak 2 stk in eerste l, sla 2 st over en haak 1 v in volgende st *, herhaal langs de hele taart en eindig met 1 hv in eerste l van begin van toer = 56 lussen.
----------------------------------------------------------

HOES VOOR DEKSEL VAN TAARTDOOS:
De hoes wordt in de rondte gehaakt vanaf midden bovenop naar zijkanten en dan naar beneden.

BOVENKANT:
De bovenkant wordt gehaakt met oudroze en met pink bessen om de toer met stk – LET OP! Neem de draad mee aan de achterkant van het werk.
Haak 4 l met haaknld 3 mm en pink en vorm een ring met 1 hv in eerste l. Lees INFORMATIE VOOR HET HAKEN en TIP VOOR HET HAKEN!
TOER 1: haak 9 v in l-ring.
TOER 2: haak 2 stk in elke v = 18 stk.
TOER 3: * haak 1 v in eerste stk, 2 v in volgende stk *, herhaal van *-* de hele toer = 27 v.
TOER 4: haak als volgt: * 1 stk in elke van eerste 2 v, 1 BES in volgende v - zie uitleg boven, 1 stk in dezelfde v, 1 stk in elke van de volgende 2 v, 2 stk in volgende v, 1 bes in volgende v, 1 stk in volgende v, 2 stk in volgende v *, herhaal van *-* nog 2 keer = 36 stk waarvan 6 bessen zijn.
TOER 5: * haak 1 v in elk van de eerste 3 stk, 2 v in volgende stk *, herhaal van *-* de hele toer = 45 v.
TOER 6: * haak 1 stk in elke van de eerste 4 v, 2 stk in volgende v *, herhaal van *-* de hele toer = 54 stk.
TOER 7: * haak 1 v in elk van de eerste 5 stk, 2 v in volgende stk *, herhaal van *-* de hele toer = 63 v.
TOER 8: haak als volgt: * 1 stk in elke van de eerste 3 v, 1 bes in volgende v, 1 stk in elke van de volgende 2 v, 2 stk in volgende v, 1 stk in volgende v, 1 bes in volgende v, 1 stk in elke van de volgende 4 v, 1 stk in volgende v, 1 bes in dezelfde v, 1 stk in elke van de volgende 5 v, 1 bes in volgende v, 2 stk in volgende v *, herhaal van *-* nog 2 keer = 72 stk waarvan 12 bessen zijn.
TOER 9: * haak 1 v in elk van de eerste 7 stk, 2 v in volgende stk *, herhaal van *-* de hele toer = 81 v.
TOER 10: * haak 1 stk in elke van de eerste 8 v, 2 stk in volgende v *, herhaal van *-* de hele toer = 90 stk.
TOER 11: * haak 1 v in elk van de eerste 9 stk, 2 v in volgende stk *, herhaal van *-* de hele toer = 99 v.
TOER 12: haak als volgt: * 1 stk in elke van de eerste 2 v, 1 bes in volgende v, 1 stk in elke van de volgende 5 v, 1 bes in volgende v, 1 stk in volgende v, 2 stk in volgende v, 1 stk in elke van de volgende 2 v, 1 bes in volgende v, 1 stk in elke van de volgende 5 v, 1 bes in volgende v, 1 stk in volgende v, 2 stk in volgende v, 1 stk in elke van de volgende 2 v, 1 bes in volgende v, 1 stk in elke van de volgende 5 v, 1 bes in volgende v, 1 stk in volgende v, 2 stk in volgende v *, herhaal van *-* nog 2 keer = 108 stk waarvan 18 bessen zijn.
TOER 13: * haak 1 v in elk van de eerste 11 stk, 2 v in volgende stk *, herhaal van *-* de hele toer = 117 v.
TOER 14: * haak 1 stk in elke van de eerste 12 v, 2 stk in volgende v *, herhaal van *-* de hele toer = 126 stk.
Het werk heeft een hoogte van ongeveer 18 cm in diameter.

RAND:
TOER 15-16: haak RAND VAN SLAGROOM - zie uitleg boven = 66 lussen in elke van de 2 toeren.
TOER 17: ga verder met oudroze en haak 1 v in elk vrije stk van toer 14 en 1 l over elke v van vorige toer.
TOER 18: haak 1 stk in elke v en haak 1 stk in elke l van vorige toer = 126 stk.
TOER 19: haak LUSSEN - zie uitleg boven.
TOER 20: ga verder met naturel en vouw vorige toer naar u toe, haak 2 stk in elk stk dat is overgeslagen op toer 18 = 126 stk.
TOER 21: haak 1 stk in elk stk = 126 stk.
TOER 22: haak LUSSEN.
TOER 23: ga verder met oudroze, vouw lus naar u toe en haak 2 v in elk vrije stk van toer 21.
TOER 24: haak 1 stk in elke van de volgende 2 v, * 1 bes in volgende v, 1 stk in elke van de volgende 5 v *, herhaal van *-* de hele toer, haak als er 4 v over zijn 1 bes in volgende v en 1 stk in elke van de laatste 3 v = 126 stk waarvan 21 bessen zijn.
TOER 25: haak 1 v in elk stk.
TOER 26: haak LUSSEN.
TOER 27: ga verder met naturel, vouw lus naar u toe en haak 2 stk in elke vrije v van toer 25.
TOER 28-29: Ga verder met vanillegeel en haak RAND VAN SLAGROOM = 42 lussen op elke van de 2 toeren.
TOER 30: vouw randen van slagroom naar u toe en haak 2 stk in elk vrije stk van toer 27 = 168 stk.
TOER 31: Haak GROTE RAND VAN SLAGROOM - zie uitleg boven = 56 lussen. Knip de draad af en haal deze door de laatste st. Zet alle draden vast aan de achterkant.

Vanvoorden 16.02.2016 - 19:54:

Waar vind ik het patroon van de taart?

DROPS Design 17.02.2016 kl. 10:49:

Hoi. Het patroon staat hier - scroll een beetje naar beneden.

Teunie Luijk 04.10.2013 - 23:35:

Er staan in dit patroon drie verschillende maten genoemd. Dat is verwarrend. Ook is er teveel materiaal aangegeven. Ik hield van geel een bol over.

DROPS Design 08.10.2013 kl. 13:54:

Hoi Teunie. Waar precies zie je deze 3 verschillende maten genoemd?

Laat een opmerking achter voor DROPS Extra 0-894