DROPS / 146 / 18

Douce by DROPS Design

Pudotetuin silmukoin neulottu DROPS pusero ”Alpaca Bouclè”-, “Symphony”- ja “Cotton Viscose”- tai "Alpaca Bouclé"-, "Melody"- ja "Cotton Viscose" -langoista. Koot S-XXXL.

DROPS Design: Malli nro ww-081
Lankaryhmä C + D + A
-----------------------------------------------------------
Koko: S - M - L - XL - XXL - XXXL
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS ALPACA BOUCLÈ:
150-150-200-200-200-250 g nro 0100, luonnonvalkoinen
Sekä: Garnstudion DROPS SYMPHONY:
250-300-300-350-350-400 g nro 01, luonnonvalkoinen
Sekä: Garnstudion DROPS COTTON VISCOSE:
200-200-200-250-250-300 g nro 02, luonnonvalkoinen

Tai:
Garnstudion
DROPS ALPACA BOUCLÈ:
150-150-200-200-200-250 g nro 0100, luonnonvalkoinen
Sekä: Garnstudion DROPS MELODY:
150-150-150-200-200-200 g nro 01, luonnonvalkoinen
Sekä: Garnstudion DROPS COTTON VISCOSE:
200-200-200-250-250-300 g nro 02, luonnonvalkoinen

DROPS PUIKOT NRO 12 tai käsialan mukaan.
DROPS PYÖRÖPUIKKO (50 cm) NRO 10 (pääntien reunukseen).
NEULETIHEYS: 8 s sileää neuletta 3-kertaisella langalla, puikoilla nro 12 = 10 cm leveyssuunnassa.

Kommentit (26)
DROPS Symphony DROPS Symphony
65% Villaa, 35% Polyamidia
54% Puuvillaa, 46% Viskoosia
Poistunut
find alternatives

80% Alpakkaa, 15% villaa, 5% Polyamidia
alkaen 3.80 € /50g
DROPS Alpaca Bouclé uni colour DROPS Alpaca Bouclé uni colour 3.80 € /50g
Käsityöliike Menita
Tilaa
DROPS Alpaca Bouclé mix DROPS Alpaca Bouclé mix 3.80 € /50g

Katso ruutupiirrokset A.1 ja A.2. Piirrokset näyttävät mallineuletta oikealta puolelta katsottuna.

NEULOMISVINKKI:
Niillä kerroksilla, joilla tehdään pudotettuja silmukoita, tehdään kummankin reunan reunsilmukan sisäpuolelle 1 ylimääräinen langankierto (eli tee 3 langankiertoa puikolle kun teet isoja pudotettuja silmukoita, ja tee 2 langankiertoa puikolle kun teet pieniä pudotettuja silmukoita). Seuraavalla krs:lla langankierrot pudotetaan kuten aiemmin. Tällä tavoin työn reunoista tulee joustavat.

MITTAUSVINKKI:
Langan painon vuoksi kaikki pituusmitat otetaan riiputtamalla työtä, sillä vaate venyy käytössä.
----------------------------------------------------------

TAKAKAPPALE:
Neulotaan tasona. Käytä kaikkia lankoja yhtaikaa ja luo löyhästi 36-40-44-48-52-56 s puikoille nro 12. Neulo 4 krs AINAOIKEAA (ks. selitys yllä, 1. krs = oikea puoli). Jatka neulomalla mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti, lukuun ottamatta 1 ainaoikeinneulottua s kummassakin reunassa. LUE NEULOMISVINKKI ja TARKISTA NEULETIHEYS! Kun työn pituus on 51-52-53-53-55-56 cm (LUE MITTAUSVINKKI), luo 2 seuraavan krs:n loppuun 2 s = 40-44-48-52-56-60 s. Jatka mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti, lukuun ottamatta 1 ainaoikeinneulottua reunas kummassakin reunassa. HUOM: Niillä kerroksilla, joilla tehdään pudotettuja silmukoita, tehdään kummankin reunan reunasilmukan sisäpuolelle 1 ylimääräinen langankierto (langankierrot pudotetaan seuraavalla krs:lla). Tällä tavoin työn reunoista tulee joustavat.
Kun työn pituus on 64-66-68-70-72-74 cm (muista MITTAUSVINKKI), päätä työn nurjalta puolelta keskimmäiset 10-10-10-12-12-12 s pääntietä varten ja neulo molemmat puolet erikseen. Päätä seuraavalla krs:lla vielä 1 s pääntien reunasta = 14-16-18-19-21-23 s jäljellä olalla. Neulo 1 krs oikein oikealta puolelta ja 1 krs oikein nurjalta puolelta. Päätä s:t LÖYHÄSTI oikein silmukoin työn oikealta puolelta. Työn pituus on n. 66-68-70-72-74-76 cm. Neulo pääntien toinen puoli vastaavasti.

ETUKAPPALE:
Neulotaan kuten takana, mutta 10 cm takakappaletta lyhyemmäksi. Luo ja neulo kuten takana kunnes työn pituus on 41-42-43-43-45-46 cm (muista MITTAUSVINKKI). Luo 2 seuraavan krs:n loppuun 2 s = 40-44-48-52-56-60 s. Jatka neulomalla mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti, lukuun ottamatta 1 ainaoikeinneulottua reunass kummassakin reunassa. HUOM: Kerroksilla, joilla tehdään pudotettuja silmukoita, tehdään kummankin reunan reunasilmukan sisäpuolelle 1 ylimääräinen langankierto kuten takana. Kun työn pituus on 50-52-54-55-57-59 cm (muista MITTAUSVINKKI), päätä keskimmäiset 8-8-8-10-10-10 s pääntietä varten ja neulo molemmat puolet erikseen. Päätä vielä keskeltä edestä pääntietä varten joka 2. krs: 2 x 1 s = 14-16-18-19-21-23 s jäljellä työssä. Neulo kunnes työn pituus on 55-57-59-61-63-65 cm. Neulo 1 krs oikein oikealta puolelta ja 1 krs oikein nurjalta puolelta. Päätä s:t LÖYHÄSTI oikein silmukoin työn oikealta puolelta. Neulo pääntien toinen puoli vastaavasti.

VIIMEISTELY:
Ompele olkasaumat päätösreunan sisäpuolelta.

HIHA:
Käytä kaikkia lankoja yhtaikaa ja poimi kädentien reunasta (reunasilmukan sisäpuolelta) työn oikealta puolelta 24-26-28-30-30-32 s puikoille nro 12 (mikäli poimit liikaa/liian vähän silmukoita, korjaa tämä ensimmäisellä krs:lla).
Neulo 1 krs oikein nurjalta puolelta. Jatka neulomalla mallineuletta piirroksen A.2 mukaisesti, lukuun ottamatta 1 ainaoikeinneulottua reunas kummassakin reunassa (muista NEULOMISVINKKI). Kun hihan pituus on 4-4-2-2-2-2 cm (muista MITTAUSVINKKI), kavenna kummassakin reunassa 1 s. Toista tällaiset kavennukset 11-11-9-8-8-6 cm välein vielä 3-3-4-4-4-5 kertaa = 16-18-18-20-20-20 s jäljellä työssä. Jatka mallineuletta kunnes hihan pituus on 44-42-41-39-38-36 cm. Vaihda pyöröpuikkoon nro 10. Neulo nyt tasona ainaoikeaa, kunnes hihan pituus on 49-47-46-44-43-41 cm (suurimmissa koissa on lyhyemmät mitat, koska niissä on leveämmät olat). Päätä s:t löyhästi.
Neulo toisen sivun hiha samoin.

LISÄÄ VIIMEISTELYÄ:
Ompele hiha- ja sivusaumat uloimmista silmukanreunoista. Tarkista, että saumasta tulee joustava.

PÄÄNTIEN REUNUS:
Käytä kaikkia lankoja yhtaikaa ja poimi pääntien reunasta työn oikealta puolelta n. 30-36 s pyöröpuikolle nro 10. Neulo 1 krs nurin, 1 krs oikein ja 1 krs nurin. Päätä s:t LÖYHÄSTI oikein silmukoin.

= tee 1 langankierto puikolle (seuraavalla krs:lla langankierto pudotetaan puikolta)
= tee 2 langankiertoa puikolle (seuraavalla krs:lla molemmat langankierrot pudotetaan puikolta)

Joan 21.09.2017 - 17:21:

Could you knit this in the round, bottom-up until sleeves?

DROPS Design 22.09.2017 kl. 09:41:

Dear Joan, you could probably, but remember that back piece is here longer than front piece. Happy knitting!

Myriam 15.09.2017 - 18:00:

Bonjour, Pour obtenir l'échantillon, il est bien indiqué le nombre de mailles (8) mais pas le nombre de rangs. Pouvez-vous me renseigner ? Merci. Myriam

DROPS Design 15.09.2017 kl. 20:30:

Bonjour Myriam, c'est parce que c'est la largeur qui est importante. Le point utilise fait que l'ouvrage va s'etirer sur la longueur. Bon tricot!

Margaret 24.12.2016 - 19:25:

I would like to knit this in a medium or dark grey. Could you give me the color numbers for each yarn or yarn alternative to knit this? I am having trouble matching up the grey color from my computer monitor.

DROPS Design 29.12.2016 kl. 13:40:

Dear Margaret, please contact your DROPS Store they will be able to provide you any individual assistance choosing colours matching your wishes. Happy knitting!

April Williams 15.02.2015 - 07:31:

What yarns can be used for this pattern and how much yarn is needed? I have discovered that one of the suggested yarns is discontinued and I don't like the alternative.

DROPS Design 16.02.2015 kl. 14:05:

Dear Mrs Williams, This jumper is worked with 3 different qualities: Alpaca Bouclé (yarn group A), Symphony (yarn group D) and Cotton Viscose (yarn group D) - Only Symphony is now discontinued (but some stores may still have some) - please click here to find alternative and calculate how much yarn you will need in new quality. Remember you can get help from your DROPS Store even per mail or telephone. Happy knitting!

Luisella 06.10.2014 - 10:15:

Buongiorno, perdonate, sto lavorando da poco tempo ai ferri e sono alle "prime armi". non mi è chiara l'indicazione "Lavorare 2 “creste” a M. LEGACCIO", cioè se una "cresta" sono 2 ferri diritto, devo farne 4 a diritto? quando indicate 2 f. significa "andare e tornare" sul medesimo ferro? grazie, Luisella F.

DROPS Design 06.10.2014 kl. 10:47:

Buongiorno Luisella. 1 cresta a legaccio, sono 2 ferri in cui si lavorano tutte le m a dir. Quindi 2 creste a legaccio corrispondono a 4 ferri lavorando tutte le m a dir. L’indicazione lavorare 2 ferri, vuol dire lavorare tutte le m sul ferro (1° ferro, ferro di andata), girare il lavoro e lavorare tutte le m sul ferro (2° ferro, ferro di ritorno). Ci riscriva se ancora in difficoltà. Buon lavoro!

Gry Erena Zachariassen 15.03.2013 - 20:14:

Med hvilken tråd bør jeg bruke for å montere Med?? Da cotton viscose bare sklir og genseren er TONG (str L)

DROPS Design 21.03.2013 kl. 09:49:

Brug den traad du synes ser bedst ud - Jeg ville nok bruge Symphony, da jeg tror den vil matche bedst i genseren.

Anna 04.03.2013 - 19:58:

Aivan ihana ohje

Eibhlin Mc Mahon 22.01.2013 - 17:01:

Love it. when can we get the pattern?

Helene 21.01.2013 - 23:28:

Jättesnygg tröja

MAILLARD 18.01.2013 - 03:26:

Décontracté, on ne doit pas s'ennuyer dans la réalisation de ce très joli pull... à vos aiguilles...

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 146-18