DROPS / 147 / 34

Lillac by DROPS Design

Strikket DROPS hals i ”Cotton Light” med hulmønster

DROPS Design: Model nr cl-023
Garngruppe B
-----------------------------------------------------------
Størrelse: S/M - L/XL - XXL/XXXL
Højde: ca 32-32-36 cm
Omkreds: ca 95-101-107 cm på det bredeste
Materialer:
DROPS COTTON LIGHT fra Garnstudio
200-200-200 g f.nr 13, violet

DROPS RUNDP (60 cm) nr 4 – eller det p.nr du skal bruge for at få 19 m x 28 p hulmønster efter diag A.1 på 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

Garnet til denne opskrift koster fra 35.8kr. Læs mere.
RETSTRIK (rundt på rundp således):
1 omg vrang og 1 omg ret osv

MØNSTER:
Se diag A.1 til A.3.
----------------------------------------------------------

HALS:
Slå 180-192-204 m løst op på rundp 4 med Cotton Light. Strik 4 omg retstrik – se forkl over. Fortsæt med mønster efter diag A.1 (= 15-16-17 rapporter på omg). Når A.1 er strikket 1 gang i højden er der 150-160-170 m på p. Fortsæt med mønster efter diag A.2 (= 15-16-17 rapporter på omg). Når A.2 er strikket 1 gang i højden er der 120-128-136 m på p. Nu strikkes der mønster efter diag A.3. Når A.3 er strikket totalt 1-1-2 gange i højden, strikkes der 1 omg vrang, 1 omg ret og 1 omg vrang. Derefter lukkes der løst af med ret.

Denne opskrift er blevet rettet. .

Opdateret online: 11.10.2016
Lille rettelse i diagram A.2

= tag 1 m løs af p som om den skulle strikkes r, 2 r sm, løft den løse m over
= denne m er taget ind

Susanna 13.04.2018 - 15:52:

Buongiorno, non capisco come iniziare il 19 giro del diagramma A 1, come devo iniziare? perché è arretrato di due maglie?

DROPS Design 13.04.2018 kl. 19:01:

Buongiorno Susanna. Inizia il giro 19 due maglie prima, quindi con le ultime due maglie del giro precedente. Buon lavoro!

TINGLE 16.01.2017 - 13:48:

Lorsque l'on passe du diagramme A1 au diagramme A2, faut-il faire un retrait pour que les losanges soient alignés?

DROPS Design 16.05.2017 kl. 16:25:

Bonjour Mme Tingle, tricotez les 10 m de A.2 directement au-dessus des 10 m de A.1. Bon tricot!

TINGLE 16.01.2017 - 13:02:

Bonjour, Faut-il faire un retrait de 2 mailles entre A1 et le commencement du diagramme A2?

DROPS Design 16.01.2017 kl. 13:24:

Bonjour Mme Tingle, au 19ème rang dans A.1, commencez A.1 2 m avant le début du tour et tricotez les 2 dernières m de chaque motif avec la 1ère m tout le tour. Au tour suivant, le début des tours se trouve au même niveau qu'avant. Bon tricot!

Lyubov 14.05.2016 - 13:09:

A2 erorr in 31 and 32 rounds.

DROPS Design 17.05.2016 kl. 09:07:

Dear Mrs Lyubov, start round 31 2 sts before first repeat and work as shown in diagram (= you will start each repetition 2 sts before previously done), on round 32 you have dec 2 sts in each repetition. Happy knitting!

Yum 24.09.2015 - 00:10:

Is top of A.2 chart correct? I don't see the offset of 2 stitches like the other chart and it's more than 8 stitches.

DROPS Design 24.09.2015 kl. 09:23:

Dear Mrs Yum, on next to last row in A.2 you dec 2 sts in each repeat, just like you did in A.1 (black square in last row of diag = st that has been dec on previoius row). Happy knitting!

Chandrika 07.07.2014 - 23:03:

Hi, I have finished the bottom half of the A.1 chart, and I'm wondering why the two rows in the middle (and the top) of A.1 appear offset (bumped out two rows to the right) in the chart. I have two stitches left at the end of the pattern in the first offset row, but my knitting looks fine. Do I continue on with the next row, full row of knit (moving my end of row marker two to the right), or try to find two stitches somewhere?

DROPS Design 08.07.2014 kl. 09:21:

Dear Chandrika, on row 19 and next to last row in A.1, you will start the pattern 2 sts before the next repetition, ie, start row 19 2 sts before end of round, and work around following diagram. Happy knitting!

Angelies 17.01.2014 - 16:01:

Soy incapaz de pasar de la vuelta 18, no entiendo como se teje vuelta 19, hay que dismiuir algun punto al inicio de la vuelta y cuantos. Gracias.

DROPS Design 20.01.2014 kl. 21:02:

Hola Angelies. El calentador se trabaja en redondo, de abajo arriba. En una repetición en vertical no cambia el nº de puntos. La vta 19 la trabajamos como sigue:* 1 HEB, 3 pjd (deslizar 1 pt de derecho, tejer 2 pjd, pasar el pt desl por encima), 1 HEB, 9 d.*, repetir de * a * toda la vta.

Raquel 08.05.2013 - 15:00:

Hola! No entiendo una cosa de los diagramans de este patrón, Por que salen dos puntos vacios? Por ejemplo, en la pasadas 19 y 20 del A.1. Como se realiza? Muchas gracias

DROPS Design 10.05.2013 kl. 23:35:

Hola Raquel. En cada repetición completa del diagrama A disminuimos 30-32-34 pts según la talla. Los pts cerrados en el diagrama en las sig filas figuran como pts vacios.

Claudia 11.02.2013 - 11:11:

Sorry, in Größe 3XL, und da reichen keine 4 Knäule ;-) LG

Claudia 11.02.2013 - 11:10:

Liebes Drops-Team, die Mengenangaben stimmen nie und nimmer. Ich habe diesen Schulterwärmer mit der noch älteren Qualität Cotton Light (LL 110m) gestrickt, und da reichen keine 4 Knäule. Ich habe viel mehr gebraucht! Genaue Angaben kann ich leider nicht machen, weil ich angefangene Knäule genommen habe. Aber es sind mindestens 300gr, wenn nicht sogar 350gr! Bitte ändern, vielen Dank. LG

DROPS Design 12.02.2013 kl. 12:22:

Liebe Claudia, wir haben soeben unser Original nachgewogen und es wiegt ganz knapp über 150 g. Wenn Sie sich an die Maschenprobe halten, reichen 200g also für alle Größen.

Kommentere opskrift DROPS 147-34