DROPS / 148 / 8

Gwendolyn by DROPS Design

DROPS krajkové bolerko háčkované z příze "Cotton Viscose".

DROPS design: model č. n-147
Skupina přízí: A
-----------------------------------------------------------
Velikost: S/M – L/XL – XXL/XXXL
Horní obvod: 84/94 – 100/110 – 120/130 cm

Materiál: DROPS COTTON VISCOSE firmy Garnstudio
200-250-300 g, barva č.01, bílá

DROPS HÁČEK č.3 – nebo velikosti potřebné k uháčkování 3 sekvencí vzoru = 10 cm na šířku.

(Přejít k návodu...)

Tagy:

střih: kolmo, napříč, technika: krajkový vzor, volánek, typ modelu: bolerka,

První DS v každé řadě nahradíme 3 řo.

KRAJKOVÝ VZOR:
Viz schéma A.1 – POZN.: první řada KS není sekvencí vzoru, a proto ji dále NEopakujeme.
--------------------------------------------------------

BOLERKO:
Háčkujeme od středu zad. Nejprve uháčkujeme jednu stranu až k okraji rukávku, poté obdobným způsobem druhou stranu, vč. rukávku. Nakonec sešijeme rukávové švy a celé bolerko obháčkujeme volánkovým lemem.

PRVNÍ STRANA:
Háčkem č.3 VOLNĚ uháčkujeme přízí Cotton Viscose 82-90-98 řo – je VELMI důležité, aby tato řetízková řada nebyla moc stažená. Do 2. řo od háčku háčkujeme 1 KS, pak po 1 KS do každého řo v průběhu celé řady = 81-89-97 KS. Pokračujeme vzorem A.1, takto: nad prvními 9 KS háčkujeme dle schématu „a“, pak opakujeme úsek „b“ až po posledních 8 KS v řadě, nad nimi pak háčkujeme dle schématu „c“ (= 10-11-12 sekvencí celého vzoru v jedné řadě).
4 řady vzoru A.1 stále opakujeme, a to až do výše asi 32-35-39 cm – končíme 4. řadou vzoru.
Nyní háčkujeme okraj rukávku, takto:
1. ŘADA: 4 řo, 1 KS do prvního obloučku z řo, *4 řo, 1 KS do následujícího obloučku z řo, 4 řo, 1 KS do řo mezi 4 DS, 4 řo, 1 KS do dalšího obloučku z řo*, *-* opakujeme v průběhu celé řady, končíme 4 řo, 1 KS do posledního obloučku z řo, 3 řo a 1 KS do posledního DS; práci otočíme.
2. ŘADA: do každého obloučku z řo háčkujeme takto: 1 KS + 1 pikotka (= 3 řo, 1 KS do prvního řo) + 1 KS.
Přízi odstřihneme a zapošijeme.

DRUHÁ STRANA:
Háčkujeme z druhé strany počáteční řady KS (tj. ve středu zad) – začínáme první řadou vzoru A.1 a háčkujeme stejně jako první stranu.

DOKONČENÍ:
Bolerko přeložíme podélně napolovic a sešijeme rukávky – začínáme u okraje a šev by měl být dlouhý asi 10 cm.

VOLÁNKOVÝ LEM:
Celé bolerko obháčkujeme takto (začínáme uprostřed zad):
1. KRUHOVÁ ŘADA: 1 KS do prvního DS, *3 řo, 1 KS do následujícího DS*, *-* opakujeme v průběhu celé kruhové řady, končíme 3 řo a 1 pevným okem do prvního KS.
2. KRUHOVÁ ŘADA: 2 řo, 1 KS do prvního obloučku z řo, *4 řo, 1 KS do následujícího obloučku z řo*, *-* opakujeme v průběhu celé kruhové řady, končíme 1 pevným okem do prvního KS.
3. KRUHOVÁ ŘADA: 2 řo, 1 KS do prvního obloučku z řo, *4 řo, 1 KS do následujícího obloučku z řo*, *-* opakujeme v průběhu celé kruhové řady, končíme 1 pevným okem do prvního KS.
4. KRUHOVÁ ŘADA: 2 řo, 1 KS do prvního obloučku z řo, *5 řo, 1 KS do následujícího obloučku z řo*, *-* opakujeme v průběhu celé kruhové řady, končíme 1 pevným okem do prvního KS.
5. KRUHOVÁ ŘADA: 2 řo, 1 KS do prvního obloučku z řo, *5 řo, 1 KS do následujícího obloučku z řo*, *-* opakujeme v průběhu celé kruhové řady, končíme 1 pevným okem do prvního KS.
6. KRUHOVÁ ŘADA: do každého obloučku z řo háčkujeme: 2 KS + 1 pikotku (= 3 řo, 1 KS do prvního řo) + 2 KS.
Přízi odstřihneme a zapošijeme.

Schéma

= řo
= KS
= DS
= směr háčkování

Pokud se vám zdá, že je v návodu chyba či nesrovnalost, napište nám, prosím, své postřehy prostřednictvím Komentářů. Přejít k originálu návodu na model DROPS 148-8.