DROPS / 148 / 40

Sierra Leone by DROPS Design

DROPS deka z háčkovaných čtverců z příze "Big Delight".

DROPS design: model č. db-011
Skupina přízí: C
-----------------------------------------------------------
Rozměry: asi 140 x 110 cm

Materiál: DROPS BIG DELIGHT firmy Garnstudio
800 g, barva č.04, marina
a DROPS NEPAL firmy Garnstudio
200 g, barva č.0300, béžová

DROPS HÁČEK č.5 – nebo velikosti potřebné k uháčkování zkušebního čtverce o rozměrech asi 10 x 10 cm.

(Přejít k návodu...)

Tagy:

motiv: kytička, střih: čtverec, technika: krajkový vzor, typ modelu: deky,

INFO:
1., 2. a 4. kruhová řada (kr. řady začínající DS): první DS nahradíme 3 řo a kruhovou řadu končíme pevným okem do 3. řo ze začátku kr. řady.

NOPEK:
1 nopek ze 4 DS nad 2 DS z předchozí kruhové řady háčkujeme takto: *do následujícího DS háčkujeme 1 DS, ale nedokončíme jej – před posledním protažením příze uháčkujeme do stejného DS stejným způsobem další DS* (= na háčku máme 3 smyčky), *-* zopakujeme do následujícího DS, poté protáhneme přízi všemi 5 smyčkami na háčku

POČÁTEČNÍ NOPEK:
Háčkujeme 1 nopek ze 4 DS nad 2 DS – ale první DS nahradíme 3 řo.

VZOR:
Viz schémata A.1 (= čtverec) a A.2 (= dokončení).
----------------------------------------------------------

ČTVEREC:
Háčkujeme v kruhových řadách. Viz schéma A.1.
Háčkem č.5 uháčkujeme přízí Big Delight 6 řo a spojíme je pevným okem do kroužku.
1. kruhová řada: do kroužku z řo háčkujeme 16 DS - viz INFO – končíme 1 pevným okem do 3. řo ze začátku kruhové řady.
2. kruhová řada: 1 POČÁTEČNÍ NOPEK – viz výše – nad prvními 2 DS, 3 řo, *1 NOPEK – viz výše – nad následujícími 2 DS, 3 řo*, *-* opakujeme v průběhu celé kruhové řady, končíme pevným okem do 3. řo ze začátku kruhové řady = 8 nopků a 8 obloučků z řo.
3. kruhová řada: 1 řo, 1 KS do 1. nopku, *3 řo, 1 KS do následujícího nopku, 7 řo (= roh), 1 KS do následujícího nopku*, *-* opakujeme v průběhu celé kruhové řady – ale při posledním opakování háčkujeme místo posledního KS 1 pevné oko do 1. KS ze začátku kruhové řady = 8 KS a 8 obloučků z řo.
4. kruhová řada: do prvního obloučku z řo háčkujeme 5 DS, *1 řo, do následujícího obloučku háčkujeme 4 DS, 3 řo a 4 DS (= roh), 1 řo, do dalšího obloučku háčkujeme 5 DS*, *-* opakujeme v průběhu celé kruhové řady - ale při posledním opakování uháčkujeme 1 pevné oko do 3. řo ze začátku kruhové řady.

DEKA:
Uháčkujeme celkem 130 čtverců.

DOKONČENÍ:
Čtverce sháčkujeme nejprve podélně, pak křížem. Plochu deky tvoří 10 čtverců na šířku a 13 na výšku. Vždy 2 a 2 čtverce položíme na sebe, rubovými stranami k sobě, a sháčkujeme je přízí Nepal, takto: viz schéma A.2 - **do obloučku z řo v rohu 1. čtverce uháčkujeme 1 KS, 1 řo, 1 KS do obloučku z řo v rohu 2. čtverce, *5 řo, 1 KS do následujícího obloučku 1. čtverce, 1 řo, 1 KS do následujícího obloučku 2. čtverce*, *-* opakujeme až po následující roh, končíme 3 řo pro přechod k dalšímu čtverci**. **-** opakujeme.
Celou deku nakonec obháčkujeme přízí Nepal, takto: **1 KS do rohu jednoho čtverce, *5 řo, 1 KS do následujícího obloučku*, *-* opakujeme ještě 2x, pak háčkujeme 3 řo pro přechod k dalšímu čtverci**. **-** opakujeme po celém obvodu deky, jen v rozích háčkujeme takto: 1 KS, 3 řo a 1 KS do obloučku v rohu.

Schéma

= řo
= pevné oko
= KS
= DS
= 1 nopek ze 4 DS nad 2 DS: *do následujícího DS háčkujeme 1 DS, ale nedokončíme jej – před posledním protažením příze uháčkujeme do stejného DS stejným způsobem další DS* (= na háčku máme 3 smyčky), *-* zopakujeme do následujícího DS, poté protáhneme přízi všemi 5 smyčkami na háčku
= počáteční nopek: 1 nopek ze 4 DS nad 2 DS – ale 1. DS nahradíme 3 řo

Příbuzné modely

Pokud se vám zdá, že je v návodu chyba či nesrovnalost, napište nám, prosím, své postřehy prostřednictvím Komentářů. Přejít k originálu návodu na model DROPS 148-40.