DROPS / 148 / 10

Tessa by DROPS Design

Gebreide DROPS tuniek van ”Muskat”. Maat: S - XXXL.

Trefwoorden: kantpatroon, raglan, topjes, tunieken,

DROPS design: Model nr. r-627
Garengroep B
----------------------------------------------------------
Maat: S - M - L - XL - XXL - XXXL
Materiaal: DROPS MUSKAT van Garnstudio
Kleur nr. 29, oudroze:
450-450-500-550-600-650 gr

DROPS RONDBREINLD (80 cm) 4.5 mm - of de maat die u nodig hebt voor een stekenverhouding van 20 st x 26 nld in tricotst = 10 x 10 cm (ongeveer 38 nld in ribbelst = 10 cm in de hoogte).
DROPS HAAKNLD 4.5 mm - voor de gehaakte rand.
DROPS PARELMOER KNOPEN, NR. 521 (15 mm): 3 stuks voor alle maten
----------------------------------------------------------

Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 18.27€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

RIBBELST:
In de rondte gebreid op de nld: * brei 1 nld recht en brei 1 nld av *, herhaal van *-*.
Heen en weer gebreid op de nld: brei alle nld recht. 1 ribbel = 2 nld r.

TIP VOOR HET MINDEREN 1 (voor het minderen aan de zijkanten van het lijf):
Minder 1 st aan elke kant van de markeerder aan elke kant van het lijf (1e en 4e markeerder)
Minder na de markeerder als volgt: (markeerder), 1 st r, 1 st r afh, 1 st r, afgeh st overh.
Minder voor de markeerder als volgt: brei tot er 3 st over zijn voor de markeerder, brei de volgende 2 st r samen, 1 st r, (markeerder).

TIP VOOR HET MINDEREN 2 (voor het voorpand en het achterpand):
Minder 2 st op het voorpand/achterpand als volgt:
Na 2e/5e markeerder: 1 st r afh, 1 st r, afgeh st overh = 1 st geminderd.
Voor 3e/6e markeerder: brei r tot er 2 st over zijn voor de 3e/6e markeerder, brei de volgende 2 st r samen = 1 st geminderd.

TIP VOOR HET MEERDEREN:
Meerder 1 st na de markeerder als volgt: 1 st r, maak 1 omsl.
Meerder 1 st voor de markeerder als volgt: brei r tot er 1 st overblijft voor de markeerder, maak 1 omsl, 1 st r.
Brei de omsl in de volgende nld gedraaid, dus brei achter in de st in plaats van voor in de st om een gaatje te voorkomen.

RAGLAN:
Minder bij elke markeerder als volgt: brei r tot er 5 st over zijn voor de markeerder, brei de volgende 2 st r samen, maak 1 omsl, brei de volgende 2 st r samen, 2 st r (markeerder staat tussen deze 2 st), * 1 st r afh, 1 st r, afgeh st overh *, maak 1 omsl, herhaal van *-* nog 1 keer = 1 st geminderd en 1 omsl aan elke kant van de markeerder. Brei in de volgende nld de omsl recht zodat gaatjes ontstaan.
--------------------------------------------------------

LIJF:
Wordt in de rondte gebreid op de nld.
Zet 212-228-244-264-288-312 st op met rondbreinld 4.5 mm en Muskat. Brei in RIBBELST - lees uitleg boven - de hele nld. Brei 3 ribbels in totaal, brei dan in tricotst tot het werk 4 cm meet. DENK OM DE STEKENVERHOUDING!
Plaats nu 6 markeerders in het werk als volgt: 1 markeerder aan het begin van de nld (= 1e markeerder), 1 markeerder na 30-32-34-36-38-40 st (= 2e markeerder), 1 markeerder na 46-50-54-60-68-76 st (= 3e markeerder), 1 markeerder na 30-32-34-36-38-40 st (= 4e markeerder), 1 markeerder na 30-32-34-36-38-40 st (= 5e markeerder), 1 markeerder na 46-50-54-60-68-76 st (= 6e markeerder). Neem de markeerders gaandeweg mee naar boven.
Minder in de volgende nld 1 st aan elke kant van elke markeerder aan de zijkanten van het lijf - LEES TIP VOOR HET MINDEREN 1, en 2 st op het voorpand en achterpand - LEES TIP VOOR HET MINDEREN 2 = 8 st geminderd in totaal op de nld. Herhaal dit minderen elke 3-3-3½-3½-4-4 cm nog 7 keer (8 st geminderd in totaal) = 148-164-180-200-224-248 st op de nld. Verwijder de 4 markeerders op het voorpand/achterpand (2e, 3e, 5e en 6e markeerder), maar laat de markeerders aan elke zijkant van het lijf zitten (74-82-90-100-112-124 st op het voorpand/achterpand). LEES ALLE ONDERSTAANDE AANWIJZINGEN DOOR VOOR U VERDER GAAT.
Ga verder in tricotst tot het werk 30-31-32-33-34-35 cm meet. Meerder in de volgende nld 1 st aan elke kant van elke markeerder - lees TIP VOOR HET MEERDEREN = 4 st gemeerderd op de nld. Herhaal dit meerderen elke 3 cm nog 4 keer (5 st gemeerderd in totaal) – brei TEGELIJKERTIJD bij een hoogte van 37-38-39-40-41-42 cm in ribbelst over alle st. Als alle meerderen gedaan is, staan er 168-184-200-220-244-268 st op de nld (84-92-100-110-122-134 st op het voorpand/achterpand). Ga verder in ribbelst tot het werk 45-46-47-48-49-50 cm meet. Brei in de volgende nld alle st av en kant 4-5-6-7-8-9 st af aan elke kant van elke markeerder voor de armsgaten (8-10-12-14-16-18 st afgekant aan elke zijkant) = 76-82-88-96-106-116 st over op het voorpand/achterpand. Knip de draad af.

RAGLAN:
Brei dan de raglan heen en weer als volgt: zet de eerste 38-41-44-48-53-58 st op een hulpdraad (= linker voorpand), brei de volgende 38-41-44-48-53-58 st (= rechter voorpand), zet 44-46-48-50-56-66 st op voor de mouw, brei de volgende 76-82-88-96-106-116 st (= achterpand), zet 44-46-48-50-56-66 st op voor de mouw en brei dan de 38-41-44-48-53-58 st van de hulpdraad van het linker voorpand = 240-256-272-292-324-364 st op de nld. Plaats 1 markeerder in elke overgang tussen voorpand/mouw/achterpand/mouw/voorpand = 4 markeerders in totaal, neem ze gaandeweg mee naar boven. Brei dan 3 nld r (= 4 nld in totaal). Minder in de volgende nld aan de goede kant voor de RAGLAN - lees uitleg boven = 8 st geminderd in totaal op de nld. Herhaal dit minderen elke 4e nld nog 15-16-17-17-18-18 keer (16-17-18-18-19-19 keer in totaal), dan om de nld 1-1-1-2-4-9 keer in totaal (17-18-19-20-23-28 keer geminderd in totaal) = 104-112-120-132-140-140 st over op de nld.
Brei na de laatste mindering 1 nld recht aan de verkeerde kant. Brei in de volgende nld aan de goede kant als volgt: 1 st r, * maak 1 omsl, brei de volgende 2 st r samen *, herhaal van *-* tot er 1 st overblijft, eindig met 1 omsl en 1 st r. Brei dan 3 nld r. Kant in de volgende nld aan de goede kant alle st af. Het werk meet ongeveer 67-69-71-73-76-80 cm.

GEHAAKTE RAND:
Haak een rand langs de split middenvoor met haaknld 4.5 mm als volgt: haak aan de goede kant 1 hv in de bovenhoek op het linker voorpand, 1 l, * 1 v in 1e nld, sla volgende nld over *, herhaal van *-* (= 1 v per 1 ribbel) langs buitenrand op linker en rechter voorpand - maar haak op het rechter voorpand 3 knoopsgatlussen (haak hiervoor een ketting van l van ongeveer 3 cm lang) gelijkmatig verdeeld; zorg dat de laatste knoopsgatlus ongeveer 3 cm van de bovenkant van de hals komt. Naai de knopen op het linker voorpand, ongeveer 1 cm vanaf middenvoor.

Telpatroon

Μαρία 01.04.2014 - 08:28:

Good morning! I was amazed by the drawings and detailed instructions given, but I find it difficult to katanoiso.Tha like if you are easy to send to my Greek language. Thank you!

DROPS Design 01.04.2014 kl. 09:05:

Dear Μαρία, our patterns are not available in Greek, please contact your Drops store if you have any question or for individual help. Happy knitting!

Laudico 28.01.2013 - 10:22:

Pourquoi tous vos modèle il faut des aiguilles circulaires

DROPS Design 28.01.2013 kl. 10:40:

Bonjour Madame Laudico, beaucoup de nos modèles se tricotent effectivement en rond (ou en allers retours) sur aiguille circulaire, vous évitez ainsi notamment les coutures. N'hésitez pas à consultez nos vidéos pour apprendre à utiliser les aiguilles circulaires. Beaucoup hésitent et les adoptent finalement. Bon tricot !

Bente 14.01.2013 - 09:21:

Så elegant, denne har jeg skyndt mig at tilføje til mine favoritter!

Janneke 06.01.2013 - 16:05:

Heel mooi model, prachtige hals. Zou hem zelf wel wat korter maken. Maarverder: top!

Diana Ritter 02.01.2013 - 20:06:

Das model gefällt außerordentlich gut

J.Jaitnerová 30.12.2012 - 14:32:

Velmi hezké

Meri 15.12.2012 - 07:38:

Tyylikäs yksinkertainen tunika

Wahlgrenis 14.12.2012 - 16:00:

Ornella

F Schilstra 13.12.2012 - 13:43:

Deze zit keurig!vooral ook bij de schouders!.mooi. inhet rood of zwart MET EEN GOUDDRAADJE AAN DE HALS ,dan heeft u een kerstjurkje!!

Elisabetta 12.12.2012 - 14:11:

Eleganza della semplicità!

Laat een opmerking achter voor DROPS 148-10