DROPS / 147 / 39

Sirocco by DROPS Design

DROPS pončo se strukturovým vzorem pletené napříč z přízí "Alpaca Bouclé", "Vivaldi" a "Lace".

DROPS design: model č. ab-030
Skupina přízí: C + C + A
-----------------------------------------------------------
Velikost: S - M - L - XL - XXL - XXXL

Materiál: DROPS ALPACA BOUCLÉ firmy Garnstudio
150-150-150-150-200-200 g, barva č. 0100, smetanová
a DROPS VIVALDI firmy Garnstudio
100-100-100-100-100-100 g, barva č. 06, smetanová
a DROPS LACE firmy Garnstudio
100-100-100-100-100-100 g, barva č. 0100, smetanová

DROPS KRUHOVÁ JEHLICE (60 nebo 80 cm) č.6 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o šířce 14 ok strukturovým vzorem A.1= 10 cm.
DROPS HÁČEK č. 5 – na lemy.

Nejste si jistí, kterou zvolit velikost? Třeba by vám pomohla informace, že modelka na obrázku je vysoká asi 170 cm a nosí velikost S nebo M. Pokud chcete plést/háčkovat pulovr, kabátek, šaty nebo podobný kousek, najdete dole pod návodem nákres s jednotlivými mírami v cm.
Komentáře (48)

80% alpaka, 15% vlna, 5% polyamid
od 97.00 Kč /50g
DROPS Alpaca Bouclé uni colour DROPS Alpaca Bouclé uni colour 97.00 Kč /50g
Ganella
Objednat
DROPS Alpaca Bouclé mix DROPS Alpaca Bouclé mix 97.00 Kč /50g
56% mohér, 30% polyamid, 14% vlna

STRUKTUROVÝ VZOR:
Viz schémata A.1 a A.2. Zobrazeny jsou všechny řady vzoru tak, jak je vidíme z lícové strany.

TIP - MĚŘENÍ:
Vzhledem k povaze vzoru musíme pleteninu měřit vždy vyvěšenou, abychom získali představu o správné délce.
----------------------------------------------------------

PONČO:
Pleteme v řadách na kruhové jehlici – vzhledem k počtu ok a šířce pleteniny je to pohodlnější než na „klasických“ rovných jehlicích. Pončo pleteme napříč jako jeden kus, od jednoho boku ke druhému.
Na kruhovou jehlici č.6 volně nahodíme přízí Alpaca Bouclé 132-136-140-148-152-160 ok a pleteme strukturovým vzorem A.1, jen 1 krajové oko na každé straně pleteme vroubkovým vzorem. Ve výši asi 60-61-62-62-63-64 cm – končíme lícovou řadou – pokračujeme jedním vláknem příze Alpaca Bouclé: v následující řadě (rubová) uzavřeme prvních 66-68-70-74-76-80 ok na začátku řady (= levý přední díl), zbytek řady dopleteme hladce. Do pleteniny umístíme značku a nyní pleteme vzorem A.2 (zvolte si schéma pro požadovanou velikost), stále s 1 krajovým okem na každé straně vroubkovým vzorem. Po dokončení celé jedné sekvence vzoru A.2 (na výšku) měří díl asi 10-10-10-12-12-12 cm od značky a asi 70-71-72-74-75-76 cm celkem. Upleteme 1 lícovou řadu hladce přízí Alpaca Bouclé a poté na konci řady volně nahodíme 66-68-70-74-76-80 nových ok (= pravý přední díl) = 132-136-140-148-152-160 ok. Pokračujeme vzorem A.1 s 1 krajovým okem vroubkovým vzorem na každé straně, ale vzor tentokrát začneme na protilehlé straně schématu a pleteme od středu předního dílu, takže vzor je na předních dílech středově souměrný. Ve výši asi 130-132-134-136-138-140 cm a po upletení shodného počtu strukturových pruhů (na obou stranách předního dílu), všechna oka z rubové strany volně hladce uzavřeme přízí Alpaca Bouclé.

HÁČKOVANÝ LEM:
Celé pončo obháčkujeme přízí Alpaca Bouclé háčkem č.5, takto: začínáme uprostřed zadního dílu nebo v rohu a háčkujeme 1 KS do prvního oka, *2 řo, asi 1 cm vynecháme, 1 KS do následujícího oka*, *-* opakujeme po obvodu celého ponča a končíme 2 řo a 1 pevným okem do prvního KS ze začátku kruhové řady.

Schéma

= líc hladce přízí Alpaca Bouclé
= rub hladce přízí Alpaca Bouclé
= líc hladce přízí Vivaldi
= rub hladce přízí Vivaldi
= rub obrace přízí Lace
= 2 oka spleteme hladce, 1x nahodíme přízí Lace
= 1x nahodíme, 1 oko sejmeme hladce, 1 upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme přízí Lace
= směr pletení

Komentáře (48)

Napište své postřehy!

Tatiana 25.07.2018 - 08:17:

Dobrý deň, ak by som chcela urobiť model Sirocco z priadze Big Delight aká by bola, prosím Vás, spotreba? Ďakujem.

DROPS Design 25.07.2018 kl. 13:49:

Milá Tatiano, na plochu odpovídající tomuto modelu byste potřebovala cca 5-6 klubek příze Big Delight. Nicméně, pokud se vám líbí právě tento model, doporučuji volbu materiálu ještě zvážit - kouzlo a lehkost tohoto ponča je v kombinaci 3 různých typů slabších přízí. Použitím jednolité, silné a navíc pruhující vlny vznikne model zcela jiného charakteru i vzhledu - je tedy potřeba s takovou změnou počítat. Příjemné tvoření! Hana

Andrea 23.06.2018 - 13:35:

Ik heb mt L genomen (ik heb maat 38). Het afgekante gedeelte dat over de voorkant loopt is 52 cm lang en dat klopt met de beschrijving maar hij komt maar halverwege mijn buik...op het plaatje komt ie op de heupen. Had ik dan een XXXL moeten gaan breien terwijl ik maat 38 heb? Kan niet meer opnieuw beginnen want die wol is niet uit te halen. Ik baal hiervan.

Rebekka 11.07.2017 - 14:01:

Hallo, wie wird die Rück-Loch-Reihe abgestrickt? Linke Maschen? Lg

DROPS Design 11.07.2017 kl. 15:54:

Liebe Rebekka, die Rückreihe nach der mit den Löchern (2 re zs, 1 Umschlag) wird links von der Rückseite gestrikt. Viel Spaß beim stricken!

Ruth Jose 03.05.2016 - 21:16:

Switch to 1 strand of alpaca boucle? Where does it state to work with 2 strands?

DROPS Design 04.05.2016 kl. 08:52:

Dear Ruth Jose, you are working pattern with 1 strand Alpacé Bouclé but when piece measures 60-61-62-62-63-64 cm you continue with Alpaca Bouclé ( 1 strand) and not continue with Vivaldi/Lace. Happy knitting!

José Coumans-Ruijl 12.09.2014 - 12:22:

Vraag:ik ga de stola 147-39 breien en doe dat op naalden 6, nu vraag ik mij af of ik het Lace garen met dubbele draad moet breien omdat dit erg dun is.

DROPS Design 15.09.2014 kl. 14:50:

Hoi Jose. Nee, het motief in dit model is heel los. Houd de vermelde stekenverhouding aan en het komt goed. Veel breiplezier.

Lara 16.05.2013 - 12:03:

Per favore non riesco a capire quanta lana devo ordinare perchè c'è Vivaldi ma dove al uso?

DROPS Design 16.05.2013 kl. 14:24:

Buongiorno, in questo modello i filati Vivaldi e Lace vengono usati nel diagramma, trova la legenda in fondo; il filato di base è l'alpaca bouclè. Buon lavoro!

Laurie 03.04.2013 - 17:17:

Never mind. Operator error. Sorry

Laurie 03.04.2013 - 17:16:

Trying to print but no matter what I do I only get the first page.

Therese 04.03.2013 - 16:52:

Da fant jeg min egen feil! Jeg "kasta" tråden på feil side av pinnen...

Therese 04.03.2013 - 07:39:

Jeg har kjøpt garn nå og har prøvd meg på en liten prøvelapp. Men jeg får ikke mønsteret til å se ut som på bildet! Problemet er der det strikkes med lace garnet, det blir ikke store tydelige hull, ser nesten mer ut som et nett... Det blir også en tydelig kan mellom "hulleradene" når jeg strikker den raden som skal være vrang fra vrangen, og på bildet ser jeg ingen sånn tydelig rad. Er det mulig at det er noe feil i oppskriften eller er det jeg som er håpløs!?

Přidejte komentář k návodu DROPS 147-39