DROPS Extra / 0-854

Black Widow by DROPS Design

Gehaakt DROPS spinnenweb met spin en vlieg voor Halloween van ”Eskimo”.

DROPS design: ee-452
Garengroep E
-----------------------------------------------------------
Materiaal:
DROPS ESKIMO van Garnstudio
50 gr. kleur nr. 01, naturel
50 gr. kleur nr. 02, zwart
50 gr. kleur nr. 53, lichtgrijs

En gebruik een restje geel en rood garen voor de details op de spin.

DROPS HAAKNLD 7 mm
----------------------------------------------------------

(Ga verder naar het patroon...)

Trefwoorden: decoratie, dieren, halloween,
We hebben heel veel enge patronen voor u - bekijk ze hier!
2.10 EUR

SPINNENWEB:

Haak 4 l met haaknld 7 mm en naturel en vorm een ring met 1 hv in de eerste l.
TOER 1: 1 l, 12 v in de l-ring en eindig met 1 hv in de eerste v van het begin van de toer.
TOER 2: 4 l, 1 dstk in de volgende v, * 5 l, 1 dstk in elke van de 2 volgende v - maar wacht met de laatste doorhaling van beide, maak een omsl en haal door alle 3 st op de haak *, herhaal van *-* in totaal 5 keer en eindig met 5 l en 1 hv in de 3e l van het begin van de toer = 6 punten.
TOER 3: 14 l, * 1 dstk in de volgende punt van de vorige toer, 10 l *, herhaal van *-* in totaal 5 keer, eindig met 1 hv in de 4e l van het begin van de toer.
TOER 4: 19 l, * 1 driedubbel stk in het volgende dstk van de vorige toer, 14 l *, herhaal van *-* in totaal 5 keer en eindig met 1 hv in de 5e l van het begin van de toer.
TOER 5: 25 l, * 1 driedubbel stk in het volgende driedubbel stk van de vorige toer, 20 l *, herhaal van *-* in totaal 5 keer en eindig met 1 hv in de 5e l van het begin van de toer.
TOER 6: 32 l, * 1 vierdubbel stk in het volgende driedubbel stk van de vorige toer, 26 l *, herhaal van *-* in totaal 5 keer en eindig met 1 hv in de 6e l van het begin van de toer.
TOER 7: 38 l, * 1 vierdubbel stk in het volgende vierdubbel stk van de vorige toer, 20 l (= ophangkoordje) en haak terug in de l-ketting met 1 hv in elke l, 32 l *, herhaal van *-* in totaal 5 keer en eindig met 1 hv in de 6e l van het begin van de toer, haak 20 l en haak terug in de l-ketting met 1 hv in elke l. Eindig met 1 hv in de 6e l van het begin van de toer. Knip de draad af en zet vast.
U kunt het spinnenweb ophangen met de 6 koordjes die in de laatste toer zijn gemaakt.

SPIN:
De spin wordt heen en weer gehaakt. Draai steeds het werk terwijl u haakt en haak steeds aan de goede kant.

TOER 1: haak 7 l met haaknld 7 mm en zwart.
TOER 2: haak terug in de l-ketting als volgt: 1 v in 2e l vanaf haak, haak dan 1 hstk in de volgende l, 1 stk in de volgende l, 1 dstk in de volgende l, 1 driedubbel stk in de volgende l en 1 driedubbel stk in de laatste l (= 1e st van l-ketting van begin) en haak 4 l. Draai het werk en haak 1 hv in de onderkant van het laatste driedubbel stk (= 1e l op l-ketting van 1e toer). Het lijf en de kop van de spin zijn nu klaar, ga verder met de 8 poten.
TOER 3: ga verder langs de onderkant van de l-ketting van de 1e toer als volgt: 1 hv in elke van de volgende 2 st, * 6 l, haak terug in de l-ketting, begin in de 2e l vanaf de haak en haak 1 hv in elke van de volgende 5 l. Haak 5 l en haak terug in de l-ketting, begin in de 2e l vanaf de haak en haak 1 hv in elke van de volgende 4 l * = poot 1 en 2. Haak dan 1 v in elke van de volgende 2 st en herhaal van *-* 1 keer = poot 3 en 4. Haak 1 hv in de volgende st, draai het werk en haak 2 v in de volgende st (= 7e l van 1e toer en middenvoor op het lijf van de spin).
TOER 4: draai het werk en haak 1 hv in de volgende st (= 1e v van 2e toer), * 5 l en haak terug in de l-ketting, begin in 2e l vanaf de haak en haak 1 hv in elke van de volgende 4 l. Ga verder met 6 l en haak terug in de l-ketting, begin in 2e l vanaf de haak en haak 1 hv in elke van de volgende 5 l * = poot 5 en 6. Haak dan 1 v in elke van de volgende 2 st en herhaal van *-* 1 keer = poot 7 en 8. Haak dan 1 hv in dezelfde st als laatste v en 1 hv in elke van de volgende 2 st. Knip de draad af, haal deze door de lus en trek goed aan.
Borduur met geel ogen op met kleine st aan de voorkant van de kop en borduur een rood kruis op het lijf.

VLIEG:
TOER 1: haak 7 l met haaknld 7 mm en zwart.
TOER 2: haak terug in de l-ketting als volgt: 1 hstk in de 3e l vanaf de haak, 1 hstk in elke van de volgende 2 l, 1 stk in elke van de volgende 2 l, haak 3 l, draai het werk en haak 1 hv in de onderkant van het laatste stk (= 1e l in l-ketting van 1e toer). Het lijf en de kop van de vlieg zijn nu klaar, ga verder met de vleugels.
TOER 3: ga verder en haak langs de onderkant van de l-ketting van de 1e toer als volgt: haak 1 hv in het volgende stk, ga verder met lichtgrijs en haak 1 hv in het volgende hstk. Haak dan de vleugels als volgt: * 3 l, 1 stk in hetzelfde hstk, 1 stk in het volgende hstk, 3 l, 1 hv in hetzelfde hstk *, haak 3 l, draai het werk en laat de l-ketting de achterkant van de vlieg volgen.
TOER 4: haak 1 hv aan de onderkant van het laatste hstk van de 3e toer en herhaal van *-* 1 keer. Knip de draden af en zet vast.

Denkt u een fout te hebben gevonden in het patroon? Laat dan een opmerking of vraag achter in ons Opmerkingen gedeelte bovenaan het patroon. Ga naar het origineel patroon DROPS Extra 0-854.