Fideli by DROPS Design

Settiin kuuluu: Kuviollinen DROPS korvalappumyssy ”Merino Extra Fine” -langasta, ”Symphony”-langasta tehdyillä tupsuilla ja kuviolliset DROPS käsineet ”Merino Extra Fine” -langasta. Koot 3 - 12 v.

DROPS design: Malli nro me-008-bn
Lankaryhmä B
-------------------------------------------------------
MYSSY:
Koko: 3/7 - 8/12 v
Pään ympärys: 50/52 - 53/55 cm
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS MERINO EXTRA FINE:
Kumpaankin kokoon:
100 g nro 22, vaalea lila
50 g nro 17, kirsikanpunainen
50 g nro 01, luonnonvalkoinen
50 g nro 30, sinapinkeltainen
Sekä: Garnstudion DROPS SYMPHONY:
50 g nro 01, luonnonvalkoinen

DROPS SUKKAPUIKOT ja PYÖRÖPUIKKO (40 cm) nro 3,5 tai käsialan mukaan.
DROPS PYÖRÖPUIKKO (40 cm) nro 3 (joustinneuleeseen).
NEULETIHEYS: 22 s x 30 krs sileää neuletta puikoilla nro 3,5 = 10 x 10 cm.

KÄSINEET:
Koko: 3/5 - 6/8 - 9/12 v
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS MERINO EXTRA FINE:
Joka kokoon:
50 g nro 22, vaalea lila
50 g nro 17, kirsikanpunainen
50 g nro 01, luonnonvalkoinen
50 g nro 30, sinapinkeltainen

DROPS SUKKAPUIKOT NRO 3 tai käsialan mukaan.
DROPS SUKKAPUIKOT NRO 2,5 (joustinneuleeseen).
NEULETIHEYS: 23 s x 32 krs sileää neuletta puikoilla nro 3 = 10 x 10 cm.

Kommentit (8)

65% Villaa, 35% Polyamidia
Katso ruutupiirros A-1. Koko mallineule neulotaan sileänä neuleena.

AINAOIKEINNEULE tasona:
Neulo kaikki kerrokset oikein.
-------------------------------------------------------
Työ neulotaan suljettuna neuleena pyöröpuikolla. Vaihda työhön sukkapuikot, kun pyöröpuikko käy liian pitkäksi.
Luo 104-116 s pyöröpuikolle nro 3 vaalealla lilalla langalla. Neulo 3 cm 2 o/2 n -joustinneuletta. Kerroksen vaihtumiskohta on keskellä takana. Vaihda pyöröpuikkoon nro 3,5. Jatka neulomalla mallineuletta piirroksen A-1 mukaisesti ja kavenna SAMALLA 1. krs:lla tasavälein 8 s = 96-108 s. TARKISTA NEULETIHEYS! Kun olet neulonut piirroksen A-1 loppuun, jatka neulomista vaalealla lilalla langalla. SAMANAIKAISESTI kun työn pituus on 14-16 cm, kiinnitä 8-9 merkkiä työhön aina 12 s:n välein. Kavenna seuraavalla krs:lla jokaisen merkin jälkeen 1 s, neulomalla 2 s oikein yhteen. Toista tällaiset kavennukset joka 2. krs vielä 6 kertaa ja sitten jokaisella krs:lla 4 kertaa = 8-9 s jäljellä työssä. Katkaise lanka, vedä se jäljellä olevien silmukoiden läpi ja kiristä aukko umpeen. Myssyn pituus on n. 20-22 cm.

KORVALAPUT:
Neulotaan tasona 2 sukkapuikolla.
Laske 12 s keskeltä takaa, ulospäin kohti toista sivua Kiinnitä 1 merkkilanka tähän. Poimi sitten vaalealla lilalla langalla puikoille nro 3,5 luomisreunan jokaisesta seuraavasta 22-26 silmukasta 1 s.
Neulo tasona AINAOIKEAA (ks. selitys yllä). Neulo vuorotellen 4 krs ainaoikeaa vaalealla lilalla langalla ja 4 krs ainaoikeaa kirsikanpunaisella langalla.
Kun korvalapun pituus on n. 30-33 cm, jatka neulomista vaalealla lilalla langalla ja kavenna samalla kummassakin reunassa 1 s, neulomalla toiseksi ja kolmanneksi reunimmainen s oikein yhteen. Toista tällaiset kavennukset joka 2. krs vielä 4-5 kertaa ja sitten joka krs 4-5 kertaa = 4 s jäljellä työssä. Katkaise lanka, vedä se jäljellä olevien silmukoiden läpi ja kiristä aukko umpeen.

Neulo toinen korvalappu samoin (olet tarkkana, että korvalapuista tulee yhtä pitkät). Korvalappujen väliin jätetään takana 24-24 s ja eteen ja 36-40 s.

TUPSUT:
Tee Symphony-langasta 3 tiheää, tasaista tupsua, joiden halkaisija on n. 5 cm. Kiinnitä 1 tupsu kummankin korvalapun alareunaan ja kiinnitä 1 tupsu myssyn päälaelle.
-----------------------------------------------------

KÄSINEET:
MALLINEULE:
Katso ruutupiirros A-1. Koko mallineule neulotaan sileänä neuleena.
-------------------------------------------------------

Työ neulotaan suljettuna neuleena sukkapuikoilla.
Luo 32-36-40 s sukkapuikoille nro 2,5 vaalealla lilalla langalla. Neulo 4-5-6 cm 2 o/2 n -joustinneuletta. Vaihda sukkapuikkoihin nro 3. Neulo 1 krs sileää neuletta ja lisää SAMALLA tasavälein 4-6-8 s = 36-42-48 s. Jatka neulomalla mallineuletta piirroksen A-1 mukaisesti. TARKISTA NEULETIHEYS!
Kun olet neulonut 3 krs piirroksen A-1 mukaisesti, aloita peukalokiilan lisäykset. Lisää krs:n toisen s:n molemmin puolin 1 s (lisää 1 s tekemällä 1 langankierto puikolle, seuraavalla krs:lla langankierrot neulotaan kiertäen oikein, jottei muodostuisi reikää). Toista tällaiset lisäykset joka 4. krs vielä 2-3-3 kertaa (lisäykset tehdään aina aiemmin lisättyjen silmukoiden molemmin puolin, eli langankiertojen väliin nelotaan jokaisella kerralla 2 s lisää). Peukalokiilan silmukoilla neulotaan myös mallineuletta. HUOM: Ole tarkkana, että itse käsineen mallineule jatkuu rikkoutumattomana. Kun kaikki lisäykset on tehty, peukalokiilassa on 7-9-9 s ja työssä on yht. 42-50-56 s.
Kun työn pituus on yht. 10-12-14 cm, siirrä peukalokiilan 7-9-9 s + 1 s näiden silmukoiden molemmin puolin apulangalle. Luo apulangan silmukoiden tilalle 3 s = 36-42-48 s työssä. Neulo mallineuletta ylös piirrokseen nuolella merkittyyn krs:een asti. Jatka sitten neulomista vaalealla lilalla langalla.
SAMANAIKAISESTI kun työn pituus on yht. 15-17-19 cm, kiinnitä 6 merkkiä työhön aina 6-7-8 s:n välein. Kavenna seuraavalla krs:lla jokaisen merkin jälkeen 1 s, neulomalla 2 s oikein yhteen.
Toista tällaiset kavennukset joka 2. krs vielä 2 kertaa ja sitten jokaisella krs:lla 2-3-4 kertaa = 6 s jäljellä työssä. Katkaise lanka, vedä se jäljellä olevien silmukoiden läpi ja kiristä aukko umpeen.
Käsineen pituus on n. 17-19-22 cm.

PEUKALO:
Ota apulangalla odottavat 9-11-11 s takaisin sukkapuikoille nro 3, poimi lisäksi peukalokiilan takareunasta vaalealla lilalla langalla 5 s = 14-16-16 s. Neulo 3½-4½-5½ cm sileää neuletta suljettuna neuleena vaalealla lilalla langalla. Neulo seuraavalla krs:lla kaikki s:t pareittain oikein yhteen. Katkaise lanka, vedä se jäljellä olevien silmukoiden läpi, kiristä aukko umpeen ja päättele langanpäät hyvin.

Neulo toinen käsine samoin.

------------------------------------------------------
Jakku: ks. LastenDROPS 23-43
------------------------------------------------------
Säärystimet: ks. LastenDROPS 23-44
------------------------------------------------------

Piirros

= vaalea lila
= kirsikanpunainen
= sinapinkeltainen
= luonnonvalkoinen

Judith 09.11.2016 - 14:33:

Hallo, ich möchte jetzt die Ohrenklappen für die Mütze stricken. Leider kann ich nirgendwo lesen, wieviel Maschen ich anschlagen muss. Bitte um Hilfe! danke

DROPS Design 09.11.2016 kl. 16:22:

Liebe Judith, die Maschen der Ohrklappen werden nicht angeschlagen sondern in der Maschen der Anschlagskante aufgefassen - siehe unter "OHRKLAPPEN" = 22-26 M für jeden Ohrklappen, von oben nach unten gestrickt. Viel Spaß beim Stricken!

Melanie 07.12.2014 - 14:22:

Habe den ersten Handschuh bis zum Daumen fertiggestrickt , jetzt eine Frage : Ich wollte die erste aufzunehmende Masche vor den Stegmaschen nach links gerichtet aufnehmen, die Stegmaschen normal herausstricken und die letzte aufzunehmende Masche nach rechts gerichtet herausstricken, so wie im passenden Video gezeigt. Ist das ok ? Das ist übrigens der rechte Handschuh . Beginne ich beim linken an der gleichen Stelle und auch erst nach links und dann nach rechts gerichtet ?Liebe Grüße Melanie

DROPS Design 07.12.2014 kl. 17:59:

Ja, das können Sie so machen. Den linken Handschuh stricken Sie ganz genauso wie den rechten, das Muster reicht ja einmal um den Handschuh herum, darum gibt es hier keinen Unterschied zwischen rechtem und linkem Handschuh.

Tuuli Vuorma 05.08.2014 - 10:01:

Hei! Miten teen lapasessa lisäykset, jotta saan mallineuleen jatkumaan loogisena? Kun lisäyskerroilla tulee kaksi uutta silmukkaa kuvioon? En ymmärrä, millä värillä teen lisäykset (siis lila/pinkki?)

DROPS Design 25.08.2014 kl. 14:27:

Mallineuleen jatkaminen lisätyillä silmukoilla voi olla hankalaa. Kaikilla kerroksilla tämä ei välttämättä onnistu, neulo tällöin s:t pohjavärillä. Tärkeintä on, että itse käsineen mallineule jatkuu rikkoutumattomana.

Estelle Samuel 07.09.2013 - 03:40:

On dit que le gousset des moufles doivent se faire selon la grille jacquard. Mais comment y arriver? La grille est une répétition de 6 mailles et lorsqu'on augmente pour le gousset, nous n'avons plus un multiple de 6.

DROPS Design 07.09.2013 kl. 09:55:

Bonjour Mme Samuel, les mailles du gousset du pouce se tricotent en suivant A.1 pour les couleurs, et le motif (jacquard) uniquement si/quand votre nombre de mailles le permet, quand ce n'est pas possible, tricotez les mailles du pouce avec la couleur du fond du motif. Bon tricot!

Carina 03.09.2013 - 11:00:

Sen undrar jag varför man stickar två höger vantar

Carina 03.09.2013 - 10:57:

Hej om jag ska ha 36 maskor och öka 2ggr för tumkilen så har jag bara 40 maskor totalt. Enligt mönstret så ska jag ha 42 maskor

Denise Laplante 29.10.2012 - 03:54:

J'ai vraiment un cout de coeur pour votre collection.J'aimerais en savoir plus pour le prix canadien.Si il y a une autre façoon que la carte de crédit.

DROPS Design 30.10.2012 kl. 09:10:

Bonjour Madame Laplante, pour toute information sur le coût en dollar canadien, je vous recommande de vous adresser à votre magasin DROPS, cf liste dans détaillants/canada. Bon tricot !

Martine 25.09.2012 - 11:00:

Modèle facile, rapide & simple

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS Children 23-42