Fairies blanket by DROPS Design

Rillestrikket teppe i 2 tråder DROPS Fabel

DROPS Design: Modell nr bf-009-bn
Garngruppe C
-----------------------------------------------------------
Mål: ca 84 x 84 cm
Materialer: DROPS BIG FABEL fra Garnstudio
300 g f.nr 161, rosa drøm
300 g f.nr 900, rosa/gul/grønn

Eller bruk:
DROPS FABEL fra Garnstudio
250 g f.nr 161, rosa drøm
250 g f.nr 911, fun lilac

DROPS RUNDP (80cm) NR 5,5 - eller den p du må bruke for å få 16 m x 30 p rillestrikk på 10 x 10 cm.
DROPS HEKLENÅL NR 5,5 – til heklekant.
----------------------------------------------------------

* Strikk 2 pinner rett i rosa drøm og 2 pinner rett i rosa/gul/grønn *.
Gjenta fra *-* til ferdig mål.
----------------------------------------------------------

TEPPE:
Legg opp 3 m på p 5,5 med 1 tråd rosa drøm Big Fabel eller 2 tråder rosa drøm Fabel. Strikk STRIPER - se forkl over, SAMTIDIG økes det 1 m på beg av hver p ved å lage 1 kast innenfor ytterste m, på neste p strikkes kastet vridd rett. Gjenta økningen til arb måler 58 cm målt fra oppleggekanten i strikkeretning (= midten av teppet).
Fortsett med striper som før, SAMTIDIG som det nå felles 1 m på beg av hver p ved å strikke 2 m rett sammen. Strikk til det gjenstår 3 m, fell løst av og fest løse tråder.

HEKLEKANT:
Hekle en kant rundt hele teppet med 1 tråd rosa/gul/grønn Big Fabel eller 2 tråder fun lilac Fabel på nål 5,5. Start i et hjørne, hekle 1 fm * 3 lm og 1 st i den første av de 3 lm, hopp frem ca 1 cm og hekle 1 fm *. Gjenta fra *-* og pass på å ikke stramme kanten. Avslutt med 1 kjm i først fm.

----------------------------------------------------------
Fargekombinasjon i blå/grønn/turkis – se SmåDROPS: 23-34
----------------------------------------------------------

Kommentarer (1)

Espana 28.08.2012 - 22:29:

Bonjour, j,aimerai savoir s'il faut faire une diminution sur chaque rang avant puis une diminution sur chque rang arriere ou une diminution au debut et a la fin des rangs avant et pas de diminution sur les rangs arrieres. Merci

DROPS Design 29.08.2012 kl. 08:43:

Bonjour Espana, vous avez augmenté 1 m au début de chaque rang (= sur l'endroit et sur l'envers). Vous diminuez ensuite 1 m au début de chaque rang (= sur l'endroit et sur l'envers). Bon tricot !

Kommentér oppskrift DROPS Children 23-33