Silje jumper by DROPS Design

Strikket bluse med rundt bærestykke med mønster og flæsekant i DROPS Merino Extra Fine til børn str 3 til 12 år.

DROPS Design: Model nr me-011-bn
Garngruppe B
-----------------------------------------------------------
250-300-300-350-350 g f.nr 07, lys brun
50 g f.nr 01, natur
50 g f.nr 15, lys grågrøn
50 g f.nr 16, lys rosa
50 g f.nr 22, lys lilla
50 g f.nr 24, lys gul

DROPS STRØMPEP OG RUNDP (60 eller 80 cm) nr 4 – eller det p.nr du skal bruge for at få 21 m x 28 p glatstrik på 10 x 10 cm.
DROPS STRØMPEP OG RUNDP (60 eller 80 cm) nr 3,5 – til Rib.
----------------------------------------------------------

Garnet til denne opskrift koster fra 219.5kr. Læs mere.
INDTAGNINGSTIPS:
Tag ind således før mærket: 2 ret sammen.
Tag ind således efter mærket: 2 drejet ret sammen.

MØNSTER:
Se diag A.1 – vælg rigtig diag for din str. Hele mønsteret strikkes i glatstrik.
----------------------------------------------------------

RYG- OG FORSTYKKE:
Arb strikkes rundt på rundp.
Slå 280-304-328-352-384 m op på rundp 3,5 med lys brun. Strik Rib = 6 ret / 2 vrang i 3-3-4-4-5 cm. Næste omg strikkes således: * tag 1 m løst af p som om den skulle strikkes ret, 1 ret, løft den løse m over, strik 2 ret, 2 ret sammen, 2 vrang *, gentag fra *-* omg rundt = 210-228-246-264-288 m. Strik 1 omg med 4 ret / 2 vrang. Næste omg strikkes således: * tag 1 m løs af p som om den skulle strikkes ret, 1 ret, løft den løse m over, 2 ret sammen, 2 vrang *, gentag fra *-* omg rundt = 140-152-164-176-192 m. Strik 1 omg med 2 ret / 2 vrang.
Skift til rundp 4, sæt 1 mærke i beg af omg og 1 mærke efter 70-76-82-88-96 m (disse markerer siderne) Fortsæt i glatstrik. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Når arb måler 9 cm, tages der 1 m ind på hver side af begge mærker – læs INDTAGNINGSTIPS (= 4 m taget ind). Gentag indtagningerne på hver 7.-8.-9.-10.-11.cm 2 gange til = 128-140-152-164-180 m. Når arb måler 29-31-33-35-37 cm, lukkes der 6 m af i hver side til ærmegab (dvs 3 m på hver side af begge mærker) = 58-64-70-76-84 m tilbage på p på både rygstk og forstk, klip tråden. Læg arb til side og strik ærmerne.

ÆRME:
Arb strikkes rundt på strømpep.
Slå 36-36-40-44-44 m op på strømpep 3,5 med lys brun. Strik Rib = 2 ret / 2 vrang. Når arb måler 4 cm strikkes der 1 omg ret Samtidig med at der tages 4-4-4-8-8 m ind jævnt fordelt = 32-32-36-36-36 m. Skift til strømpep 4, sæt 1 mærke i beg af omg (= midt under ærmet). Fortsæt med glatstrik. Når arb måler 7 cm tages der 2 m ud midt under ærmet (dvs 1 m på hver side af mærket). Gentag udtagningerne på hver 2.-2.-2½.-2½.-2½.cm 8-11-10-12-14 gange til = 50-56-58-62-66 m. Når arb måler 27-31-34-39-44 cm, lukkes der 6 m af midt under ærmet (dvs 3 m på hver side af mærket) = 44-50-52-56-60 m tilbage på p, klip tråden. Læg arb til side og strik 1 ærme til.

BÆRESTK:
Sæt ærmerne ind på samme rundp som ryg- og forstykke hvor der er lukket af til ærmegab = 204-228-244-264-288 m – sæt 1 mærke midt bagpå – HERFRA STARTER OMG VIDERE! Strik 3-4-2-3-4 cm glatstrik med lys brun - SAMTIDIG tages der 8-4-6-12-8 m ind jævnt fordelt på sidste omg = 196-224-238-252-280 m. Fortsæt med diag A.1 (= 14-16-17-18-20 rapporter rundt). Efter A.1 er der 84-96-102-108-120 m tilbage på p. Fortsæt med forhøjning bag i nakken med lys brun og forkortede p således: Strik 10 m ret forbi mærket midt bagpå, vend, stram tråden og strik 20 m vrang tilbage, vend, stram tråden og strik 30 m ret, vend, stram tråden og strik 40 m vrang. Fortsæt således til der er strikket over totalt 60-80-80-80-100 m. Vend og strik ret frem til midt bagpå igen. Derefter strikkes der 1 omg ret over alle m Samtidig med at der tages 12-20-22-24-32 m ind jævnt fordelt = 72-76-80-84-88 m. Arb måler ca 43-46-49-52-55 cm op til skulderen, fortsæt med halskanten.

HALSKANT:
Skift til rundp 3,5. Fortsæt med lys brun og Rib = 2 ret / 2 vrang i ca 2,5 cm. Luk derefter løst af med ret over ret og vrang over vrang.

MONTERING:
Sy åbningerne under ærmerne.

----------------------------------------------------------
Jakke – se småDROPS: 23-15
----------------------------------------------------------
Sokker – se småDROPS: 23-17
----------------------------------------------------------

Diagram

= lys brun
= lys gul
= lys rosa
= natur
= lys lilla
= lys grågrøn
= 2 ret sammen

Alicia 21.12.2018 - 15:43:

Hola. He comprado lana DROPS para hacer este patrón. ¿El derecho a recibir asistencia por la tienda es gratuito? Me ofrecen clases de asistencia pero he de pagar por ellas.

DROPS Design 30.12.2018 kl. 15:41:

Hola Alicia. Para más ayuda en los patrones, puedes contactar con la tienda DROPS donde compraste tus hilos, donde estás garantizada a recibir ayuda calificada para resolver las dudas sobre el patrón, pero no incluye clases gratuitas para elaborar la prenda.

Marianne Fisker 27.10.2018 - 07:18:

Vil gerne have opskriften i voksenstørrelse str. L Eller lignede :-)

DROPS Design 29.10.2018 kl. 16:05:

Hej Marianne, har du prøvet at søge på "bluser" og teknik: "rundt bærestykke" da vil du få ret mange forslag på lignende bluser :)

Patricia 25.09.2018 - 09:59:

Bonjour, je suis arrivée à la fin de la manche, j'ai commencé ma manche par le milieu j'ai donc mis mon marqueur j'ai bien rabattu mes 3 mailles au debut du rangaprès le marqueur mais comment faire pour rabattre les 3 autres mailles en fin de rangavant mon marqueur cla ne fonctionne pas il me reste 1 maille j'ai besoin de conseil pour continuer cordialement patricia

DROPS Design 25.09.2018 kl. 10:26:

Bonjour Patricia, vous avez bien rabattu les 3 premières mailles du début du tour, continuez le tour jusqu'à ce qu'il reste 3 mailles avant la fin du tour (= avant les 3 mailles rabattues) et rabattez ces 3 dernières mailles, coupez le fil et passez-le dans la dernière maille = vous avez rabattu vos 6 mailles au milieu sous la manche, et il doit vous rester 44-50-52-56-60 mailles sur l'aiguille. Bon tricot!

Inger Pamp 13.01.2018 - 16:12:

20171227 köpte Jag garnet Merino extra fin i färg 08 som basfärg till två tröjor. Alla nystan av den färgen (färgbad 55208) var skarvade upp till 5 ggr. Nu står jag i begrepp att sticka ytterligare en tröja i det garnet men känner mig tveksam. Är det så med det garnet att det är mycket skarvar? Är det i sin ordning tycker ni?

DROPS Design 30.01.2018 kl. 10:22:

Hej,Naturligvis skal der ikke være 5 skarvar på alle nystan, det er ekstremt usædvanligt. Du kan absolut købe DROPS Merino Extra Fine igen!

Tonny Van Dijk 16.11.2016 - 23:49:

Wat wordt er bedoeld in het breiwerk als er staat brei recht tot er 20 steken over zijn keer trek de draad aan en brei verder av tot er 20 steken over zijn keer trek de draad aan en brei tot er 40 st. Over zijn trek de draad aan enbrei de rest van de nodig recht. Wat bedoel je trek aan de draad????

DROPS Design 17.11.2016 kl. 13:27:

Hoi Tonny. Precies zoals er staat: Je moet even aan de draad (die je mee breit) trekken om de steek strakker te maken. Dit om de overgang tussen de verkorte toeren minder duidelijk te maken.

DRIGO 31.03.2016 - 13:43:

J'arrive à mon 22ème rang de l'empiècement et j'ai beaucoup de mal à passer mes mailles sur mon aiguille de gauche pour tricoter. Avez vous une astuce ? Merci (j'espère m'être bien fait comprendre)

DROPS Design 31.03.2016 kl. 13:55:

Bonjour Mme Drigo, si je comprends bien, vous n'avez plus suffisamment de mailles pour tenir sur l'aiguille circulaire - vous pouvez alors soit continuer sur les aiguilles doubles pointes, soit continuer avec l'aig. circulaire de 80 cm avec la méthode du "magic loop" - voir vidéo ci-dessous. Bon tricot!

DRIGO 02.03.2016 - 23:33:

Merci de bien vouloir m'expliquer comment reprendre les manches sur l'aiguille circulaire ?

DROPS Design 03.03.2016 kl. 08:50:

Bonjour Mme Drigo, la vidéo ci-dessous montre comment glisser les manches sur l'aiguille circulaire: placez les 6 m rabattues de la manche contre les 6 m rabattues pour les emmanchures et tricotez ensuite en rond. Bon tricot!

DRIGO 22.02.2016 - 18:11:

Comment peut on tricoter en rond (pour les manches) sur les aiguilles doubles pointes ? Merci

DROPS Design 23.02.2016 kl. 08:46:

Bonjour Mme Drigo, la vidéo ci-dessous montre comment monter les mailles et tricoter (en jersey) en rond sur les aiguilles doubles pointes. Bon tricot!

Helle 12.08.2015 - 22:29:

Jeg vil gerne strikke blusen i ensfarvet Merino Extra Fine i str. 11/12 år hvor mange nøgler garn behøver jeg? Mvh. Helle

DROPS Design 13.08.2015 kl. 14:02:

Hej Helle. Der staar i mönstret: 3/4 - 5/6 - 7/8 - 9/10 - 11/12 år Str i cm: 98/104 - 110/116 - 122/128 - 134/140 - 146/152 Materialer: DROPS MERINO EXTRA FINE fra Garnstudio 250-300-300-350-350 g f.nr 07, lys brun 50 g f.nr 01, natur 50 g f.nr 15, lys grågrønn 50 g f.nr 16, lys rosa 50 g f.nr 22, lys lilla 50 g f.nr 24, lys gul. Dvs, 350 gr. 07 og 50 gr af de övrige farver.

Renee Grysolle 20.01.2015 - 17:40:

Ik brei het vest. Ik ben aan het begin van het patroon A1 , en snap het niet meer. rij 1 van patroon : moet ik hier na de kantsteek wel of niet minderen? Rij 3 (de eerste rij met contrastkleur) Wordt rechts gebreid. Als ik in steek 4 begin met motief, heb ik laatste gekleurde stip op 1 steek voor de kantsteek:dit is toch niet symmetrisch? Moet je bij het volgen van patroon A1 nooit minderen aan het begin van een naald?

DROPS Design 21.01.2015 kl. 15:45:

Hoi Renee. Je breit deze trui in de rondte, dus er is geen kantsteek. Bijvoorbeeld maat 3/4 jaar heb je 196 st aan het begin van patroon A.1 = 14 herhalingen van het patroon in de eerste nld. Je breit de eerste rij als volgt: 2 st r samen breien, 12 st r met lichtbruin. Herhaal dit op de hele nld = 14 st per herhaling wordt 13 st na de eerste rij. Enzovoort.

Kommentere opskrift DROPS Children 23-16