Wooliam by DROPS Design

DROPS kamaše pletené pružným vzorem z jednoduché příze "Big Fabel" nebo dvojité příze "Fabel". Velikost: 3-12 let.

DROPS design: model č. BF-003-bn
Skupina přízí: C
-----------------------------------------------------------

Velikost: 3/4 - 5/6 - 7/8 - 9/10 - 11/12 let
Velikost v cm: 98/104 - 110/116 - 122/128 - 134/140 - 146/152
Vzhledem k povaze použitého vzoru budou kamaše velmi pružné, pleťte proto obvyklou konfekční velikost, ačkoli se na první pohled může úplet zdát malý.

Materiál: DROPS BIG FABEL firmy Garnstudio
300-400-400-400-500 g, barva č.906, lesní plody
nebo
DROPS FABEL firmy Garnstudio
250-300-300-300-400 g, barva č.671, modrá/hnědá/hořčicová

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÁ JEHLICE (60 cm) č. 4,5 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 18 ok x 23 řad lícovým žerzejem jednoduchou přízí Big Fabel nebo dvojitou přízí Fabel = 10 x 10 cm.

DOPLŇKY: Guma dlouhá asi 55-60-65-70-75 cm.

75% vlna, 25% polyamid
Přidáváme na každé straně 2 ok hladce. Přidáváme nahozením, v následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky. Přidaná oka zapracujeme do pružného vzoru, tj. první 2 přidaná oka pleteme hladce, další 2 obrace atp.

TIP – UJÍMÁNÍ:
Pleteme po poslední 2 oka před značkou. 2 oka spleteme hladce, 2 spleteme hladce za zadní nit (= ujmuli jsme 2 oka).
----------------------------------------------------------

KAMAŠE:
Pleteme v kruhových řadách od pasu dolů. Kruhová řada začíná uprostřed zadní strany.
Na kruhovou jehlici č.4,5 nahodíme 1 vláknem příze Big Fabel nebo 2 vlákny příze Fabel (= dvojitou přízí) 112-120-120-128-136 ok. Označíme si začátek kruhové řady (= střed zadního dílu) a druhou značku umístíme za 56.-60.-60.-64.-68. oko (= střed předního dílu). Pleteme pružným vzorem 2/2 (tj. střídáme 2 oka hladce, 2 obrace) – začínáme uprostřed zadního dílu, takto: 1 oko hladce, *2 oka obrace, 2 oka hladce*, *-* opakujeme v průběhu celé kruhové řady, končíme 2 oky obrace a 1 hladce. Ve výši asi 2 cm upleteme dírkovou řadu, takto: 1 oko hladce, *2 oka spleteme obrace, 1x nahodíme, 2 oka spleteme hladce, 1x nahodíme*, *-* opakujeme v průběhu celé kruhové řady, nakonec spleteme 2 oka obrace, 1x nahodíme a 1 oko upleteme hladce. Pak pleteme pružným vzorem jako dříve. Ve výši 5 cm začneme tvarovat zadní stranu kamaší, takto: upleteme 7 ok pružným vzorem, práci otočíme, přízi utáhneme a pleteme 14 ok zpáteční řady, práci otočíme, přízi utáhneme a upleteme 24 ok pružným vzorem, práci otočíme, přízi utáhneme a pleteme 34 ok zpáteční řady. Takto pokračujeme, po každém otočení práce upleteme vždy o 10 ok více, až máme upleteno celkem 74-94-94-114-114 ok. Práci otočíme a pokračujeme pružným vzorem opět v kruhových řadách nad všemi oky. Ve výši 16-17-18-19-20 cm (měřeno uprostřed předního dílu) přidáme v následující kruhové řadě na každé straně 2 středových ok na předním i na zadním dílu 1 oko – viz TIP - PŘIDÁVÁNÍ! Toto přidávání opakujeme v každé 2. kruhové řadě ještě 7x = 144-152-152-160-168 ok. Ve výši 23-24-25-26-27 cm (měřeno uprostřed předního dílu) uzavřeme 12 ok uprostřed předního i uprostřed zadního dílu (tj. uzavřeme 6 ok na každé straně každé značky). Nohavice dokončíme odděleně - oka jedné nohavice odložíme na pomocnou jehlici.

NOHAVICE:
= 60-64-64-68-72 ok. Oka rozdělíme na 4 ponožkové jehlice č.4,5 a pokračujeme pružným vzorem – označíme si začátek kruhové řady (= střed vnitřní strany nohavice). Když je nohavice vysoká 2 cm, ujmeme na každé straně značky 1 oko – viz TIP – UJÍMÁNÍ. Toto ujímání opakujeme vždy po 2-2-2-3-3 cm výšky ještě 5x = 48-52-52-56-60 ok. Když je nohavice vysoká 38-44-50-58-66 cm, všechna oka volně dle vzoru uzavřeme. POZN.: pokud potřebujeme nohavici delší, pokračujeme v pletení až do potřebné délky.
Odložená oka druhé nohavice vrátíme z pomocné jehlice zpět na ponožkové jehlice a pleteme stejným způsobem.

DOKONČENÍ:
Sešijeme uzavřených 12 ok v rozkroku.
Dírkovou řadou provlečeme gumu.

Schéma

Komentáře (3)

Trine 07.09.2018 - 12:46:

På 3. og 4. økning når og hvor skal man begynne å strikke vrang? Skal man begynne å strikke vrang på første maske med merketråd i mellom seg i den omgangen man skal øke? Eller etter økning?

DROPS Design 10.09.2018 kl. 10:08:

Hei Trine. De rettmaskene med merker i strikkes rett som vanlig. De maskene som økes på hver side av de 2 rettmaskene strikkes inn i vrangborden. Det vil si at på den 3 og 4 økningen strikkes de økte maskene vrang (på neste omgag) slik at vrangborden fortsetter. God fornøyelse

Hildegunn Hestnes 07.02.2018 - 09:54:

Jeg følger øketips og lager et kast på hver side av de to rette maskene midt foran og midt bak. I neste omgang strikker jeg de fire kastene rett, slik Øketips sier " .. de 2 første m som økes strikkes rett, de to neste vrang osv." Men hva betyr "de to neste vrang"? At det vil bli to vrang etter at de økte maskene er strikket rett på samme omgang? Eller - at de økte maskene på NESTE omgang strikkes vrang?

DROPS Design 09.02.2018 kl. 11:19:

Hei Hildegunn. På 1. og 2. omgang der du skal strikke de økte maskene, skal disse strikkes rett (etter 2. gang det er økt vil du ha 6 rett masker etter hverandre). Men neste gang du skal øke, 3. og 4. gang skal de økte maskene strikkes vrang (når du har økt 4 ganger/4 omganger med økninger, vil du igjen ha 2 rett-2 vrang). God Fornøyelse!

Elisabeth Scheflo 08.08.2015 - 20:58:

Jeg har nu strikket 5 cm av Wooliam buksa, skal begynne med forhøyningen bak. Men, skal jeg strikke 7 m vrbord rett etter at jeg har passert den første merketråden, slik at rumpa kommer mellom mine to merketråder (som jo egentlig skal være midt foran og midt bak..?), eller skal jeg begynne å strikke forhøyningen før merketråden, så merketråden kommer midt inni forhøyningen? Isåfall, skal det strikkes 3 eller 4 masker før tråden?

DROPS Design 10.08.2015 kl. 10:16:

Hej Elisabeth, Ja mærketråden skal være midt bak. Det vil sige du strikker først 7 m vrbord forbi mærketråden, vender og strikker 14 m tilbage (det bliver da 7 masker på den anden side af mærketråden) og således følger du opskriften. God fornøjelse!

Přidejte komentář k návodu DROPS Children 23-41