DROPS / 142 / 15

Mint Star by DROPS Design

Sweter DROPS przerabiany na okrągło, z włóczki „Nepal”. Od S do XXXL.

DROPS design: Model nr ne-090
Grupa włóczek C
-----------------------------------------------------------
Rozmiary: S/M - L/XL - XXL/XXXL
Materiał:
DROPS NEPAL Garnstudio
700-800-950 g kolor nr 7139, szary/zielony.

DRUTY POŃCZOSZNICZE i DRUTY Z ŻYŁKĄ (40, 60 i 80 cm) DROPS nr 5 – lub odpowiedniego rozmiaru, aby przerabiając ściegiem ryżowym 17 o. x 25 rz. i dżersejem 17 o. x 22 rz. otrzymać próbki o wymiarach 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

Komentarze (80)

65% Wełna, 35% Alpaka
od 10.60 zł /50g
DROPS Nepal uni colour DROPS Nepal uni colour 10.60 zł /50g
włóczkowo
Zamów
DROPS Nepal mix DROPS Nepal mix 11.30 zł /50g
Koszt włóczki na wykonanie tego wzoru to 148.40zł. Więcej informacji.
ŚCIEG FANTAZYJNY:
Patrz schemat A-1. Schemat przedstawia wszystkie rzędy, widok na prawej stronie robótki.

Ścieg ryżowy:
OKR. 1: *1 o.p., 1 o.l. * Powt. od* do *
OKR. 2: Przer. oczka prawe na lewo, a oczka lewe na prawo
Powt. okr. 2.

ŚCIEG FRANCUSKI (w tą i z powrotem) :
Przer. wszystkie rzędy na prawo. 1 „ściągacz” francuski = 2 rz. na prawo.

DODAWANIE OCZEK (po przerobieniu schematu A-1):
Dodać 1 o. w miejscu każdego markera (tj. 12 dodanych o. w okrążeniu) – dodawać za pierwszym razem przed wszystkimi markerami, a następnym razem za wszystkimi markerami, itd. tj. na przemian przed i za – dodawać wykonując 1 narzut – w nast. okrążeniu przer. oczka przekręcone w miejscu narzutów, aby uniknąć dziur.
----------------------------------------------------------

SWETER:
Przer. na okrągło, zaczynając od środka tyłu, zacząć na drutach pończoszniczych, a kiedy liczba oczek jest już za duża, zacząć przer. na drutach z żyłką o odpowiedniej długości.

Na drutach pończoszniczych nr 5 nabrać 12 o. włóczką Nepal i rozłożyć je na 4 druty. Umieścić 1 marker w pierwsze oczko w okrążeniu = środek od strony dekoltu. Przer. 1 okr. na prawo, w tym samym czasie przer. 2 razy każde oczko = 24 o. Przer. 1 okr. na prawo bez dodawania o. W nast. okrążeniu przer. następująco: *1 o.p., 2 o.p. w nast. oczko*, powt. od*-* = 36 o. Dalej przer. wg schematu A-1 (= 6 razy całe okrążenie).
ZACHOWAĆ TAKIE SAME NAPRĘŻENIE NICI JAK W PRZYPADKU PRÓBKI!
Po przerobieniu A-1, jest 216 o. na drucie i robótka mierzy ok. 20 cm od środka na zewnątrz. Umieścić 1 marker w 1-sze o. (= środek od strony dekoltu) i kolejne markery w każde 18-te o. przez całe okrążenie (patrz strzałki w schemacie wskazujące miejsce umieszczenia markerów) = 12 markerów w odl. 17 o. od siebie nawzajem.
PRZED DALSZĄ PRACĄ NAD ROBÓTKĄ PRZECZYTAĆ DOKŁADNIE DALSZĄ CZĘŚĆ OPISU!
Dalej przer. dżersejem przez wszystkie oczka – W TYM SAMYM CZASIE w 3-cim okr., dodać 1 o. w miejscu każdego markera – PATRZ DODAWANIE OCZEK! Powt. dodawanie oczek co 3 okr. W TYM SAMYM CZASIE, kiedy oczka zostały dodane 1-3-5 razy (= jest 228-252-276 o.), w nast. okrążeniu zamknąć oczka na ramiona i podkrój rękawów następująco: zamknąć 28-30-33 pierwszych o. na dekolt/ramię, umieścić 1 marker (w innym kolorze niż markery oznaczające miejsca dodawania o., te markery są używane tylko aby doszyć kołnierz do ramienia), zamknąć 32-35-39 nast. o. na podkrój rękawa, przer. 109-123-133 o. (= dolna część tyłu), zamknąć 32-35-39 nast. o. na podkrój rękawa, umieścić 1 marker i zamknąć 27-29-32 ost. o. na ramię/dekolt, odciąć nitkę.
Nabrać 32-35-39 o. na druty z żyłką nr 5 i przer. 109-123-133 o. na drucie, na lewej stronie robótki, na końcu nabrać 32-35-39 o. z drugiej strony = 173-193-211 o. Przer. teraz robótkę w tą i z powrotem, dżersejem – umieścić markery na dodawanie oczek w nowych oczkach nabranych ponad tymi, które znajdowały się przed oczkami zamkniętymi na podkrój rękawów. Dalej dodawać o. w miejscu każdego markera co 3 rz. jak poprzednio – W TYM SAMYM CZASIE zdjąć 2 o. na końcu każdego rzędu na drut pomocniczy (bez ich wcześniejszego przerabiania). Na wys. ok. 26-29-32 cm od środka na zewnątrz, zdjąć na drut pomocniczy 67-71-77 o. środk. (= dolna część tyłu). OD TEJ CHWILI MIERZYĆ ODTĄD! Zakańczać każdy przód oddzielnie.

PRZÓD:
Dalej przer. dżersejem i dodawać oczka jak poprzednio ponad pozostałymi oczkami na drucie – w tym samym czasie, zdjąć 2 o. na końcu każdego rzędu na drut pomocniczy z każdej strony (dół swetra, zdjąć te oczka na ten sam drut pomocniczy co 67-71-77 o. dołu tyłu) aż na przód zostanie przerobionych 10-15-21 cm. Zdjąć pozostałe o. na jeden z drutów pomocniczych.
Przer. drugi przód w taki sam sposób.

OBSZYCIE:
Wziąć ponownie i przer. wszystkie o. na prawo na prawej stronie robótki na drutach z żyłką nr 5 – między każdym przejściem między oczkami na drutach pomocniczych z każdej strony, złapać nitkę i umieścić ją przekręconą na drucie (tzn. co 2 o., aby uniknąć dziur w momentach przejść), dodatkowo równomiernie dodać oczka, aby dopasować ich liczbę do 308-356-404 o. na drucie.
Przer. 1 rz. na prawo na lewej stronie robótki, w tym samym czasie umieścić 17 markerów następująco: przer. 2 o., umieścić 1 marker, *przer. 19-22-25 o., umieścić 1 marker*, powt. od *-* aż zostaje 2 o. za ost. markerem, przer. te oczka.
Przer. 1 rz. na prawo na prawej stronie robótki, dalej kolejny rząd następująco (na lewej stronie robótki): 1 o. ŚCIEGIEM FRANCUSKIM – patrz powyżej, *2 o.p. (tj. 1 o. z każdej strony markera przer. na prawo), 17-20-23 o. ściegiem ryżowym*, powt. od *-* jeszcze 3 razy, **2 o.l. (tj. 1 o. z każdej strony markera przer. na lewo), 17-20-23 o. ściegiem ryżowym**, powt. od**-** jeszcze 7 razy, 2 o.l., ***17-20-23 o. ściegiem ryżowym, 2 o.p.***, powt. od***-*** jeszcze 3 razy, zakończyć przerabiając 1 o. ściegiem francuskim.
W nast. rzędzie na prawej stronie robótki, przer. 1 o.l. z każdej strony 4 pierwszych i 4 ostatnich markerów i 1 o.p. z każdej strony 9 pozostałych markerów – W TYM SAMYM CZASIE w tym rzędzie, dodać 1 o. z każdej strony 4 pierwszych i 4 ostatnich markerów – dodawać z każdej strony 2 o.l. wykonując 1 narzut, który w nast. rzędzie przerabiamy przekręcony ściegiem ryżowym. Dalej dodawać o. co 6 rz. do końca.
Kiedy wys. obszycia wynosi 13-15-17 cm, przer. rzędy skrócone z jednej strony w kierunku środka tyłu na kołnierz. Przer. następująco (przer. i dodawać o. jak wcześniej ściegiem ryżowym i dżersejem – zacząć na środku tyłu): przer. 36-38-40 o., obrócić i przer. nast. rząd, przer. 34-36-38 o., obrócić i przer. następny rząd, przer. 32-34-36 o., obrócić i przer. nast. rząd. Dalej postępować tak samo przerabiając o 2 o. mniej w sumie 10-11-12 razy, następnie przer. 3 o. mniej w sumie 5 razy, odciąć nitkę i przer. tak samo z drugiej strony. Następnie przer. 1 rz. na prawo przez wszystkie oczka i zakończyć luźno na prawo.

RĘKAWY:
Przer. na okrągło na drutach pończoszniczych.
Na druty pończosznicze nr 5 nabrać 42-44-48 o. włóczką Nepal. Umieścić 1 marker na początku okrążenia = środek pod rękawem. Przer. 1 okr. na lewo i 1 okr. na prawo. Dalej przer. ŚCIEGIEM RYŻOWYM - patrz powyżej.
Na wys. 12 cm od dołu robótki, przer. 1 okr. na prawo, 1 okr. na lewo i dalej przer. dżersejem do końca. W tym samym czasie, na wys. 15 cm od dołu robótki dodać 1 o. z każdej strony markera na środku pod rękawem. Powt. dodawanie oczek jeszcze 6-8-10 razy co 5-4-3 cm = 56-62-70 o.
Na wys. 49 cm od dołu robótki, zamknąć 6 o. na środku pod rękawem i dalej przer. w tą i z powrotem do końca. Zamknąć na pocz. każdego rzędu z każdej strony: 2 razy 2 o. i 5 razy 1 o., następnie zamknąć 2 o. z każdej strony, aż dł. rękawa wynosi 58 cm, następnie zamknąć 1 raz 3 o. z każdej strony. Zamknąć pozostałe o., rękaw mierzy ok. 59 cm od dołu robótki.

WYKOŃCZENIE:
Przyszyć do dekoltu tyłu jedną część kołnierza do środka ramienia/dekoltu i doszyć drugą część kołnierza do drugiego środka ramienia/dekoltu – zacząć w miejscu markera umieszczonego między podkrojem rękawa i ramienia i naciągnąć lekko kołnierz do zszywania, 2 części kołnierza powinny zetknąć się razem na środku tyłu, następnie zszyć pozostałe boki 2 części kołnierza razem brzeg do brzegu – patrz strzałki w schemacie.
Wszyć rękawy. Zapinać sweter za pomocą broszki lub szpili.

Schemat

= 1 o.p.
= 1 o.l.
= 1 narzut między 2 o.
= 1 narzut, zdjąć 2 o. na drut pomocniczy przed robótką, 1 o.l., 2 o. z drutu pomocniczego przer. na prawo
= zdjąć 1 o. na drut pomocniczy za robótką, 2 o.p., oczko z drutu pomocniczego przer. na lewo, 1 narzut
= 1 narzut, zdjąć 1 o. na drut pomocniczy przed robótką, 1 o.l., oczko z drutu pomocniczego przer. na prawo
= zdjąć 1 o. na drut pomocniczy za robótką, 1 o.p., oczko z drutu pomocniczego przer. na lewo, 1 narzut
= 1 SUPEŁEK: przer. 5 razy to samo oczko przerabiając na przemian z przodu i z tyłu oczka, przer. 4 rz. dżersejem, w tą i z powrotem przez te 5 o. Oczka znajdują się teraz na prawym drucie, przełożyć 2-gie o. nad 1-szym, następnie 3-cie nad 1-szym, następnie 4-te i wreszcie 5-te o. nad 1-szym = zostaje 1 o.

Donna 10.10.2016 - 16:08:

How do you twist the stitches when knitting the slipped stitches from the holder? I have done short rows before but that was by wrapping the stitch.

DROPS Design 10.10.2016 kl. 16:47:

Dear Donna, when picking up the sts, place it on the needle so that it will be twisted, ie you will be able to work it in the front loop of st whithout creating a hole on next round. Happy knitting!

Elizabeth Fletcher 20.03.2016 - 16:26:

Pattern numberDrops 14215. What size is S M L XL I ware a size 14 in cardigans but a 12 in tee shirts. That is English sizing, should I knit a S M L XL. I have completed pattern A1. The length of my back neck to waist is 18 inches, or 46 cm. Thank you for your help. Elizabeth.

DROPS Design 21.03.2016 kl. 10:23:

Dear Mrs Fletcher, you will find at the end of the pattern a measurement chart with all finished measurements for each size taken flat from side to side - in cm (convert here into inch) - Compare these to a similar garment you have and like the shape to find out the matching size. Read more about sizing here. Happy knitting!

Anne Turner 13.01.2016 - 16:03:

I am now on to the Short Rows part. I am working with the right side first - - beginning with the right side of work facing me? The pattern says break off wool then work other side whilst you have said in a previous comment work across sts to other side ??? Am I now to start left hand side from the edge - this will mean starting on the wrong side of work for the short rows ?

DROPS Design 13.01.2016 kl. 17:11:

Dear Mrs Turner, the short rows start on mid of back piece, 1st row = from RS, when short rows are done, cut the yarn and work short rows the same way on the other side of mid of back piece, starting now from WS, on mid on back piece. Happy knitting!

Rechenpumpe 11.11.2015 - 20:51:

...Das Feld reichte nicht aus... Was passiert mit diesen als erstes still gelegten Maschen (Richtung Schulter-oben)? werden diese für den Rand mit aufgefasst? Wozu ist dann diese entstandene Lücke da? Wird diese dann später beim zusammen nähen geschlossen?! vielen Dank für die Hilfe

DROPS Design 11.03.2016 kl. 10:45:

Siehe Antwort auf Ihre erste Frage.

Rechenpumpe 11.11.2015 - 20:48:

Guten Abend! Ich habe zu den still gelegten Maschen eine Frage... Ich habe jetzte beide Vorderteile fertig gestrickt und nehme alle Maschen wieder auf eine Nadel (mit den still gelegten Maschen und Querfädenzunahmen); wenn ich jedoch auch die Maschen auf die Nadel nehme, welche ich als erstes in Richtung Schulter still gelegt habe entsteht doch eine Lücke( bei mir ungefähr 5cm.)

DROPS Design 11.03.2016 kl. 10:44:

Hallo, wir haben Ihre Frage im Team diskutiert und hoffen, dass wir es richtig verstanden haben. Bezieht es sich auf die stillgelegten Maschen, wenn Sie die verkürzten Reihen stricken? Diese Maschen werden (siehe FERTIGSTELLEN) dann mit dem Kragen zusammengenäht, es sollte also keine Lücke entstehen. Hilft Ihnen die Schnittzeichnung unten an der Anleitung weiter?

Defrance 04.11.2015 - 15:22:

Bonjour je suis arrivée à la bordure et je ne sais pas quoi faire quand vous dites : "attraper le fil et le placer torse sur l'aiguille" j'ai bien compris où il fallait le faire mais s'agit-il de passer le fil venant de la pelote (comme un jeté) ou laors d'attraper le fil entre 2 mailles et le placer sur l'aiguille? merci

DROPS Design 04.11.2015 kl. 17:10:

Bonjour Mme Defrance, il s'agit ici d'attraper le fil entre 2 m (au niveau des rangs raccourcis) et de le placer torse sur l'aiguille (pour éviter un trou au tour suivant). Bon tricot!

Maggie 26.10.2015 - 09:43:

At the start of Edge the pattern states 'between every time sts where slipped on stitch holders in each side get the thread and twist it before slipping it on needle'. I'm not sure what you mean by this. Does it mean to pick up the thread in the gap between the pairs of stitches, ie to make a stitch, which would be part of the increases?

DROPS Design 26.10.2015 kl. 12:19:

Dear Maggie, you do this to avoid holes at the transition between short rows, work these st twisted, and repeat this and inc evenly to get the required number of sts for your size. Happy knitting!

Magda Blok 20.03.2015 - 15:17:

Prachtig vest. Goede beschrijving van het patroon. Goed gelukt, ik vond het een uitdaging. Ben er blij mee.

Sabine Geim 10.11.2014 - 12:19:

Achso dass heisst ich nehme nur bei den ersten 4 und letzten 4 Markierer zu. Dann habe ich es falsch gemacht

DROPS Design 10.11.2014 kl. 20:26:

Ja genau, die Zunahmen erfolgen nur an den ersten 4 und den letzten 4 Markierern.

Geim 08.11.2014 - 21:30:

In der nächsten Hin-R beidseitig der ersten 4 Markierer und beidseitig der letzten 4 Markierer je 1 M li stricken, beidseitig der verbleibenden 9 Markierer je 1 M re stricken – GLEICHZEITIG in dieser R beidseitig der ersten 4 Markierer und beidseitig der letzten 4 Markierer je 1 M zunehmen – d.h. beidseitig der 2 li M je 1 Umschlag arbeiten, der in der nächsten R verschränkt in das Perlmuster eingearbeitet wird. Warum zweimal erklärt?

DROPS Design 09.11.2014 kl. 22:31:

Es wird nicht zweimal erklärt - im ersten Teil des Satzes wird erklärt, dass Sie beidseitig jedes Markierers 1 M li bzw. re stricken, im 2. Teil wird erklärt, dass Sie außerdem Zunahmen machen, neben den 2 li-M.

Dodaj komentarz do modelu DROPS 142-15