DROPS / 140 / 44

Raffinement by DROPS Design

DROPS pončo s kapucí háčkované z jednoduché příze "Polaris" nebo dvojité příze "Cloud".

DROPS design: model č. po-055
Skupina přízí: F
-----------------------------------------------------------
Velikost: S - M - L - XL - XXL - XXXL

Materiál: DROPS POLARIS firmy Garnstudio
1000-1200-1300-1400-1500-1600 g, barva č.04, šedá

nebo

DROPS CLOUD firmy Garnstudio
450-550-600-650-700-750 g, barva č.04, šedá

DROPS HÁČEK č.12 – nebo velikosti potřebné k uháčkování zkušebního vzorku o šířce 6 2x nahozených DS jednoduchou přízí Polaris nebo dvojitou přízí Cloud = 10 cm (1 sekvence vzoru A.1 je široká asi 8 cm, 1 sekvence vzoru A.2 je široká asi 10 cm).
DROPS PERLEŤOVÝ KNOFLÍK č.540 (průměr 34 mm): 1 ks pro všechny velikosti.

Komentáře (128)

100% vlna
od 129.00 Kč /100g
DROPS Polaris uni colour DROPS Polaris uni colour 129.00 Kč /100g
Ganella
Objednat
DROPS Polaris mix DROPS Polaris mix 152.00 Kč /100g
Přízi na tento model můžete mít už za 1290Kč. Více zde.
TIP:
Každou řadu z 2x nahozených DS začínáme 4 řo (= 1. 2x nahozený DS), 1. oko z předchozí řady vynecháme, do každého následujícího háčkujeme po 1 2x nahozeném DS, na konci řady práci otočíme.

VZOR A.1:
1 sekvence vzoru A.1 = 2 2x nahozené DS, 2 řo, 2 2x nahozené DS (v 1. kruhové řadě vpichujeme do jednoho a téhož 2x nahozeného DS, v následujících řadách do jednoho a téhož obloučku z řo). 1. 2x nahozený DS v kruhové řadě nahrazujeme 4 řo.

VZOR A.2:
1 sekvence vzoru A.2 = 3 2x nahozené DS, 2 řo, 3 2x nahozené DS do jednoho a téhož obloučku z řo. 1. 2x nahozený DS v kruhové řadě nahrazujeme 4 řo.

TIP - PŘIDÁVÁNÍ:
1 oko přidáme háčkováním 2 ok/sloupků do jednoho a téhož oka.

TIP - UJÍMÁNÍ:
1 oko v 1. řadě kapuce ujmeme tak, že vynecháme 1 řo z počáteční řady.
--------------------------------------------------------

PONČO:
Háčkujeme od průkrčníku k dolnímu okraji. Nejprve háčkujeme v řadách, abychom vytvořili rozparek průkrčníku na předním dílu, poté háčkujeme v kruhových řadách.
Háčkem č.12 volně uháčkujeme jednoduchou přízí Polaris nebo dvojitou přízí Cloud 29-31-31-33-33-35 řo, otočíme a háčkujeme 1 2x nahozený DS do 5. řo od háčku (první 4 řo = 1. 2x nahozený DS), pak po 1 2x nahozeném DS do každého řo = 26-28-28-30-30-32 2x nahozených DS, práci otočíme (1. řada = rub).
Ve 2. řadě přidáme rovnoměrně 17-21-21-25-25-29 2x nahozených DS – viz TIP - PŘIDÁVÁNÍ = 43-49-49-55-55-61 2x nahozených DS. Přidávání zopakujeme ještě v následující řadě = 60-70-70-80-80-90 2x nahozených DS.
Pokračujeme v kruhových řadách, takto:
1. KRUHOVÁ ŘADA: do 1. 2x nahozeného DS háčkujeme vzor A.1 – viz výše, *4 2x nahozené DS vynecháme, do následujícího 2x nahozeného DS háčkujeme vzor A.1*, *-* opakujeme v průběhu celé kruhové řady, poslední 4 2x nahozené DS vynecháme, končíme pevným okem do 4. řo (= 1. 2x nahozený DS) ze začátku kruhové řady = 12-14-14-16-16-18 sekvencí vzoru A.1.
2. KRUHOVÁ ŘADA: pevná oka k prvnímu obloučku z řo, do něj háčkujeme vzor A.1, poté vždy 1 sekvenci vzoru A.1 do každého obloučku z řo v průběhu kruhové řady, končíme pevným okem do 4. řo (= 1. 2x nahozený DS) ze začátku kruhové řady.
3. KRUHOVÁ ŘADA: háčkujeme stejně jako 2. kruhovou řadu.
4. KRUHOVÁ ŘADA: pevná oka k prvnímu obloučku z řo, do něj háčkujeme vzor A.2 – viz výše, poté vždy 1 sekvenci vzoru A.2 do každého obloučku z řo v průběhu kruhové řady, končíme pevným okem do 4. řo (= 1. 2x nahozený DS) ze začátku kruhové řady.
4. kruhovou řadu opakujeme ještě 5-5-6-6-7-7x = celkem 6-6-7-7-8-8 kruhových řad vzorem A.2.
Přízi odstřihneme a zapošijeme. Díl měří asi 52-52-57-57-62-62 cm (na výšku).

KAPUCE:
Háčkujeme v řadách podél okraje průkrčníku, takto: z lícové strany háčkujeme 2x nahozené DS a SOUČASNĚ ujmeme rovnoměrně 5-2-2-4-4-1 ok – viz TIP - UJÍMÁNÍ = 21-26-26-26-26-31 2x nahozených DS.
Pokračujeme takto: do 1. 2x nahozeného DS háčkujeme vzor A.1, *4 2x nahozené DS vynecháme, do následujícího 2x nahozeného DS háčkujeme vzor A.1*, *-* opakujeme v průběhu celé řady = 5-6-6-6-6-7 sekvencí vzoru A.1. Poté práci otočíme a háčkujeme pevná oka k 1. obloučku z řo (= poslední oblouček z předchozí řady).
*Následující řadu háčkujeme takto: do každého obloučku z řo v průběhu celé řady háčkujeme vzor A.1, práci otočíme a háčkujeme pevná oka k 1. obloučku z řo (= poslední oblouček z předchozí řady)*. *-* opakujeme. Když je kapuce vysoká asi 30 cm (tj. cca 6 sekvencí vzoru na výšku), odstřihneme a zapošijeme přízi.
Kapuci přeložíme napolovic a nahoře sešijeme – šev vedeme přední částí ok, aby nebyl příliš mohutný. Na začátek 1. řady (= levý okraj rozparku průkrčníku) přišijeme knoflík.

Schéma

Komentáře (128)

Napište své postřehy!

Sharon 12.11.2018 - 18:01:

I would love to make this poncho but in a mohair type yarn. Is this possible & how would I adjust the pattern to use this type of yarn?

DROPS Design 13.11.2018 kl. 08:27:

Dear Sharon, you will find here relevant informations about yarn alternatives. If you get the same tension than the one used in the pattern, you won't have to adjust anything, but using yarns with different structures will just get different results. Happy crocheting!

Vilma 25.04.2018 - 01:48:

Fantástico que venga en español el patrón , lo malo que las abreviaturas de los puntos no los entiendo , en Chile abreviamos de otra forma el tipo de punto .Podrían ayudarme ??

Ester 21.12.2017 - 21:12:

Hallo. Wanneer moet je gaan meedere als je met patroon a1 en a2 begint. Anders blijf hij zo smal beneden

DROPS Design 29.12.2017 kl. 20:28:

Hoi Esther, In dit patroon wordt er niet gemerderd in A.1 en A.2, alleen in de 2e toer meerder je verdeeld over de toer.

Sibel 05.11.2017 - 21:12:

Hi there, I am wondering what "1 thread ”Polaris” or 2 threads "Cloud". Size: S - XXXL" means. Do those numbers refer to skeins of yarn? For all sizes? Thanks!

DROPS Design 05.11.2017 kl. 23:41:

Hi Sibel. You work with 1 thread Polaris or 2 threads Cloud. For the poncho you need 1000-1200-1300-1400-1500-1600 g POLARIS or 450-550-600-650-700-750 g CLOUD.

Audrey 29.09.2017 - 21:33:

I'm confused about which hook to use as 2 are mentioned in this pattern. 11.5mm or 12.00 mm?

DROPS Design 30.09.2017 kl. 08:02:

Hi Audrey, You are using hook size 12 mm for this pattern. Happy crocheting!

LeeAnn 20.09.2017 - 00:25:

Hello I am confused am I chaining 4 at the beginning of every row? thank you

DROPS Design 20.09.2017 kl. 08:45:

Dear LeeAnn, begin each row with 4 ch to replace 1st tr on row, as explained under CROCHET INFO. Happy crocheting!

Shari 13.02.2017 - 20:01:

Hi, What is the difference in the "Pattern A.1. and Pattern A.2." listed in the pattern? I do not see it noted anywhere else in the pattern. thanks

DROPS Design 14.02.2017 kl. 09:16:

Dear Shari, you will find the written pattern to A.1 and A.2 at the very beginning of the pattern. Happy crocheting!

Jessica 13.01.2017 - 18:06:

Bonjour je fais la gr.medium. J'ai bien lu votre commentaire mais il est tout de même difficile de sy retrouver. Au rg 2 de la 1e augmentation je comprends que je dois faire : 2DB, 2DB, 2DB et 1DB pour arriver à 49 DB ? Pour le 3e rg, 1Db, 2DB pour arriver à 70 DB ?? Merci ! POur le rang

DROPS Design 05.04.2017 kl. 11:02:

Bonjour Jessica, vous crochetez 2 DB dans chaque DB mais à 7 reprises réparties à intervalles réguliers, vous ne crochèterez qu'une seule DB au lieu de 2, vous devez avoir au total (21 x 2 DB dans la même m et 7 x 1B) = 49 B. Bon crochet!

Jessica 09.01.2017 - 00:28:

Bonjour je fais la gr.medium. Je suis débutante et j'aimerais savoir la séquence à faire pour le début au rang 2 et au rang 3. Personne est capable de m'aider! Merci!

DROPS Design 09.01.2017 kl. 09:38:

Bonjour Jessica, vous trouverez ii comment calculer où augmenter pour votre taille en fonction de votre nombre de mailles et du nombre d'augmentations à faire. Bon crochet!

Jennifer 10.09.2016 - 22:30:

I'd love to make this for my granddaughters for Christmas, however, I'm allergic to wool and can't even handle it, let alone crochet with it. I'm having trouble understanding what the US equivalent of yarn size to use. The DROPS yarn categories are A through F, and the US uses 0 (zero) through 7. Can you please help me with this?

DROPS Design 12.09.2016 kl. 08:58:

Dear Jennifer, for any individual assistance with our yarns, you are welcome to contact your DROPS store, even per mail or telephone, they'll have tips & advices for you. Happy crocheting!

Přidejte komentář k návodu DROPS 140-44