DROPS / 142 / 16

Chamonix by DROPS Design

Kuviolliset DROPS ranteenlämmittimet ja myssy ”BabyAlpaca Silk” -langasta.

DROPS Design: Malli nro bs-023
Lankaryhmä A
-----------------------------------------------------------
RANTEENLÄMMITTIMET:
Koko: Yksi koko
Ympärys: n. 22 cm
Korkeus: n. 23 cm
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS BABY ALPACA SILK:
50 g nro 0100, luonnonvalkoinen
50 g nro 4314, harmaanlila
50 g nro 6347, sinilila
50 g nro 8903, musta

DROPS SUKKAPUIKOT NRO 3 tai käsialan mukaan.
DROPS SUKKAPUIKOT NRO 2,5 (joustinneuleeseen).
NEULETIHEYS: 26 s x 34 krs mallineuletta puikoilla nro 3 = 10 x 10 cm.

DROPS BABY ALPACA SILK:
50 g nro 0100, luonnonvalkoinen
50 g nro 4314, harmaanlila
50 g nro 6347, sinilila
50 g nro 8903, musta

DROPS SUKKAPUIKOT ja PYÖRÖPUIKKO (40 cm) NRO 3 tai käsialan mukaan.
DROPS PYÖRÖPUIKKO (40 cm) NRO 2,5 (joustinneuleeseen).
NEULETIHEYS: 26 s x 34 krs mallineuletta puikoilla nro 3 = 10 x 10 cm.

Kommentit (5)

Saat tämän mallin langat alkaen 48.80€. Lue lisää.
RANTEENLÄMMITTIMET:
MALLINEULE:
Katso ruutupiirrokset A.1 ja A.2. Koko mallineule neulotaan sileänä neuleena.
----------------------------------------------------------

RANTEENLÄMMITTIMET:
Neulotaan suljettuna neuleena sukkapuikoilla.
Luo löyhästi 68 s sukkapuikoille nro 2,5 sinililalla langalla. Neulo 1 krs oikein. Neulo sitten seuraava krs näin: *1 o, 1 n*, toista *-* koko krs:n ajan. Neulo yht. 3 cm joustinneuletta tähän tapaan. Vaihda sukkapuikkoihin nro 3. Neulo 1 krs oikein ja kavenna SAMALLA tasavälein 12 s = 56 s. Seuraava krs neulotaan näin: Neulo 3 mallikertaa piirroksen A.1 mukaisesti (1 mallikerta = 16 s), neulo sitten piirros A.2 (= 8 s). Kun olet neulonut piirrokset A.1 ja A.2 loppuun, neulo 1 krs oikein harmaanlilalla langalla ja lisää SAMALLA tasavälein 18 s = 74 s. Vaihda sukkapuikkoihin nro 2,5 ja luonnonvalkoiseen lankaan. Neulo 3 cm 1 o/1 n -joustinneuletta. Päätä s:t löyhästi joustinneuletta neuloen. Ranteenlämmittimen pituus on n. 23 cm. Neulo toinen ranteenlämmitin samoin.

MYSSY:
MALLINEULE:
Katso ruutupiirrokset A.3 ja A.4. Koko mallineule neulotaan sileänä neuleena.
----------------------------------------------------------

MYSSY:
Neulotaan suljettuna neuleena pyöröpuikolla. Vaihda työhön sukkapuikot, kun pyöröpuikko käy liian pitkäksi.
Luo 126-140 s pyöröpuikolle nro 2,5 sinililalla langalla. Neulo 1 krs oikein. Neulo sitten 5 cm 1 o/1 n -joustinneuletta. Vaihda pyöröpuikkoon nro 3. Neulo 1 krs oikein ja lisää SAMALLA tasavälein 18-20 s = 144-160 s. Neulo mallineuletta piirroksen A.3 mukaisesti (työhön tulee 9-10 mallikertaa). Kun olet neulonut piirroksen A.3 loppuun, neulo mallineuletta piirroksen A.4 mukaisesti, kunnes työn korkeus on 19-21 cm. Kiinnitä nyt 9-10 merkkiä työhön aina 16 s:n välein. Jatka neulomista luonnonvalkoisella langalla ja kavenna SAMALLA ensimmäisellä krs:lla jokaisen merkin jälkeen 1 s, neulomalla 2 s oikein yhteen. Toista tällaiset kavennukset joka 2. krs vielä 2 kertaa ja sitten jokaisella krs:lla yht. 11 kertaa = 18-20 s jäljellä työssä. Katkaise lanka, vedä se jäljellä olevien silmukoiden läpi ja päättele langanpäät. Myssyn korkeus on n. 24-26 cm.

TUPSU:
Tee luonnonvalkoisesta langasta tiheä pieni tupsu, jonka halkaisija on n. 3-4 cm. Kiinnitä tupsu myssyn päälaelle.

------------------------------------------------------
Jakku: ks. DROPS 142-18
------------------------------------------------------

Piirros

= luonnonvalkoinen
= harmaanlila
= sinilila
= musta

Martina Dingstad 11.05.2017 - 08:29:

Ang. Pulsvarmere : etter vrangbord har jeg nå 56 masker, men A1 deles på 16 . Burde det ikke være 58 ?

DROPS Design 11.05.2017 kl. 09:36:

Hei Martina, Du skal gjenta A.1 3 ganger = 48 masker og deretter A.2 2 ganger = 8 masker. Da er det tilsammen 56 masker. Håper dette hjelper. Mvh, Deirdre

Zimmermann 09.04.2013 - 09:36:

Très jolie modèle. Ça taille un peu grand par rapport au mesures annoncés.

Annette 12.07.2012 - 17:51:

Der Schein trügt! Sieht aus als hätte man 'nen Pulli an, dabei sind's nur 'n pa' Stulpen! Echt Klasse!

Yvonne Ström 03.06.2012 - 20:33:

Dom är nog sköna att ha på sig

Nathalie 03.06.2012 - 17:40:

Belle harmonie de couleurs froides et hivernales

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 142-16