DROPS / 142 / 28

Autumn Set by DROPS Design

Strikket DROPS hue og hals i ”Big Delight ” med bølgemønster.

DROPS Design: Model nr db-003
Garngruppe C
-----------------------------------------------------------
HUE:
Størrelse: S/M – L
Passer hovedmål: ca 54/56 cm - 58 cm
Materialer: DROPS BIG DELIGHT fra Garnstudio
100-100 g f.nr 06, efterårsskov

HALS:
Størrelse: one-size
Omkreds nederst: 85 cm
Omkreds øverst: 55 cm
Højde: 26 cm
Materialer: DROPS BIG DELIGHT fra Garnstudio
200 g f.nr 06, efterårsskov

DROPS STRØMPEP OG RUNDP (60 og 40 cm) nr 5 - eller det p.nr du skal bruge for at få 22 m x 24 p bølgemønster på 10 x 10 cm.
DROPS RUNDPINDE (40 cm) nr 4 – til Rib

fra 36.95 kr /100g
DROPS Big Delight print DROPS Big Delight print 36.95 kr /100g
Garnet til denne opskrift koster fra 110.85kr. Læs mere.
----------------------------------------------------------
RETSTRIK (rundt på rundp således):
1.omg ret og 2. omg vrang osv

MØNSTER:
Se mønster A.1 og A.2.
----------------------------------------------------------

HUE:
Arb strikkes rundt på rundp. Slå 104-120 m LØST op på rundp 4 med Big Delight. Strik Ribkant 2 r/2 vr i 5 cm. Nu skiftes der til rundp 5, strik 1 omg ret samtidig som der tages 2-1 m ind jævnt fordelt = 102-119 m. Fortsæt efter mønster A.1 (6-7 rapporter på omg). Når arb måler 12-13 cm strikkes der efter mønster A.2 Når A.2 er strikket 1 gang i højden er der 66-77 m på omg. Strik alle m sammen 2 og 2 = 33-39 m. Strik alle m sammen 2 og 2 en gang til = 17-20 m. Klip tråden, træk den gennem de resterende m og træk sammen. Arb måler ca 26-27 cm.

HALS:
Arb strikkes rundt på rundp. Slå 187 m LØST op på rundp 5 med Big Delight. Strik 2 omg retstrik, derefter strikkes der efter mønster A.1 (11 rapporter på omg). Når arb måler 12 cm fortsættes der efter A.2. Når A.2 er strikket færdig er der 121 m på p. Strik 2 omg retstrik, luk af. Arb måler ca 26 cm i højden.

----------------------------------------------------------
Halstørklæde og pulsvanter– se DROPS: 143-6
----------------------------------------------------------

= 3 m ret sammen

Kommentarer (21)

Skriv din kommentar her!

Alessia 12.12.2017 - 22:51:

In riferimento alla frase "continuare con i ferri circolari numero 5", posso chiedere come si fa a passare dal ferro circolare 4 al 5? Prima volta che devo cambiare diametro ferri in lavoro con ferri circolari. Grazie in anticipo.

DROPS Design 13.12.2017 kl. 06:52:

Buongiorno Alessia. Quando inizia il primo giro dopo le coste, lavora le maglie con i ferri circolari n.5. Alla fine del giro, le maglie saranno tutte sui ferri circolari n.5. Se ha gli intercambiabili, è  sufficiente che cambi le due punte. Buon lavoro!

Maija 14.08.2016 - 11:59:

A2 mallikerrassa pitäisi kaventaa tietyin välein mutta kavennuskohtia ei ole merkattu eikä sanallisessa ohjeessa mitenkään kerrottu? Voisiko tähän saada apua :)

DROPS Design 22.08.2016 kl. 16:18:

Kavennukset on merkitty piirrokseen. Neulot vaan piirroksen mukaisesti, niin silmukoita kapenee automaattisesti työstä.

Ellen Kaufmann 19.07.2016 - 20:17:

Ein sehr schönes und variables Muster. Ich habe den Schal mit dünnerem Garn auf Lace-Art gestrickt. Auch die Methode, den Umfang innen zu verkürzen, ist ein guter Tipp. Mein Schal fällt dadurch besonders schön und ist ein Schmuckstück zu T-Shirts und leichten Pullovern. Danke für die gute Anleitung!

Michele 05.12.2014 - 04:23:

Il me semble qu'il y a une erreur sur A1. 3 fois(2 mailles ensemble) 6 jetes et 3 fois (2 mailles ensemble) ca fait 18 mailles et non pas 17. Pourriez vous clarifier,s'il vous plait? Merci.

DROPS Design 05.12.2014 kl. 09:17:

Bonjour Michèle, dans A.1, on tricote: 3 fois (2 m ens à l'end), puis 5 fois (1 jeté, 1 m end), 1 jeté, et 3 fois (2 m ens à l'end) = 17 m. Dans la vidéo ci-dessous, le diagramme est légèrement différent mais le rang ajouré est le même. Bon tricot!

Marie-France 27.03.2013 - 18:08:

Bonjour. J'ai fait A1 une fois sur tout le tour du bonnet et je suis à 7 cm de hauteur. Pour aller jusqu'à 13 cm, je continue A1 ou je continue en jersey avant de pouvoir commencer A2 ? Merci pour votre reponse .

DROPS Design 28.03.2013 kl. 09:26:

Bonjour Marie-France, effectivement, vous répétez A1 en hauteur jusqu'à 13 cm puis tricotez A2. Bon tricot !

Eva 17.01.2013 - 13:32:

Hallo Jutta, da delight schurwolle ist, wird es von empfindlichen personen bestimmt als krazend empfunden. Ich würde dir daher eher Merino- oder Baumwolle empfehlen, bzw. wollmischungen (mit geringem schurwolle anteil) Viel Spass beim Stricken

Bruhns, Jutta 16.01.2013 - 06:40:

Ist Delight oder Big Delight eine Wolle, die nicht kratzt?

Corinne 21.11.2012 - 09:57:

Oh la la j'adore, merci

Eveline 25.10.2012 - 14:55:

J'ai fait le bonnet, il a une forme parfaite et est très joli,même avec une laine unie. merci beaucoup pour ce modèle

Simone 10.07.2012 - 20:27:

Como fazer esse modelo em agulhas retas?? Como é o avesso deste ponto em agulhas retas?? Preciso de ajuda. Sou do Brasil!

DROPS Design 10.09.2012 kl. 12:53:

Basta dividir o número de pontos por 2 (mas aconselhamos a juntar mais 2 pontos adicionais para, depois, os usar para costurar o gorro ou a gola). O avesso deste ponto é muito semelhante ao direito só que em ponto tricô. Esperamos tê-la ajudado! Não hesite em nos contactar sempre que tiver dúvidas, mas para que possamos responder mais rápido, escolha a bandeira portuguesa da língua em que quer ter sua resposta. Bons tricôs!

Kommentere opskrift DROPS 142-28