DROPS / 142 / 33

Little Cloud by DROPS Design

Strikket DROPS hals i 2 tråder ”Kid-Silk” med fletter.

DROPS Design: Modell nr ks-069
Garngruppe A + A
-----------------------------------------------------------
Størrelse: One - size
Omkrets nederst: ca 94 cm
Omkrets øverst: ca 71 cm
Høyde: ca 40 cm
Materialer: DROPS KID SILK fra Garnstudio
75 g f.nr 10, grå

DROPS RUNDPINNE (60 cm) NR 5 – eller det p.nr du må bruke for å få 17 m x 22 p glstrikk med 2 tråder på 10 x 10 cm.

(Fortsett til oppskrift...)

Stikkord:

mønster/teknik: flette, type oppskrift: hals,

Se diagram A.1, A.2 og A.3.
----------------------------------------------------------

HALS:
Legg opp 160 m på rundp 5 med 2 tråder Kid-Silk. Strikk 1 omg rett, deretter stikkes det slik: * A.1, A.2 *, gjenta fra *-* totalt 5 ganger. Når diagram A.1 er strikket ferdig i høyden strikkes det videre med diagram A.2 og vrang over m i A.1. SAMTIDIG når arb måler 8 cm felles det 1 m i venstre side av alle vr-partier over A.1 (= 5 fellinger pr omg, fell ved å strikke 2 m vr sammen), gjenta fellingen på vekselsvis høyre og venstre side på hver 2.cm 7 ganger til = 120 m. Når arb måler 25 cm strikkes A.3 over alle m. Fortsett med dette mønsteret til arb måler 40 cm, fell av med rett over rett og vrang over vrang.

= sett 8 m på 1 hj.p bak arb, strikk 1 vr, 2 r, 2 vr, 2 r og 1 vr, deretter strikkes 1 vr, 2 r, 2 vr, 2 r og 1 vr fra hj.p.