DROPS / 142 / 38

Himalaya by DROPS Design

Neulotut DROPS tohvelit ”Eskimo”-langasta. Koot 35 – 43.

DROPS Design: Malli nro ee-448
Lankaryhmä E
-----------------------------------------------------------
joka kokoon 150 g, nro 75, chili

DROPS PUIKOT NRO 4 tai käsialan mukaan.
NEULETIHEYS: 15 s x 19 krs sileää neuletta puikoilla nro 4 = 10 x 10 cm.

Lisää 2 keskimmäisen s:n molemmin puolin 1 s, tekemällä 1 langankierto puikolle. Seuraavalla krs:lla langankierrot neulotaan kiertäen, jottei muodostuisi reikää.
--------------------------------------------------------

TOHVELI:
Neulotaan ylhäältä alas. Työ neulotaan tasona keskeltä takaa alkaen.
Luo 40-44-48 s puikoille nro 4 Eskimo-langalla. Neulo kaikilla silmukoilla 8 krs ainaoikeaa. Kiinnitä 1 merkkilanka työn keskelle. Jatka neulomalla sileää neuletta, lukuun ottamatta 1 ainaoikeinneulottua s kummassakin reunassa. Lisää SAMALLA sileän neuleen 1. krs:lla 2 keskimmäisen s:n molemmin puolin 1 s (KS. LISÄYSVINKKI). Toista tällaiset lisäykset jokaisella krs:lla (eli sekä työn oikealta että nurjalta puolelta) yht. 13-14-16 kertaa = 66-72-80 s. Neulo 1 krs ilman lisäyksiä. Työn pituus on nyt n. 11-11-12 cm. Jatka neulomalla kaikilla silmukoilla ainaoikeaa. Kun olet neulonut 6 krs ainaoikeaa, päätä 4 seuraavan krs:n alusta 1 s (eli päätä kummastakin reunasta 2 s) = 62-68-76 s. Kun olet neulonut yht. 10 krs ainaoikeaa, päätä s:t löyhästi.

VIIMEISTELY:
Ompele sauma jalan alta ja jatka saumaa ylös keskeltä takaa. Ompele reunat vastakkain uloimmista silmukanreunoista, jottei saumasta tulisi paksu.

Neulo toinen tohveli samoin.

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS 142-38 alkuperäisohjeeseen.