DROPS / 76 / 29

Frosty Mist by DROPS Design

Vid bluse med bølgemønster og stor krage i «Vivaldi». Blondestrikket halstørklæde i «Vivaldi».

Størrelse: XS - S/M - L/XL - XXL
Materialer: Vivaldi,
43% mohair, 27% akryl, 30% polyester, 50 gr = ca 280 m.
250-250-250-300 gr f.nr 06, naturhvid.
DROPS Pinde og lille rundp nr 4,5.

Strikkefasthed: 19 m x 26 p = 10 x 10 cm på p 4,5 og mønster. 18 m x 36 p = 10 x 10 cm på p 4,5 og retstrik. Husk pindenr er kun vejledende!

Mønster: Se diag - M.1 og M.2. Mønsteret i diag ses fra retsiden.

Retstrik (frem og tilb): 1.p: Ret, 2.p: Ret.

Forstk: Slå 89-106-123-140 m løst op (inkl 2 kantm i hver side) på p 4,5 med 2 tråde Vivaldi. Fjern den ene tråd og strik M.1 (1.p = retsiden), men 2 kantm i hver side strikkes ikke ind i mønst. Husk på strikkefastheden! Gentag M.1 totalt 6 gange, derefter fortsættes der med M.2 til færdig mål. Samtidig når arb måler 30-31-32-33 cm lukkes den ene kantm af i hver side til ærmegab = 87-104-121-138 m. Fortsæt som før men 1 kantm i hver side strikkes ikke ind i mønst. Når arb måler 40-42-44-46 cm lukkes de midterste 33-32-33-32 m af til hals = 27-36-44-53 m tilbage på hver skulder. Fortsæt med yderste m mod halsen i retstrik (= kantm). OBS: I Str XS + L/XL strikkes de yderste 8 m indenfor retstrik-m i hver side mod halsen i glatstrik. Luk af når arb måler 48-50-52-54 cm.

Rygstk: Slå op og strik som forstk. Luk af til ærmegab som på forstk. Når arb måler 46-48-50-52 cm lukkes de midterste 33-32-33-32 m af til hals = 27-36-44-53 m tilbage på hver skulder. Strik videre som på forstk og luk af når arb måler 48-50-52-54 cm.

Ærme: Slå 55-55-55-55 m løst op (inkl 2 kantm i hver side) på p 4,5 med 2 tråde Vivaldi. Fjern den ene tråd og strik M.1 (1.p = retsiden), men 2 kantm i hver side strikkes ikke ind i mønst. Gentag M.1 totalt 6 gange, derefter fortsættes der med M.2 til færdig mål. Samtidig når arb måler 6-6-7-7 cm tages der 1 m ud i hver side totalt 9-11-13-14 gange på hver 5,5.-4.-3.-2,5. cm = 73-77-81-83 m - OBS: de udtagede m strikkes i glatstrik. Når arb måler 53-49-46-42 cm lukkes alle m løst af med 2 tråde Vivaldi.

Montering: Sy skuldersømmene.

Hals: Saml ca 90 til 100 m op rundt i halsen (begynd midt bagpå) på lille rundp 4,5 med 1 tråd Vivaldi. Strik retstrik frem og tilbage samtidig med at der på 1.p tages ud jævnt fordelt til 106 m. Når halsen måler 2 og 4 cm tages der 10 m ud jævnt fordelt = 126 m. Derefter fortsættes der med retstrik uden at tage ud til halsen måler ca 30 cm. Luk løst af med 3 tråde Vivaldi. Sy halskanten pænt sammen midt bagpå. Sy ærmerne i indenfor 1 kantm – sørg for at ærmet ikke strammer og at det passer med der hvor den ene kantm i hver side blev lukket af af. Sy ærme- og sidesøm i et indenfor 2 kantm.

BLONDEHALSTØRKLÆDE:

- se opskrift under model 13-76

= r fra retsiden, vr fra vrangen.
= vr fra retsiden, r fra vrangen.
= slå om.
= strikkes således fra retsiden: 2 r sm.

Denne opskrift er blevet rettet. .

Billedet på sidste side er model nr 29

Opdateret online: 03.03.2006

Diagram

= r fra retten, vr fra vrangen.
= vr fra retten, r fra vrangen.
= 1 omslag
= strikkes således fra retten: 2 r sammen.

Kommentarer (3)

Simone R. 09.01.2014 - 22:31:

Oooohhh! Vielen, vielen Dank! In den Heften habe ich nicht gesucht. Ich freue mich sehr. Sofort ausgedruckt, damit ich sie nicht mehr verliere ;) Ich werde heute noch damit beginnen! Herzlichen Dank. LG, Simone R.

Simone R. 09.01.2014 - 00:52:

Vielen Dank für die schnelle Antwort, liebes Team. Den Hinweis unter der Pulloveranleitung hatte ich gesehen. Leider ist es nicht möglich, die Anleitung für den Schal aufzurufen...nicht mit der Suche auf der Startseite und auch nicht über die Garnempfehlung. Kann es sein, dass die Anleitung 76-13 verloren ging? LG, Simone R.

DROPS Design 09.01.2014 kl. 18:09:

Liebe Simone, es ist Heft 76 Anleitung 13, Sie finden es über die Suchmaschine, aber ich sende Ihnen hier den direkten Link: https://www.garnstudio.com/lang/de/visoppskrift.php?d_nr=76&d_id=13&lang=de

Simone R. 07.01.2014 - 21:59:

Liebes DROPS-Team, zuerst ein großes Dankeschön für die vielen, vielen schönen Modelle. Pulli und Schal- ein *Sommertraum* gefallen mir ausserordentlich gut. Leider finde ich die Anleitung für den Schal nicht unter der empfohlenen Modell-Nr. Es wäre nett, wenn Sie mir weiterhelfen würden. LG, Simone R.

DROPS Design 07.01.2014 kl. 22:47:

Liebe Simone, Sie finden den Schal unter 76-13.

Kommentere opskrift DROPS 76-29