DROPS / 141 / 32

Abbraccio Rosa by DROPS Design

Settiin kuuluu: Neulottu DROPS pitsineulemyssy ja kauluri ”Eskimo”-langasta.

DROPS Design: Malli nro ee-443
Lankaryhmä E
-----------------------------------------------------------
MYSSY:
Koko: S/M - L
Pään ympärys: 54/56 - 58 cm
Langanmenekki: Garnstudion DROPS ESKIMO:
100-100 g nro 51, hillitty roosa

DROPS SUKKAPUIKOT JA PYÖRÖPUIKKO (40 cm) NRO 8 tai käsialan mukaan.
DROPS PYÖRÖPUIKKO (40 cm) NRO 7 (joustinneuleeseen).

Korkeus: 31 cm
Alareunan ympärys: 82 cm
Yläreunan ympärys: 55 cm
Langanmenekki: Garnstudion DROPS ESKIMO:
200 g nro 51, hillitty roosa

DROPS PYÖRÖPUIKKO (60 cm) NRO 8 tai käsialan mukaan.
DROPS PYÖRÖPUIKKO (60 cm) NRO 7 (joustinneuleeseen).

----------------------------------------------------------

MYSSY:
Neulotaan suljettuna neuleena pyöröpuikolla. Luo 52-60 s pyöröpuikolle nro 7 Eskimo-langalla. Neulo 4 cm 2 o/2 n -joustinneuletta. Vaihda pyöröpuikkoon nro 8. Jatka neulomalla seuraavasti: *A.1, 4-6 n*, toista *-* yht. 4 kertaa. Jatka mallineuletta tähän tapaan. Kun työn korkeus on 16-14 cm, kavenna jokaisen nurjan raidan oikeassa reunassa 1 s, neulomalla 2 s nurin yhteen (työstä kapeni 4 s). Toista tällaiset kavennukset 2 cm välein vielä 3-5 kertaa (kavennukset tehdään vuorotellen nurjan raidan vasemmassa ja oikeassa reunassa) = 36-36 s. Neulo seuraavalla krs:lla kaikki s:t pareittain oikein yhteen = 18-18 s. Neulo 1 krs oikein. Neulo sitten kaikki s:t uudestaan pareittain oikein yhteen = 9 s. Katkaise lanka, vedä se jäljellä olevien silmukoiden läpi ja päättele langanpäät. Työn korkeus on n. 25-27 cm.
--------------------------------------------------------

KAULURI:
Neulotaan suljettuna neuleena pyöröpuikolla. Luo 104 s pyöröpuikolle nro 7 Eskimo-langalla. Neulo 4 cm 2 o/2 n -joustinneuletta. Vaihda pyöröpuikkoon nro 8. Neulo 1 krs nurin ja kavenna samalla tasavälein 14 s = 90 s. Jatka neulomalla seuraavasti: *A.1, 6 n*, toista *-* yht. 6 kertaa. Jatka mallineuletta tähän tapaan. TARKISTA NEULETIHEYS! Kun työn korkeus on 6 cm, kavenna jokaisen nurjan raidan oikeassa reunassa 1 s, neulomalla 2 s nurin yhteen (työstä kapeni 6 s). Toista tällaiset kavennukset 5 cm välein vielä 4 kertaa (kavennukset tehdään vuorotellen nurjan raidan vasemmassa ja oikeassa reunassa) = 60 s työssä. Kun työn korkeus on 27 cm, neulo 1 krs nurin ja lisää samalla tasavälein 8 s = 68 s. Vaihda pyöröpuikkoon nro 7 ja neulo 4 cm 2 o/2 n -joustinneuletta. Päätä s:t joustinneuletta neuloen.

------------------------------------------------------
Huivi: ks. DROPS 141-31
------------------------------------------------------
Käsineet: ks. DROPS 141-33
------------------------------------------------------

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS 141-32 alkuperäisohjeeseen.