DROPS / 141 / 32

Abbraccio Rosa by DROPS Design

Settet består av: Strikket DROPS lue og hals med hullmønster i ”Eskimo”

DROPS Design: Modell nr ee-443
Garngruppe E
-----------------------------------------------------------
LUE:
Størrelse: S/M - L
Passer hodemål: 54/56 - 58 cm
Materialer: DROPS ESKIMO fra Garnstudio
100-100 g f.nr 51, støvrosa

DROPS SETTPINNE OG RUNDPINNE NR 8 (40 cm) - eller den p du må ha for å få 11 m x 15 p glstrikk på 10 x 10 cm.
DROPS RUNDPINNE NR 7 (40 cm) – til vrbord

HALS:
Størrelse: One-size
Høyde: 31 cm
Omkrets nederst: 82 cm
Omkrets øverst: 55 cm
Materialer: DROPS ESKIMO fra Garnstudio
200 g f.nr 51, støvrosa

DROPS RUNDPINNE NR 8 (60 cm) - eller den p du må ha for å få 11 m x 15 p glstrikk på 10 x 10 cm.
DROPS RUNDPINNE NR 7 (60 cm) – til vrbord
----------------------------------------------------------

(Fortsett til oppskrift...)

Stikkord:

mønster/teknik: hullmønster, type oppskrift: hals, luer, sett,

Se mønster A.1.
----------------------------------------------------------

LUE:
Arb strikkes rundt på rundp. Legg opp 52-60 m på rundp 7 med Eskimo. Strikk vrbord 2 r/2 vr til kanten måler 4 cm. Bytt til rundp 8. Videre strikkes det slik: * A.1, 4-6 m vr *, gjenta fra *-* totalt 4 ganger. Fortsett dette mønsteret oppover. Når arb måler 16-14 cm felles det 1 m i høyre side av hvert vrparti ved å strikke 2 m vr sammen (= 4 felte m), gjenta fellingene på hver 2.cm 3-5 ganger til, fell på vekselsvis venstre og høyre side av vrangpartiet = 36-36 m. På neste omg strikkes alle m rett sammen 2 og 2 = 18-18 m. Strikk 1 omg rett, deretter strikkes alle m rett sammen 2 og 2 igjen = 9 m. Klipp tråden, trekk den gjennom de resterende m og fest godt. Arb måler ca 25-27 cm.

--------------------------------------------------------
HALS:
Arb strikkes rundt på rundp. Legg opp 104 m på rundp 7 med Eskimo. Strikk vrbord 2 rett / 2 vr i 4 cm, Bytt til rundp 8, strikk 1 omg vr, SAMTIDIG felles det 14 m jevnt fordelt = 90 m. Videre strikkes det slik: * A.1, 6 m vr *, gjenta fra *-* totalt 6 ganger. HUSK PÅ STRIKKEFASTHETEN! Når arb måler 6 cm felles det 1 m i høyre side av hvert vrparti ved å strikke 2 m vr sammen (= 6 felte m), gjenta fellingen på hver 5.cm 4 ganger til, fell på vekselsvis venstre og høyre side av vrangpartiet = 60 m på omg. Når arb måler 27 cm strikkes det 1 omg vr der det økes 8 m jevnt fordelt = 68 m. Bytt til rundp 7, strikk vrbord 2 r / 2 vr i 4 cm. Fell av med rett over rett og vrang over vrang.

----------------------------------------------------------
Skjerf – se DROPS: 141-31
----------------------------------------------------------
Votter – se DROPS: 141-33
----------------------------------------------------------

= ta 1 m løs av p , 2 rett sammen, løft den løse m over