DROPS / 143 / 4

Nora by DROPS Design

Poikittain neulottu DROPS huivi ”Vivaldi”- ja ”Delight”-langoista.

DROPS Design: Malli nro de-091
Lankaryhmä A
-----------------------------------------------------------
Mitat:
Yläreunan pituus: n. 160 cm
Leveys keskeltä: n. 40 cm
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS VIVALDI:
50 g nro 35, farkunsininen
Sekä Garnstudion DROPS DELIGHT:
50 g nro 15, turkoosi/viininpunainen/beige

DROPS PUIKOT TAI PYÖRÖPUIKKO (40 cm) nro 5 tai käsialan mukaan.
NEULETIHEYS: 19 s x 37 krs ainaoikeaa puikoilla nro 5 = 10 x 10 cm.

Neulo vuorotellen 2 krs oikein Delight-langalla ja 2 krs oikein Vivaldi-langalla. Neulo raidoitusta lopulliseen mittaan asti. HUOM: Älä kiristä lankaa värinvaihtojen yhteydessä.

MITTAUSVINKKI:
Pituusmitat tehdään suorasta reunasta ilman lisäyksiä/kavennuksia. Leveysmitat tehdään reunasta, jossa tehdään lisäyksiä/kavennuksia.
----------------------------------------------------------
HUIVI:
Neulotaan tasona poikittain.
Luo 5 s puikoille nro 5 Vivaldi-langalla (lue AINAOIKEINNEULE ja RAIDOITUS). Neulo ainaoikeaa raidoittaen ja lisää SAMALLA joka 4. krs 1 s, neulomalla viimeiseen s:aan 2 s (älä kiristä lankaa värinvaihtojen yhteydessä). Toista tällaiset lisäykset, kunnes työn pituus on 80 cm ja sen leveys on n. 40 cm. LUE MITTAUSVINKKI. Kavenna nyt samassa reunassa, jossa tehtiin lisäykset, joka 4. krs 1 s, neulomalla reunimmaiset 2 s oikein yhteen. Kun jäljellä on 5 s, päätä s:t. Työn pituus on n. 160 cm.

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS 143-4 alkuperäisohjeeseen.