DROPS / 141 / 3

Ellie's Gloves by DROPS Design

Strikkede DROPS pulsvanter i ”BabyAlpaca Silk ” med riller og sikksakk kanter

DROPS Design: Modell nr bs-032
Garngruppe A
-----------------------------------------------------------
Størrelse: One-Size
Materialer:
DROPS BABYALPACA SILK fra Garnstudio
50 g f.nr 4314, grålilla

DROPS PINNE NR 3 – eller det p.nr du må bruke for å få 24 m x 48 p rillestrikk på 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

(Fortsett til oppskrift...)

DROPS BabyAlpacaSilk: Fargekart / Alternative garn (Garngruppe A)

Se diag A-1 og A-2. Diag viser alle p i mønsteret sett fra retten.

----------------------------------------------------------

PULSVANTE:
Arb strikkes frem og tilbake på p.
Legg opp 36 m på p 3 med BabyAlpaca Silk. Strikk 1 p rett fra vrangen. Fortsett slik: Diag A-1 over de første 12 m, deretter rett over de resterende m. Når A-1 er strikket en gang, fortsettes det med A-2 til ferdig mål, de øvrige m strikkes i rett på alle p (= riller). M-antallet på p vil variere fra 37 til 40 m ettersom hvor man er i diag. Strikk til arb måler ca 15 cm, avpass slik at det gjenstår 1 p av A-2, fell løst av på den siste p i A-2.

Sy pulsvanten sammen kant i kant (oppleggskant mot avfellingskant) slik at det ikke blir en tykk søm.

Strikk 2 like pulsvanter.

----------------------------------------------------------
Hals – se modell: 141-2
----------------------------------------------------------

Diagram

= rett på alle pinner (= riller)
= 1 kast mellom 2 m
= 2 rett sammen
= fell av denne m