DROPS / 140 / 15

Serenas Comfort by DROPS Design

Sættet består af: Strikket DROPS hue, hals og pulsvarmere i ”Symphony” eller "Melody og ”Nepal”.

Tags: halsvarmere, huer, sæt,

DROPS Design: Model nr ww-074
Garngruppe D + C
----------------------------------------------------------
100 g f.nr 16, grålilla
Og brug: DROPS NEPAL fra Garnstudio
50 g f.nr 4311, grålilla

Eller brug:
DROPS MELODY fra Garnstudio
100 g f.nr 11, blomme
Og bruk: DROPS NEPAL fra Garnstudio
50 g f.nr 4311, grålilla

DROPS STRØMPEP nr 7 - eller den p du skal bruge for at få 14 m x 19 p glatstrik på 10 x 10 cm med Symphony eller Melody.
DROPS STRØMPEP nr 4,5 - eller den p du skal bruge for at få 18 m x 23 p glatstrik på 10 x 10 cm med Nepal.
----------------------------------------------------------
HALS:
Størrelse: One-size
Omkreds: ca 60 cm
Højde: ca 26 cm
Materialer: DROPS SYMPHONY fra Garnstudio
100 g f.nr 16, grålilla
Og brug: DROPS NEPAL fra Garnstudio
50 g f.nr 4311, grålilla:

Eller brug:
Materialer: DROPS MELODY fra Garnstudio
100 g f.nr 11, blomme
Og bruk: DROPS NEPAL fra Garnstudio
50 g f.nr 4311, grålilla:

DROPS RUNDP (60 cm) nr 7 - eller den p du skal bruge for at få 14 m x 19 p glatstrik på 10 x 10 cm med Symphony elle Melody.
DROPS RUNDP (60 cm) nr 4,5 - eller den p skal bruge for at få 18 m x 23 p glatstrik på 10 x 10 cm med Nepal.

PULSVARMERE:
Størrelse: S/M - L/XL
Længde: ca 15-16 cm
Materialer: DROPS SYMPHONY fra Garnstudio
50 g f.nr 16, grålilla
Og brug: DROPS NEPAL fra Garnstudio
50 g f.nr 4311, grålilla

Eller brug:
DROPS MELODY fra Garnstudio
50 g f.nr 11, blomme
Og bruk: DROPS NEPAL fra Garnstudio
50 g f.nr 4311, grålilla

DROPS STRØMPEP nr 7 - eller den p du skal bruge for at få 14 m x 19 p glatstrik på 10 x 10 cm med Symphony eller Melody.
DROPS STRØMPEP nr 4,5 - eller den p du skal bruge for at få 18 m x 23 p glatstrik på 10 x 10 cm med Nepal.

65% Uld, 35% Polyamid

RETSTRIK (rundt på p således):
1 omg r og 1 omg vr.
--------------------------------------------------------

HUE:
Arb strikkes rundt. Slå 88-92 m løst op på strømpep 4,5 med Nepal. Strik RETSTRIK - læs forkl over - i 3 cm. På næste omg byttes det til Symphony eller Melody og strømpep 7 - SAMTIDIG med der tages 18 m ind jævnt fordelt = 70-74 m. Fortsæt med Symphony og glatstrik til arb måler ca 17-19 cm. Derefter tages der 10-12 m ind jævnt fordelt på hver 2.omg totalt 5-4 gange = 20-26 m tilbage. På næste omg strikkes alle m sammen 2 og 2, klip tråden og træk den gennem alle m, sno sammen. Arb måler ca 22-23 cm i højden.

SLØJFE:
DEL 1: Slå 16 m løst op på strømpep 4,5 med Nepal. Strik r på alle p i ca 5 cm, luk løst af.
DEL 2: Slå 9 m løst op på strømpep 4,5 med Nepal. Strik r på alle p i ca 3 cm, luk løst af. Sy kortsiderne på DEL 2 (ikke opslåningskanten og aflukningskanten) sammen i yderste led af yderste m.
Træk DEL 1 gennem DEL 2. Sy sløjfen fast på huen.
--------------------------------------------------------

HALS:
Arb strikkes rundt. Slå 104 m løst op på rundp 4,5 med Nepal. Strik RETSTRIK - læs forkl over - i 3 cm. På næste omg byttes der til Symphony eller Melody og rundp 7 - SAMTIDIG med der tages 20 m ind jævnt fordelt = 84 m. Fortsæt med Symphony og glatstrik til arb måler ca 23 cm. Skift til rundp 4,5 og Nepal - SAMTIDIG med der tages 20 m ud jævnt fordelt på omg = 104 m. Videre strikkes der retstrik i 3 cm, luk løst af. Arb måler ca 26 cm i højden.
--------------------------------------------------------

PULSVARMERE:
Arb strikkes rundt. Slå 30-31 m løst op på strømpep 4,5 med Nepal. Strik RETSTRIK - læs forkl over - i 3 cm. På næste omg byttes der til Symphony og strømpep 7 - SAMTIDIG med der lukkes 6 m af jævnt fordelt = 24-25 m. Fortsæt med Symphony eller Melody og glatstrik til arb måler 12-13 cm. Derefter byttes der til strømpep 4,5 og Nepal - SAMTIDIG med der tages 6 m ud jævnt fordelt = 30-31 m. Videre strikkes der retstrik i 3 cm, luk løst af. Arb måler ca 15-16 cm i højden.

SLØJFE:
DEL 1: Slå 10 m løst op på strømpep 4,5 med Nepal. Strik r på alle p i ca 3½ cm, luk løst af.
DEL 2: Slå 6 m løst op på strømpep 4,5 med Nepal. Strik r på alle p i ca 2 cm, luk løst af. Sy kortsiderne på DEL 2 (ikke opslåningskanten og aflukningskanten) sammen i yderst led af yderste m.
Træk DEL 1 gennem DEL 2. Sy sløjfen på pulsvarmeren.

Strik 1 pulsvarmer og sløjfe til på samme måde.

Lena Bergquist 03.10.2018 - 10:57:

Ska jag använda 1 eller 2 trådar Melody?

DROPS Design 03.10.2018 kl. 11:22:

Hei Lena. Du skal du strikke med 1 tråd, vi spesifiserer alltid om det skal brukes 2 tråder. God fornøyelse.

Margaret 09.11.2013 - 15:40:

I am knitting the hat 140-15 and would love to knit the wrist warmers also shown in the pictures. Where can i find instructions for these matching items. Thank you

DROPS Design 12.11.2013 kl. 08:38:

Dear Margaret, wrist warmers have been now added to this page. Happy knitting!

Ivana 11.06.2012 - 18:06:

Elegantní jednoduché

Jenny 08.06.2012 - 19:08:

Wow!!!!!! fantastic

Cajito 08.06.2012 - 17:15:

Jednoduché a krásné

Vtana 07.06.2012 - 22:42:

Love the hat, :D

Garnteufelchen 01.06.2012 - 14:50:

Das hat was! Sehr niedlich, aber nicht zu niedlich, finde ich... sehr hübsch!

Ruth Jensen 01.06.2012 - 08:41:

Jeg kan rigtig godt lide huen, den ser ud til at have en god pasform.

Kommentere opskrift DROPS 140-15