DROPS / 137 / 32

Charme by DROPS Design

DROPS svetr pletený vroubkovým vzorem z příze „Alpaca“. Velikost S – XXXL.

Tagy: kabátky, kolmo,

DROPS design: Návod č. Z-602
Skupina přízí: A
-------------------------------------------------------

Velikost: S - M - L - XL - XXL - XXXL

Materiál: DROPS ALPAKA firmy Garnstudio
250-250-300-300-350-350, barva č. 3720, středně růžová

DROPS KRUHOVÁ JEHLICE č. 3,5 (80 cm) – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 23 ok x 45 řad vroubkovým vzorem = 10 x 10 cm.

DROPS PERLEŤOVÝ KNOFLÍK č. 521: 4 ks

Komentáře (27)

100% alpaka
od 102.00 Kč /50g
DROPS Alpaca uni colour DROPS Alpaca uni colour 102.00 Kč /50g
Ganella
Objednat
DROPS Alpaca mix DROPS Alpaca mix 107.00 Kč /50g
Přízi na tento model můžete mít už za 510Kč. Více zde.
TIP NA PLETENÍ:
Při otáčení práce uprostřed řady, sejmeme první oko hladce, přízi utáhneme a pleteme zpět. Vyvarujeme se tak vzniku dírek při pletení zkrácených řady.
ZKRÁCENÉ ŘADY:
Pleteme uprostřed dílu, abychom ho vytvarovali do A-střihu. Začínáme u spodního okraje (= spodní část) a pleteme směrem k průkrčníku (= horní část):
1. řada (=lícová): hladce
2. řada (=rubová): hladce
3. řada (= první zkrácená řada): 107-112-116-119-123-126 ok hladce, práci otočíme – viz TIP NA PLETENÍ – popis výše.
4. řada (=rubová): hladce
5. řada (=druhá zkrácená řada): 93-98-101-103-107-109 ok hladce, práci otočíme
6. řada (= rubová): hladce
7. řada (= třetí zkrácená řada): 75-79-81-83-85-87 ok hladce, práci otočíme.
8. řada (= rubová): hladce
Opakujeme řady 1 – 8., tj. 1 opakování = 2 řady v horní části, 8 řad v dolní části dílu.
TIP NA MĚŘENÍ:
Díl měříme volně položený, je důležité při měření díl nenatahovat.
KNOFLÍKOVÁ DÍRKA:
4 knoflíkové dírky pleteme na pravém předním díle.
1 knoflíková dírka = 2 oka splést hladce a 1x nahodit. V následující řadě pleteme na hozené oko hladce.
----------------------------------------------------------------------

SVETR:
Pleteme v lícových a rubových řadách, vroubkovým vzorem, tj. všechny řady hladce. Díl pleteme napříč, začínáme a končíme ve středu předního dílu.

LEVÝ PŘEDNÍ DÍL:
Na kruhovou jehlici č. 3,5 nahodíme přízí Alpaca 115-120-125-129-134-138 ok. Vroubkovým vzorem pleteme 1 cm. Dále pleteme ZKRÁCENÉ ŘADY – viz popis výše (první řada = lícová). PAMATUJTE NA SPRÁVNÉ NAPĚTÍ PŘÍZE!
Takto pleteme do výšky 21-23-25-28-31-33 cm od nahození (měříme ve spodní části dílu – nejširší část) – viz TIP NA MĚŘENÍ – popis výše. Následuje boční díl: pleteme 1 cm lícové a rubové řady, pleteme pouze 68-71-74-76-78-80 ok od spodního okraje. Do dílu umístíme značku (= boční díl). Stejně upleteme ještě 1 cm, oka odložíme na pomocnou jehlici (končíme lícovou řadou, oka pozděni použijeme do předního dílu). Pleteme rukáv.

LEVÝ RUKÁV:
= 47-49-51-53-56-58 ok na jehlici. Pleteme zkrácené řady v lícových a rubových řadách do výšky asi 30-31-32-33-34-35 cm (měříme nejširší spodní stranu rukávu), končíme rubovou řadou.

ZADNÍ DÍL:
Upleteme 68-71-74-76-78-80 ok z pomocné jehlice (rubová řada) = 115-120-125-129-134-138 ok na jehlici. Pokračujeme ZKRÁCENÝMI ŘADAMI jako doposud. Pleteme do výšky asi 20-22-24-27-30-32 cm od značky na bočním švu (stále měříme spodní, nejširší okraj). Následuje boční díl: pleteme 1 cm v lícových a rubových řadách, vroubkovým vzorem pleteme pouze 68-71-74-76-78-80 ok od spodního okraje. Do dílu umístíme značku (= boční díl). Stejně upleteme ještě 1 cm, oka odložíme na pomocnou jehlici (končíme lícovou řadou, oka později zapracujeme do zadního dílu). Pleteme rukáv.

PRAVÝ RUKÁV:
Pleteme stejně jako pravý rukáv.

PRAVÝ PŘEDNÍ DÍL:
Upleteme 68-71-74-76-78-80 ok z pomocné jehlice (rubová řada) = 115-120-125-129-134-138 ok na jehlici. Pokračujeme ZKRÁCENÝMI ŘADAMI jako doposud. Po upletení stejného počtu řad jako na pravém zadním díle (díl měří asi 21-23-25-28-31-33 cm od značky v bočním švu), pleteme všechna oka v řadě vroubkovým vzorem – SOUČASNĚ v další lícové řadě vypracujeme knoflíkovou dírku – viz popis výše: ve 3. zkrácené řadě rovnoměrně vypracujeme 4. knoflíkové dírky (jedna knoflíková dírka je v průkrčníku) POZN. Za poslední knoflíkovou dírku zbývá do průkrčníku asi 1 cm. Všechna oka pleteme vroubkovým vzorem a oka volně uzavřeme ve výšce asi 22-24-26-29-32-34 cm od značky na bočním švu (měříme spodní lem svetru).

DOKONČENÍ:
Na levý přední díl přišijeme knoflíky, asi 1 cm od okraje předního dílu.

Schéma

= směr pletení

Alglave 18.10.2013 - 19:02:

Je ne comprends pas l'usage des aiguilles circulaires... N'est-ce pas une erreur? On peut tricoter sur aiguilles droites, non?

DROPS Design 19.10.2013 kl. 10:29:

Bonjour Mme Alglave, on tricote ici en allers et retours sur aig. circulaire pour avoir plus de place que sur des aig. droites pour y loger toutes les mailles. Voici une vidéo montrant comment tricoter en aller-retour sur aig. circ (en jersey). Bon tricot!

BEAUVENTRE BERNADETTE 06.03.2013 - 16:55:

Bonjou, j'aimerai savoir à quoi correspond la taille XXXL merci et bonne journée MME BEAUVENTRE

DROPS Design 07.03.2013 kl. 13:54:

Bonjour Madame Beauventre, pour trouver votre taille, comparez un vêtement analogue aux mesures du schéma en bas de page. Bon tricot!

Maria 27.04.2012 - 22:38:

Ok, nu blev hänvisningen lättare att förstå. Tack!:)

Maria 27.04.2012 - 10:45:

Tack för svaret! Kanske ombytta roller då. Men det verkar som att tryckfelsnisse varit i farten i svaret. När jag söker på 117-46 får jag upp en filt i Polaris.

DROPS Design 27.04.2012 kl. 20:28:

Oops - 117-43 skulle det vara :)

Maria 26.04.2012 - 09:17:

Modellen är snarlik koftan Corinne som publicerades på mönstersajten K_n_i_t_t_y inför sommaren 2011. Har er designer "inspirerats" av den?

DROPS Design 26.04.2012 kl. 18:18:

Vi har inpirerats av en modell som vi själva gjorde för många år sedan 117-46, en mycket populär DROPS modell i många år, men på större stickor och med krage. Här i en sommarvariant i tunnare garn.

Rosier 19.01.2012 - 14:58:

Erg mooi

Galinier 12.01.2012 - 08:37:

Simple mais jolie

Mariella Musmeci 11.01.2012 - 15:06:

Bello il modello, bello il colore

Sigurborg 09.01.2012 - 18:07:

Flot í haven for Prinsesser

Lise Wengel 08.01.2012 - 13:31:

Sådan en må man da have i sin sommergarderobe! Lige til at gå til.

Přidejte komentář k návodu DROPS 137-32