DROPS / 136 / 28

Suzy by DROPS Design

Gebreide DROPS omslagdoek van "Cotton Viscose" en "Lace".

Trefwoorden: kantpatroon, sjaal,

DROPS design: Model nr. N-136
Garengroep A
---------------------------------------------------------
Breedte aan de bovenkant: ongeveer 80 cm
Materiaal: DROPS COTTON VISCOSE van Garnstudio
100 gr. kleur nr. 02, naturel
En gebruik:
DROPS LACE van Garnstudio
50 gr. kleur nr. 0100, naturel

DROPS RONDBREINLD 4 mm (80 cm) - of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 19 st x 25 nld in tricotst met 1 draad Cotton Viscose en 1 draad Lace = 10 x 10 cm.
DROPS HAAKNLD 3.5 mm - voor de gehaakte rand.
---------------------------------------------------------

Opmerkingen (26)

Brei de eerste 2 st op de nld (gezien aan de goede kant) in RIBBELST tot het werk klaar is om te voorkomen dat de rand omkrult.

Zie telpatronen M.1 en M.2. 1 vierkantje = 2 naalden.

TIP VOOR HET MEERDEREN (aan de goede kant):
Brei tot er 1 st overblijft. Meerder 1 st door de dwarsdraad tussen 2 st van de vorige nld op te nemen – brei deze gedraaid, dus brei achter in de st in plaats van voor in de st om een gaatje te voorkomen.

TIP VOOR HET MINDEREN (aan de goede kant):
Brei tot er 3 st over zijn. Minder door 2 st r samen te breien.
---------------------------------------------------------

OMSLAGDOEK:
Zet 4 st op met rondbreinld 4 mm en 1 draad Cotton Viscose en 1 draad Lace. 1e nld = goede kant. Lees TIP VOOR HET BREIEN en brei telpatroon M.1 - zie uitleg boven, en meerder TEGELIJKERTIJD aan het einde van iedere 4e nld - zie TIP VOOR HET MEERDEREN. Brei als de omslagdoek ongeveer 40 cm hoog is vanaf het begin 2 nld zonder te meerderen. Brei dan telpatroon M.2 en minder TEGELIJKERTIJD 1 st aan het einde van iedere 4e nld - zie TIP VOOR HET MINDEREN boven –Kant af als er 4 st over zijn.

GEHAAKTE RAND:
Haak aan de goede kant een rand rondom de omslagdoek. Gebruik Cotton Viscose en haaknld 3.5 mm.
TOER 1: * 1 v, 4 l, sla 1 cm over *, herhaal van *-*.
TOER 2: haak hv tot de eerste l-lus, 1 v, 5 l, * 1 v in de volgende l-lus, 5 l *, herhaal van *-* en eindig met 1 hv in de eerste v van de toer - haak in de hoeken van *-* 2 keer in de l-lus.
TOER 3: haak hv tot de eerste l-lus, 1 v, 6 l, * 1 v in de volgende l-lus, 6 l *, herhaal van *-* en eindig met 1 hv in de eerste v van de toer - haak in de hoeken van *-* 2 keer in de l-lus.

Leg de omslagdoek op een matras of tapijt – rek op tot de juiste maat en zet vast met spelden. Laat de omslagdoek drogen. Herhaal dit opspannen iedere keer als de omslagdoek gewassen is.

Dit patroon is gecorrigeerd. .

Gewijzigd online: 11.04.2012
Nieuwe tekst voor de teltekening
Gewijzigd online: 25.10.2012
PATROON: Zie telpatronen M.1 en M.2. 1 vierkantje = 2 naalden.
Gewijzigd online: 03.01.2017
Nieuw hoeveelheid garen: DROPS LACE van Garnstudio
50 gr. kleur nr. 0100, naturel

Telpatroon

= Brei 2 nld recht met Cotton Viscose + Lace
= Brei 1 nld recht aan de goede kant, 1 nld av aan de verkeerde kan met Cotton Viscose + Lace
= Brei 1 nld recht aan de goede kant, 1 nld av aan de verkeerde kan met Lace

Margareta Söderlund, Sundsvall 24.02.2019 - 11:31:

Jag hade bestämt mig för en bolero i Lace men när jag stickat en dm tyckte jag inte om mönstret. Nu har jag hittat en halsduk, ”Suzy”, i 1 tråd Lace o 1 tråd Cotton Merino. Det skulle gå 50 gr Lace = 400 gr och 100 gr Cotton Merino = 350 m. Men jag har 100 gr Lace = 800m. Kan jag börja med halsduken o hoppas att det blir bra med 2 trådat Lace och att det garnet räcker till?\r\nMvh/Margareta, Sundsvall

DROPS Design 08.03.2019 kl. 09:19:

Hej. Ja garnet bör räcka till det. Lycka till!

Julie 17.11.2016 - 19:05:

Hi. Does this scarf really take 2 balls of lace yarn? Several other shawl patterns use 2 balls and finish up much larger. Thank you for your wonderful yarns and patterns! I always go to you first when I want a project.:=)

DROPS Design 18.11.2016 kl. 12:57:

Dear Julie, you need 100 g Lace, ie 2 balls 50 g each in Lace + 100 g Cotton Viscose, ie 2 balls 50 g each in Cotton Viscose. Happy knitting!

G.t.Wiskerke 17.11.2016 - 13:48:

Ik vindt het een mooi patroon maar ik snap het niet goed. het telpatroon is met cotton viscose +lace maar het 3de tekentje is alleen met lace ? Dus het is helemaal met cotton viscose schreef U.Het tekentje op het telpatroon het open rondje is alleen met lace???. Dan wordt het toch smaller en wat doe je met de cotton viscove?

DROPS Design 17.11.2016 kl. 13:54:

Hoi. Ja, sorry, ik las het patroon - en keek niet naar het telpatroon. Maar dat klopt. Je breit dus die 2 nld ALLEEN Lace en laat de Cotton Viscose even rusten. Je krijgt dan een leuk effect tussen het CV+Lace en het Lace gedeelte. De Lace zal fijner zijn - maar dat is juist de bedoeling.

G.T.Wiskerke 11.11.2016 - 19:42:

De vierde nld. meerderen is toch aan de averechtse kant en niet aan de goede kant. Ook breien met het lace dan is dat toch smaller dan met allebeide de garens . Knip je de andere (cotton viscose) dan af? de eerste naald is de goede kant?

DROPS Design 14.11.2016 kl. 15:17:

Hoi G.T. Wiskerke. Je telt de naalden als volgt: brei de nld met meerderingen. Dan verkeerde kant (= 1e nld), goede kant (= 2e nld), verkeerde kant (= 3e nld) en volgende nld is goede kant = 4e nld. Dan komen de meerderingen altijd aan de goede kant. De omslagdoek is gebreid met 2 draden = 1 draad Lace en 1 draad Cotton Viscose samen. Je knipt iet de Cotton Viscose draad af

Tanja 30.10.2015 - 07:13:

Hallo, wenn die 1. Reihe die Vorderseite ist, wie soll ich in der 4. Reihe von der Vorderseite aufnehmen ? Das wäre doch die Rückseite. Was mache ich mit dem Cotton Viscose Faden, wenn ich die Reihen nur mit Lace stricken muss ? Bleibt der Faden liegen und ich nehmen ihn danach wieder auf ? Der Online Shop Algawo war sich mit mir einig, dass in der Anleitung zur Aufnahme etwas nicht stimmen kann. Über eine schnelle Antwort würde ich mich sehr freuen.

DROPS Design 05.11.2015 kl. 12:57:

Sie können am Anfang einfach am Ende der 5. R zunehmen, und dann in jeder darauffolgenden 4. R, sodass Sie immer am Ende der Hin-R zunehmen. Den gerade nicht benötigten Cotton-Viscose-Faden können Sie am Rand mitführen, indem Sie ihn mit dem Arbeitsfaden verkreuzen.

Annette 16.04.2012 - 09:15:

Der står, det skal måle 40 cm.i højden(bredde på sjalet), men jeg kunne godt tænke mig at vide, hvor mange masker, der er på pinden, når de ca. 40 cm er nået.

DROPS Design 16.04.2012 kl. 15:52:

På 40cm strikker du ca 100p ifølge strikkefastheden. På 100 p har du taget ud på hver 4 = ca 25m + dem du startede med. Det bliver da ca 15 cm + blondekanten. God fornøjelse!

Mónica 06.02.2012 - 04:51:

Hermoso, lo haré en vacaciones.

Liliane 17.01.2012 - 11:38:

Zeer mooi en fijn,echt iets voor dzez zomer,ga ik zeker breien!

Berith Milefors 12.01.2012 - 19:12:

Söt modell, perfekt till både klänning och top.

Jeanette Nauclér 12.01.2012 - 09:56:

Lite kul modell.ej så klumpig

Laat een opmerking achter voor DROPS 136-28