DROPS / 137 / 26

Sweet Harmonie by DROPS Design

Strikket DROPS poncho i Symphony eller Melody. Str S - XXXL

DROPS Design: Model nr WW-065
Garngruppe D
--------------------------------------------------------
Størrelse: S/M - L/XL - XXL/XXXL
Materialer: DROPS SYMPHONY fra Garnstudio
300-350-400 g f.nr 16, grålilla

Eller brug:
DROPS MELODY fra Garnstudio
150-200-200 g f.nr 11, blomme

DROPS RUNDP (80 cm og 60 cm) nr 8 - eller den p du skal bruge for at få 13 m x 18 p glatstrik med Symphony på 10 x 10 cm.
--------------------------------------------------------

Der tages 1 m ud fra retsiden på hver side af mærketråden således: Strik til der er 1 m tilbage før mærketråden, slå om, strik 2 r, slå om. På næste p strikkes omslaget drejet vrang (dvs der strikkes i bagerste del af m i stedet for i forreste del), så der ikke bliver hul.

Se diag M.1. Diag viser mønstret set fra retsiden.
MÅLETIPS:
Pga tyngden i garnet skal alle længdemål gøres når arb holdes op ellers vil tøjet blive for langt.
--------------------------------------------------------

PONCHO:
Ponchoen strikkes i 2 dele (forstk og rygstk) fra halsen og ned, og sys sammen i siderne bagefter. Hver del strikkes frem og tilbage på rundp.

FORSTK:
Slå 66-74-82 m op (inkl 1 kantm i hver side) på rundp 8 med Symphony eller Melody. Sæt 1 mærketråd midt i arb, dvs efter 33-37-41 m. Strik glatstrik med 1 kantm i retstrik i hver side - Samtidig tages der 2 nye m ud i midten på hver p fra retsiden - Se UDTAGNINGSTIPS over. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Gentag udtagningen totalt 28-32-36 gange = 122-138-154 m.
Derefter strikkes M.1 med 1 kantm i retstrik i hver side. Luk alle m løst af når M.1 er strikket i ca 9 cm.

RYGSTK:
Slå op og strik på samme måde som forstk.

MONTERING:
Sy sidesømmene sammen indenfor 1 kantm.

HALSKANT:
Arb strikkes rundt. Strik 80-84-92 m op fra retsiden rundt i halsen på rundp 8 (60 cm). Videre strikkes M.1 i 9 cm, derefter 2 omg retstrik før der lukkes af.

Diagram

= ret fra retsiden, vrang fra vrangen
= tag 1 m løst af p, 1 r, løft den løste m over, slå om
= slå om, 2 r sammen
= strikkeretning

Camilla 27.02.2019 - 14:16:

Hej. Skulle vilja ha svar på tidigare ställd fråga på svenska så att jag förstår svaret, tack.

DROPS Design 07.03.2019 kl. 14:15:

Hej Camilla. Första varvet i M.1 stickas så här: lyft en maska, sticka 1 rätmaska, drag den lyfta maskan över (=1 minskad maska), sedan gör du 1 omslag (= 1 ökad maska). Det minskas 1 maska och ökas 1 maska så antalet maskor blir detsamma. Varv 2 stickas såhär: alla maskor räta från rätsidan, aviga från avigsidan. Varv 3 är också 1 minskning och 1 ökning, men här stickas omslaget först och sedan 2 rätmaskor tillsammans. Du plockar upp maskor längst halsen av ponchon efter montering. Lycka till!

Camilla 20.02.2019 - 20:54:

Hej. Förstår inte riktigt M1, kan ni förklara närmare? Samt, halskanten, stickas denna för sig när allt är monterat? Plockas det upp maskor från arbetet eller lägga det upp nya och sys på sedan?

DROPS Design 27.02.2019 kl. 11:58:

hei Camilla. første omgang M.1 strikkes slik: ta 1 maske løst av pinnen, strikk 1 maske rett, løft den løste masken over (= 1 maske felt), så lages 1 kast (=1 maske økt). Det felles og økes 1 maske hver, og maskeantallet forblir det samme. 2 omgang strikkes slik: alle masker rett fra retten, vrang fra vrangen. 3 omgang er også 1 felling og 1 økning, men her strikkes kastet først, og så 2 masker rett sammen. Du plukker opp masker langs halsen av ponchoen etter montering. God fornøyelse

Camilla 10.02.2019 - 10:28:

Hej! Tyckte det var lite otydligt med halskanten... Ska man sticka den för dig när allt är monterat? Plockar mab då upp maskor från arbetet eller lägger upp nya och syr fast kanten?

VALERIE Limagne 14.01.2019 - 17:48:

Bonjour, je ne comprends pas le point fantaisie ? Pouvez m'expliquer comment on commence ? Merci Valérie

DROPS Design 15.01.2019 kl. 08:39:

Bonjour Valérie, tricotez M.1 ainsi: Rang1: *glissez 1 m à l'end, 1m end, passez la m glissée par-dessus la m tricotée, 1 jeté*, répétez de *-* tout le rang (avec 1 m lis au point mousse de chaque côté). Rangs 2 et 4: à l'envers sur l'envers. Rang 3: *1 jeté, 2 m ens à l'end*, répétez de *-* tout le rang (avec 1 m lis au point mousse de chaque côté). Quand vous tricoterez M.1 en rond pour le col, tricotez les rangs 2 et 4 de M.1 à l'endroit sur l'endroit. Bon tricot!

Gio 06.08.2018 - 21:28:

Waarom moet je op een rondbreinaald heen en weer breien.

DROPS Design 07.08.2018 kl. 09:08:

Dag Gio, We adviseren een rondbreinaald omdat er veel steken op de naald komen. Deze passen niet op een rechte naald.

Marie 08.06.2014 - 02:38:

Bonjour, J'ai une question, j'ai commencé le poncho avec drops symphony #16. mais je n'ai pas encore fait le dos et je suis sur de manquer de laines, mais je n'arrive plus à n'en commendé nul part, et je vis au Québec. Donc aurait il une laine similaire avec laquelle je pourrais finir mon travail? Merci!

DROPS Design 10.06.2014 kl. 08:47:

Bonjour Marie, vous pourrez obtenir ici la liste des détaillants au Canada ou bien ici celle des magasins livrant au Canada. Bon tricot!

Marie 03.05.2014 - 04:47:

Est ce qu'on doit recommencer le motif sur tous le rang? ex: R1: glisser 1 m à l'end, 1 m end, passer la m glissée par-dessus la m tricotée, 1 jeté. et on recommence cela jusqu'à la fin?

DROPS Design 03.05.2014 kl. 12:24:

Bonjour Marie, M.1 se tricote effectivement sur toutes les mailles indiquées pendant 9 cm (devant), en répétant les 2 m (en largeur) et les 4 rangs (en hauteur) du motif jusqu'à la hauteur indiquée. Bon tricot!

Cretinon 28.12.2012 - 07:40:

Comment faut-il lire le Diagramme du modèle DROPS numéro DROPS 137-26 Merci

DROPS Design 29.12.2012 kl. 18:45:

Bonjour Madame Cretinon, le diagramme représente toutes les mailles, tous les rangs du point fantaisie qui se tricote sur 2 m et sur 4 rangs : R1 : glisser 1 m à l'end, 1 m end, passer la m glissée par-dessus la m tricotée, 1 jeté. R2 et 4 : à l'env sur l'env (end sur l'end en rond). R3 : 1 jeté, 2 m ens à l'end. Bon tricot !

Annet 07.04.2012 - 20:50:

Patroon M1 staat rechts boven in de tekening. Het zijn maar een paar steken

Elina Hijns 07.04.2012 - 13:37:

Wat is telpatroon M1 ?

Kommentere opskrift DROPS 137-26