Summer Circle by DROPS Design

DROPS ympyräjakku kaksinkertaisesta ”BabyAlpaca Silk” -langasta. Koot S – XXXL.

  • Summer Circle / DROPS 136-1 - DROPS ympyräjakku kaksinkertaisesta ”BabyAlpaca Silk” -langasta. Koot S – XXXL.
  • Summer Circle / DROPS 136-1 - DROPS ympyräjakku kaksinkertaisesta ”BabyAlpaca Silk” -langasta. Koot S – XXXL.
  • Summer Circle / DROPS 136-1 - DROPS ympyräjakku kaksinkertaisesta ”BabyAlpaca Silk” -langasta. Koot S – XXXL.
  • Summer Circle / DROPS 136-1 - DROPS ympyräjakku kaksinkertaisesta ”BabyAlpaca Silk” -langasta. Koot S – XXXL.
DROPS Design: Malli nro BS-011
Lankaryhmä A+A tai C
--------------------------------------------------------
Koko: S/M - L/XL - XXL/XXXL
Rinnanympärys: 80/88 – 92/100 – 110/118 cm
Langanmenekki: Garnstudion DROPS BABYALPACA SILK:
200-250-250 g nro 7219, pistaasi
150-200-200 g nro 7402, vaalea merenvihreä
150-200-200 g nro 1760, vaalea harmaanlila
100-100-100 g nro 3250, vaalea vanharoosa
100-100-100 g nro 4314, harmaanlila

DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 5 tai käsialan mukaan.
VIRKKUUTIHEYS: 14 kp x 5½ krs 2-kertaisella langalla, koukulla nro 5 = 10 x 10 cm.

-------------------------------------------------------

-------------------------------------------------------

Saat tämän mallin langat alkaen 85.40€. Lue lisää.

Aloitusreuna virkataan kaksinkertaisella vaalealla merenvihreällä langalla.
Virkkaa sitten jokaisella värillä aina 3-3-4 krs seuraavassa järjestyksessä:
1.RAITA: 2-kertainen vaalea merenvihreä,
2.RAITA: 1-kertainen vaalea merenvihreä ja 1-kertainen pistaasi
3.RAITA: 2-kertainen pistaasi
4.RAITA: 1-kertainen pistaasi ja 1-kertainen vaalea harmaanlila
5.RAITA: 2-kertainen vaalea harmaanlila
6.RAITA: 1-kertainen vaalea harmaanlila ja 1-kertainen vaalea vanharoosa
7.RAITA: 2-kertainen vaalea vanharoosa
8.RAITA: 1-kertainen harmaanlila ja 1-kertainen vaalea vanharoosa
9.RAITA ja lopulliseen mittaan asti: 2-kertainen harmaanlila

HIHA:
Virkataan raidoittaen. Hihanpyöriö virkataan kuten 5.-5.-4. raita, sitten virkataan 12 cm 4.-4.-3. raidan mukaisesti, 12 cm 3.-3.-2. raidan mukaisesti, 12 cm 2.-2.-1. raidan mukaisesti, loput hihasta virkataan 1. raidan mukaisesti.

VIRKKAUSVINKKI:
Jokaisen krs:n ensimmäinen kp korvataan 4 kjs:lla.

KAVENNUSVINKKI (etu- ja takakappale):
Kavennukset tehdään seuraavasti: Virkkaa kp:itä kunnes jäljellä on 3 kp, *virkkaa 1 p ensimmäiseen näistä 3 kp, 1 pp seuraavaan kp:seen ja 1 ks viimeiseen kp:seen, käännä työ 1 kjs:lla, jätä ks väliin, virkkaa 1 ps pp:seen ja 1 ps p:seen, sitten 1 ks ensimmäiseen kp:seen, 1 pp seuraavaan kp:seen ja 1 p seuraavaan kp:seen, virkkaa kp:itä kunnes krs:n lopussa on jäljellä 3 kp*, toista *-* kunnes työssä on yht. 6-8-12 krs.

SILMUKOIDEN PÄÄTTÄMINEN (hiha):
Päätä kummastakin reunasta silmukoita seuraavasti: Kerroksen alussa: Virkkaa 1 ps päätettävään kp:seen. Kerroksen lopussa: Virkkaa kunnes jäljellä on 1 kp, käännä työ.
--------------------------------------------------------
ETU- JA TAKAKAPPALE:
Virkataan ympyränä suljettuna virkkauksena, keskeltä takaa alkaen. Työ virkataan kaksinkertaisella BabyAlpaca Silk -langalla samalla RAIDOITTAEN (ks. selitys yllä).
Virkkaa 8 kjs koukulla nro 5 ja sulje kjs:t renkaaksi 1 ps:lla ensimmäiseen kjs:aan.
1.KRS: Virkkaa 12 ks renkaaseen, virkkaa lopuksi 1 ps krs:n ensimmäiseen ks:aan.
2.KRS: 5 kjs (= 1 p + 2 kjs), *1 p seuraavaan ks:aan, 2 kjs*, toista *-* koko krs:n ajan ja virkkaa lopuksi 1 ps krs:n 3. kjs:aan = 12 p ja 2 kjs jokaisen p:ään välissä.
3.KRS: LUE VIRKKAUSVINKKI!
1 kp, 2 kp samaan p:seen, *1 kp kjs-kaareen, 3 kp seuraavaan p:seen*, virkkaa lopuksi 1 kp viimeiseen kjs-kaareen ja 1 ps krs:n 4. kjs:aan = 48 kp.
4.KRS: 1 kp, *2 kp seuraavaan kp:seen, 1 kp seuraavaan kp:seen*, toista *-*, virkkaa lopuksi 2 kp seuraavaan kp:seen ja 1 ps krs:n 4. kjs:aan = 72 kp
5.KRS: 1 kp, *2 kp seuraavaan kp:seen, 1 kp kumpaankin 2 seuraavaan kp:seen* toista *-*, virkkaa lopuksi 2 kp seuraavaan kp:seen, 1 kp seuraavaan kp:seen ja 1 ps krs:n 4. kjs:aan = 96 kp.
6.KRS:
5 kjs (= 1 p + 2 kjs), *jätä 1 kp väliin, 1 p seuraavaan kp:seen, 2 kjs*, toista *-* koko krs:n ajan, virkkaa lopuksi 1 ps krs:n 3. kjs:aan = 48 kjs-kaarta.
7.KRS:
Virkkaa 1 kp jokaiseen p:seen ja virkkaa vuorotellen 1 ja 2 kp jokaiseen kjs-kaareen = 120 kp.
8.KRS:
Virkkaa 1 kp jokaiseen kp:seen, virkkaa kuitenkin joka 10. kp:seen 2 kp = 132 kp.
9.KRS:
5 kjs (= 1 p + 2 kjs), *jätä 1 kp väliin, 1 p seuraavaan kp:seen, 2 kjs*, toista *-* koko krs:n ajan, virkkaa lopuksi 1 ps krs:n 3. kjs:aan = 66 kjs-kaarta.
10.KRS:
Virkkaa 1 kp jokaiseen p:seen ja virkkaa vuorotellen 1 ja 2 kp jokaiseen kjs-kaareen = 165 kp.
11.KRS:
Virkkaa 1 kp jokaiseen kp:seen, virkkaa kuitenkin joka 15. kp:seen 2 kp = 176 kp.
12.KRS:
Virkkaa 1 kp jokaiseen kp:seen, virkkaa kuitenkin joka 16. kp:seen 2 kp = 187 kp.
Työn pituus keskeltä ulospäin mitattuna on nyt n. 20 cm.

KOKO S/M:
13.KRS:
1 kjs, virkkaa sitten 1 ks jokaiseen 45 ensimmäiseen kp:seen (= pääntie), virkkaa 30 löyhää kjs, jätä seuraavat 27 kp väliin (= kädentie), sitten virkataan 1 ks jokaiseen 88 seuraavaan kp:seen (= selkä), virkkaa 30 löyhää kjs, jätä seuraavat 27 kp väliin (= kädentie) ja virkkaa lopuksi 1 ps krs:n ensimmäiseen ks:aan.
14.KRS:
Virkkaa 1 kp jokaiseen ks:aan, mutta lisää samalla ensimmäisten 45 ks:n kohdalle tasavälein 2 kp (= 47 kp), virkkaa sitten 30 kp kädentien kjs-ketjuun, virkkaa 1 kp jokaiseen ks:aan, mutta lisää samalla alimpien 88 ks:n kohdalle tasavälein 3 kp (= 91 kp), virkkaa 30 kp kädentien kjs-ketjuun, virkkaa lopuksi 1 ps krs:n 4. kjs:aan = 198 kp.
15.-19.KRS:
Jatka virkkaamalla kp:itä ja lisää samalla jokaisella krs:lla tasavälein 6 kp. Kun olet virkannut 19. krs:n, työssä on 228 kp ja työn pituus keskeltä ulospäin mitattuna on n. 33 cm.
Jatka virkkaamista vain kummankin sivun 79 kp:ään kohdalla, eli niskan keskimmäiset 35 kp ja selän keskimmäiset 35 kp jätetään pois työstä. Katkaise lanka.
Jatka virkkaamista etukappaleen ohjeen mukaisesti.

KOKO L/XL:
13.KRS:
Virkkaa 1 kp jokaiseen kp:seen, virkkaa kuitenkin joka 17. kp:seen 2 kp = 198 kp.
14.KRS:
1 kjs, virkkaa sitten 1 ks jokaiseen 50 ensimmäiseen kp:seen (= pääntie), virkkaa 32 löyhää kjs, jätä seuraavat 29 kp väliin (= kädentie), sitten virkataan 1 ks jokaiseen 90 seuraavaan kp:seen (= selkä), virkkaa 32 löyhää kjs, jätä seuraavat 29 kp väliin (= kädentie) ja virkkaa lopuksi 1 ps krs:n ensimmäiseen ks:aan.
15.KRS:
Virkkaa 1 kp jokaiseen ks:aan, mutta lisää samalla ensimmäisten 50 ks:n kohdalle tasavälein 3 kp (= 53 kp), virkkaa sitten 32 kp kädentien kjs-ketjuun, virkkaa 1 kp jokaiseen ks:aan, mutta lisää samalla alimpien 90 ks:n kohdalle tasavälein 3 kp (= 93 kp), virkkaa 32 kp kädentien kjs-ketjuun, virkkaa lopuksi 1 ps krs:n 4. kjs:aan = 210 kp.
16.-20.KRS:
Jatka virkkaamalla kp:itä ja lisää samalla jokaisella krs:lla tasavälein 6 kp. Kun olet virkannut 20. krs:n, työssä on 240 kp ja työn pituus keskeltä ulospäin mitattuna on n. 35 cm.
Jatka virkkaamista vain kummankin sivun 81 kp:ään kohdalla, eli niskan keskimmäiset 39 kp ja selän keskimmäiset 39 kp jätetään pois työstä. Katkaise lanka.
Jatka virkkaamista etukappaleen ohjeen mukaisesti.

KOKO XXL/XXXL:
13.KRS:
Virkkaa 1 kp jokaiseen kp:seen, virkkaa kuitenkin joka 17. kp:seen 2 kp = 198 kp.
14.KRS:
Virkkaa 1 kp jokaiseen kp:seen, virkkaa kuitenkin joka 18. kp:seen 2 kp = 209 kp.
15.KRS:
1 kjs, virkkaa sitten 1 ks jokaiseen 54 ensimmäiseen kp:seen (= pääntie), virkkaa 36 löyhää kjs, jätä seuraavat 32 kp väliin (= kädentie), sitten virkataan 1 ks jokaiseen 91 seuraavaan kp:seen (= selkä), virkkaa 36 löyhää kjs, jätä seuraavat 32 kp väliin (= kädentie) ja virkkaa lopuksi 1 ps krs:n ensimmäiseen ks:aan.
16.KRS:
Virkkaa 1 kp jokaiseen ks:aan, mutta lisää samalla ensimmäisten 54 ks:n kohdalle tasavälein 2 kp (= 56 kp), virkkaa sitten 36 kp kädentien kjs-ketjuun, virkkaa 1 kp jokaiseen ks:aan, mutta lisää samalla alimpien 91 ks:n kohdalle tasavälein 3 kp (= 94 kp), virkkaa 36 kp kädentien kjs-ketjuun = 222 kp.
17.-22.KRS:
Jatka virkkaamalla kp:itä ja lisää samalla jokaisella krs:lla tasavälein 6 kp. Kun olet virkannut 22. krs:n, työssä on 258 kp ja työn pituus keskeltä ulospäin mitattuna on n. 37 cm.
Jatka virkkaamista vain kummankin sivun 89 kp:ään kohdalla, eli niskan keskimmäiset 40 kp ja selän keskimmäiset 40 kp jätetään pois työstä.
Jatka virkkaamista etukappaleen ohjeen mukaisesti.

VASEN ETUKAPPALE (KAIKKI KOOT):
= 79-81-89 kp. Kiinnitä 1 merkkilanka 23-24-27 s:n päähän kummastakin reunasta (= 33-33-35 s merkkilankojen välissä). Virkkaa jatkossa näiden silmukoiden kohdalla tasona kp:itä ja lisää samalla kummankin merkkilangan kohdalle jokaisella krs:lla 1 s (eli työhön lisätään jokaisella krs:lla 2 s, lisäykset tehdään vuorotellen ennen merkkilankoja ja merkkilankojen jälkeen). Kavenna SAMALLA kummassakin reunassa jokaisella krs:lla 3 s (KS. KAVENNUSVINKKI), kunnes työssä on yht. 6-8-12 krs tasovirkkausta = 55-49-41 kp.

OIKEA ETUKAPPALE:
Virkkaa vasemman etukappaleen peilikuvaksi.

HIHA:
Virkataan tasona ylhäältä alas. Työ virkataan kaksinkertaisella BabyAlpaca Silk -langalla samalla RAIDOITTAEN (ks. selitys yllä).
Virkkaa 28-34-38 kjs 5.-5.-4. raidan värillä. Käännä työ ja virkkaa 1 kp 5. kjs:aan koukusta laskien (= 2 kp), virkkaa sitten 1 kp jokaiseen kjs:aan = 25-31-35 kp.
2.KRS: Virkkaa 4 kjs, 3 kp ensimmäiseen kp:seen, 1 kp jokaiseen 23-29-33 seuraavaan kp:seen, 4 kp viimeiseen kp:seen = 31-37-41 kp. Käännä työ.
3, 4. ja 5.KRS: Virkkaa 4 kjs, 2 kp ensimmäiseen kp:seen, virkkaa sitten 1 kp jokaiseen kp:seen kunnes jäljellä on 1 kp, 3 kp viimeiseen kp:seen = 43-49-53 kp. Käännä työ.
6.KRS: Virkkaa 4 kjs, 3 kp ensimmäiseen kp:seen, 1 kp jokaiseen 41-47-51 seuraavaan kp:seen, 4 kp viimeiseen kp:seen = 49-55-59 kp. Käännä työ. Vaihda nyt työhön 6.-6.-5. raidan väri.

Virkkaa jatkossa kaikilla krs:illa kp:itä, kunnes työn pituus on 17-15-15 cm. Jatka kp:iden virkkaamista ja päätä SAMALLA kummastakin reunasta seuraavasti:

KOKO S/M:
*Virkkaa 1 krs ja päätä samalla kummastakin reunasta 1 kp (ks. Silmukoiden päättäminen). Virkkaa 1 krs ilman kavennuksia. Päätä seuraavalla krs:lla kummastakin reunasta 1 kp. Virkkaa 2 krs ilman kavennuksia*, toista *-* yht. 3 kertaa = 12 kavennusta = 37 kp.
KOOT L/XL + XXL/XXXL:
*Virkkaa 1 krs ja päätä samalla kummastakin reunasta 1 kp (ks. Silmukoiden päättäminen). Virkkaa 1 krs ilman kavennuksia*, toista *-* yht. 8 kertaa = 16 kavennusta = 39-43 kp.

Jatka virkkaamalla seuraavasti:
1.KRS: 1 kp jokaiseen kp:seen.
2.KRS: 6 kjs (= 1 kp + 2 kjs), jätä 1 kp väliin, 1 kp seuraavaan kp:seen, *2 kjs, jätä 1 kp väliin, 1 kp seuraavaan kp:seen*, toista *-* koko krs:n pituudelta = 18-19-21 kjs-kaarta.
3.KRS: Virkkaa 1 kp jokaiseen kp:seen ja 1 kp jokaiseen kjs-kaareen = 37-39-43 kp.
Toista krs:ia 1.-3. yht. 3 kertaa, hihan pituus on n. 61-61-61 cm. Katkaise lanka ja päättele langanpäät.

VIIMEISTELY:
Ompele hihasaumat reunat vastakkain, jottei saumasta tulisi paksu.
Virkkaa etu- ja takakappaleen reunoihin sekä kummankin hihan alareunaan 1 krs kaksinkertaisella harmaanlilalla langalla seuraavasti: 1 ps, *5 kjs, 1 p ensimmäiseen näistä 5 kjs, jätä 1 s väliin, 1 ks seuraavaan s:aan*, toista *-* koko krs:n ajan ja virkkaa lopuksi 1 ps krs:n ensimmäiseen kjs:aan. Kiinnitä hihat paikoilleen.

Tähän ohjeeseen on tehty korjaus. .

Päivitetty nettiin: 31.01.2012
HIHA:
Virkataan raidoittaen. Hihanpyöriö virkataan kuten 5.-5.-4. raita, sitten virkataan 12 cm 4.-4.-3. raidan mukaisesti, 12 cm 3.-3.-2. raidan mukaisesti, 12 cm 2.-2.-1. raidan mukaisesti, loput hihasta virkataan 1. raidan mukaisesti.
Päivitetty nettiin: 12.03.2012
Langanmenekki: Garnstudion DROPS BABYALPACA SILK:
200-250-250 g nro 7219, pistaasi
150-200-200 g nro 7402, vaalea merenvihreä
150-200-200 g nro 1760, vaalea harmaanlila
100-100-100 g nro 3250, vaalea vanharoosa
100-100-100 g nro 4314, harmaanlila
Päivitetty nettiin: 27.03.2012
8.RAITA: 1-kertainen harmaanlila ja 1-kertainen vaalea vanharoosa

Kiitos, kun valitsit DROPS Design -ohjeen. Panostamme siihen, että ohjeemme ovat virheettömiä ja helppoja ymmärtää. Kaikki ohjeet käännetään norjasta ja voit aina tarkistaa mitat ja luvut alkuperäisestä ohjeesta (DROPS 136-1) .

Kommentit / Kysymykset (187)

country flag Anette Mjøen wrote:

Det er feil i oppgitt garnmengde. Jeg skal begynne på det første forstykket nå og har allerede for lite av lys gammelrosa. Når jeg gjør en beregning er jeg ganske sikker på at det også blir for lite av grålilla. Ser av kommentarene det også er meldt tidligere (i 2018 av Sophie Kling). Hun heklet i str. S, jeg hekler L/XL. Vær så snill og rett oppskriften, slik at ikke flere bestiller for lite garn

17.01.2022 - 15:22

country flag Joyce Klerkx wrote:

Ik snap even niet hoe ik het linker voorpand moet beginnen. Het staat heel onduidelijk omschreven, ik snap er niks van. Er staat " fa verder en haak alleen 81 dstk aan iedere kant, dus haak niet over de 39 dstklangs de hals, etc etc. Vanaf waar is dit gerekend. Hoe ik ook tel ik kom er niet uit.....

21.05.2021 - 11:15

DROPS Design answered:

Dag Joyce,

Het werk wordt vanaf midden achter gehaakt. Als je klaar bent met de cirkel voor het achterpand, kun je afhechten en steken tellen zodat je aan de bovenkant (halskant) het benodigde aantal steken overslaat.

26.05.2021 kl. 14:31

country flag Joyce Klerkx wrote:

Ik snap even niet hoe ik het linker voorpand moet beginnen. Het staat heel onduidelijk omschreven, ik snap er niks van.

21.05.2021 - 09:24

DROPS Design answered:

Dag Joyce,

Nadat je de cirkel voor het achterpand hebt gehaakt, haak je alleen over beide zijkanten en niet meer over de steken aan de bovenkant bij de hals en ook niet aan de onderkant. (Dit staat aangegeven bij de laatste toeren van het achterpand). Bij het gedeelte wat over het linker voorpand gaat, haak je verder over deze steken van de zijkanten en plaats je vanaf beide zijden van deze steken markeerdraden. Bij de markeerdraden meerder je steeds steken (om de cirkelvorm als het ware voort te zetten). Tegelijkertijd minder je steeds 3 steken aan het begin en einde van de toer.

26.05.2021 kl. 14:29

country flag Karin wrote:

Ich bin verwirrt bei der Anleitung für die Ärmel: häkel ich pro Ärmel 2×die Anleitung? Das heißt 2 armnahten pro Ärmel?

01.01.2021 - 16:18

DROPS Design answered:

Liebe Karin, ich verstehe Ihre Frage leider nicht - es sind insgesamt 2 Armlöcher beim Kreis und 2 Ärmel separat gehäkelt und zusammengenäht. Viel Spaß beim häkeln!

04.01.2021 kl. 14:25

country flag Nikki wrote:

What are the yarn quantities for the Small/1st size please as I do not want to purchase the total quantity for the XXL? Thanks.

08.06.2019 - 19:17

DROPS Design answered:

Dear Nikki, yarn amount for the Small size is the first number in material list, so you need: 200 g colour no 7219, pistachio; 150 g colour no 7402, light sea green; 150 g colour no 1760, light grey purple; 100 g colour no 3250, light old pink; 100 g colour no 4314, grey purple. Happy crocheting!

08.06.2019 kl. 19:44

country flag Gilda wrote:

Salve, ho un problema con le due parti del davanti, sinistro e destro. Come si fa ad individuare precise le rispettive 79 maglie sulle quali lavorare. Oppure le precise metà del collo, 35 mad, e le 35 della parte di sotto? In particolare, da dove iniziare per trovare la metà?

29.01.2019 - 03:26

DROPS Design answered:

Buongiorno Gilda, abbiamo leggermente modificato il testo, comunque deve lasciare da parte le 35 maglie alte doppie del collo e le 35 maglie alte doppie della parte inferiore del dietro. Buon lavoro!

29.01.2019 kl. 10:57

country flag Zia wrote:

Bonjour, je rencontre un pb pour les manches, je ne comprends pas comment la maille chainette de départ de la manche peut être de 28m alors que les instructions font sauter 27 DB au tour 13 pour l'emmanchure... je n'ai qu'un coté de la manche si je travaille sur 28mch au départ de la manche?? Je suis perdue!!

05.01.2019 - 10:37

DROPS Design answered:

Bonjour Zia, les manches se crochètent de haut en bas, en commençant par l'arrondi de la manche, les 25 DB du début de la manche (sur 28 ml) vont être augmentées d'abord à 49 brides pour la largeur de l'emmanchure puis on diminuera pour le poignet. Bon crochet!

07.01.2019 kl. 09:44

country flag Gilda Le Pera wrote:

Il problema è che non ho ben capito il discorso delle diminuzioni; devono essere fatte all'inizio e alla fine di ogni riga, ma le spiegazioni ( diminuzioni 1) mi risultano poco chiare; soprattutto nella prima riga, che è proprio dove dovrei diminuire all'inizio

14.08.2018 - 11:28

DROPS Design answered:

Buonasera Gilda, può iniziare la riga come descritto nel suggerimento: "girare il lavoro con 1 cat, saltare 1 m.b, lavorare 1 m.bss nella m.m.a e 1 m.bss nella m.a, poi 1 m.b nella 1° m.a.d, 1 m.m.a nella m.a.d seguente e 1 m.a nella m.a.d seguente, lavorare m.a.d finché non rimangano 3 m.a.d alla fine della riga" Buon lavoro!

14.08.2018 kl. 19:34

country flag Gilda wrote:

Salve, ho difficoltà a capire le istruzioni per quanto riguarda le diminuzioni, sui due lati davanti. Dove si aumenta e diminuisce allo stesso tempo

13.08.2018 - 23:48

DROPS Design answered:

Buongiorno Gilda, se ci spiega meglio le sue difficoltà possiamo aiutarla meglio. In ogni caso sul davanti sinistro aumentare 1 maglia alta in corrispondenza di ogni segnapunti su ogni riga (2 aumenti per riga), in modo alternato prima e dopo il segnapunti (quindi su una riga aumenta prima e su quella successiva aumenta dopo) e contemporaneamente diminuire 3 m all' inizio e alla fine di ogni riga ad ogni lato – seguendo il suggerimento per le DIMINUZIONI-1 fino a quando sono state lavorate le righe indicate. Buon lavoro!

14.08.2018 kl. 10:38

country flag Barbara wrote:

Volendo fare il modello piu' grande (circonferenza petto 107cm) come modifico le istruzioni? Grazie

07.07.2018 - 23:42

DROPS Design answered:

Buongiorno Barbara. Abbiamo corretto le misure del giropetto. Può ora verificare la misura corretta da seguire. Buon lavoro!

08.07.2018 kl. 08:02

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 136-1