DROPS / 136 / 6

Mystic River by DROPS Design

Lyhythihainen DROPS pitsineulejakku ”Cotton Light”- tai "Belle"-langasta. Koot S-XXXL

DROPS design: Malli nro CL-010
Lankaryhmä B
--------------------------------------------------------
Koko: S/M - L - XL/XXL - XXXL
Langanmenekki: Garnstudion DROPS COTTON LIGHT:
300-350-450-500 g nro 12, oliivi

Tai:
Garnstudion DROPS BELLE:
300-350-400-450 g nro 10, sammaleenvihreä

DROPS PYÖRÖPUIKKO (80 cm) nro 4 tai käsialan mukaan.
NEULETIHEYS: 21 s x 28 krs mallineuletta puikoilla nro 4 = 10 x 10 cm.
DROPS HELMIÄISNAPPI (522): 2 kpl.

Kommentit (82)

50% Puuvillaa, 50% Polyesteria
alkaen 1.50 € /50g
Saat tämän mallin langat alkaen 9.00€. Lue lisää.
MALLINEULE:
Katso ruutupiirrokset M.1 ja M.2. Piirrokset näyttävät mallineuletta oikealta puolelta katsottuna. 1 piirros = 1 mallikerta = 9 s leveyssuunnassa.
Etukappale neulotaan seuraavasti (alhaalta ylös): M.1: 2-2-3-3 kertaa, M.2: kerran, M.1: kerran, M.2: kerran ja M.1: 2 kertaa.
Takakappale neulotaan seuraavasti (ylhäältä alas): M.1: 2 kertaa, M.2: kerran, M.1: kerran, M.2: kerran ja M.1: 2-2-3-3 kertaa.
AINAOIKEINNEULE tasona:
Neulo kaikki kerrokset oikein.
--------------------------------------------------------

JAKKU:
Neulo aluksi oikea etukappale ja lisää silmukoita hihaa varten, neulo sitten vasen etukappale ja hiha, yhdistä kappaleet ja neulo takakappale ylhäältä alas. Työ neulotaan tasona pyöröpuikolla, jotta kaikille silmukoille olisi tilaa.

OIKEA ETUKAPPALE:
Luo löyhästi 49-58-67-76 s (sis. 1 reunas sivussa ja 3 reunas etureunassa) pyöröpuikolle nro 4 Cotton Light- tai Belle-langalla. Neulo 4 krs oikein (1. krs = nurja puoli). Neulo sitten 1 krs nurin nurjalta puolelta. Seuraava krs neulotaan näin: 3 s AINAOIKEAA (ks. selitys yllä), neulo sitten MALLINEULETTA (ks. selitys yllä), kunnes jäljellä on 1 reunas, tällä s:lla neulotaan ainaoikeaa. Jatka mallineuletta tähän tapaan. TARKISTA NEULETIHEYS!
Kun työn pituus on 26-26-27-27 cm, luo sivuun hihaa varten 20-20-11-11 s (suurimpiin kokoihin luodaan vähemmän silmukoita, koska niissä on leveämmät olat) = 69-78-78-87 s.
LUE KOKO SEURAAVA KATKELMA ENNEN KUIN JATKAT NEULOMISTA!
Hihan silmukoilla neulotaan mallineuletta, lukuun ottamatta 3 ainaoikeinneulottua s ulkoreunassa. Kun työn pituus on 27-27-29-29 cm, tee etureunaan 1 napinläpi, neulomalla etureunan toinen ja kolmas s oikein yhteen ja tekemällä sitten 1 langankierto puikolle. Tee vielä 1 tällainen napinläpi, kun työn pituus on 30-30-32-32 cm. Kun työn pituus on 31-31-33-33 cm, siirrä etureunan reunimmaiset 12 s apulangalle pääntietä varten. Päätä sitten keskeltä edestä joka 2. krs: 2 x 2 s ja 4 x 1 s = 49-58-58-67 s jäljellä olalla. Jatka neulomista kuten aiemmin, ja neulo etureunassa 1 s:lla ainaoikeaa, kunnes työn pituus on n. 46-46-51-51 cm ja olet viimeksi neulonut piirrokseen M.1 nuolella merkityn krs:n (työn oikealta puolelta). Kiinnitä 1 merkkilanka työhön (= olkapään keskikohta). KAIKKI MITAT OTETAAN JATKOSSA TÄSTÄ! Neulo vielä piirroksen M.1 kolmanneksi ja toiseksi viimeinen krs. Jätä työ odottamaan.

VASEN ETUKAPPALE:
Neulo oikean etukappaleen peilikuvaksi. HUOM: Älä tee etureunaan napinläpiä.

TAKAKAPPALE:
Ensimmäinen krs = nurja puoli (= piirroksen M.1 viimeinen krs). Ota oikean etukappaleen s:t pyöröpuikolle nro 4, luo 34 s (= takana niskassa) ja ota vasemman etukappaleen s:t samalle pyöröpuikolle = yht. 132-150-150-168 s. Jatka MALLINEULETTA kuten yllä selitetään, mutta neulo aluksi luoduilla 34 s:lla 4 krs ainaoikeaa (tämän jälkeen näilläkin silmukoilla neulotaan mallineuletta).
Kun työn pituus olkapään merkkilangasta mitattuna on 20-20-24-24 cm, päätä 2 seuraavan krs:n alussa kummankin hihan 20-20-11-11 s = 92-110-128-146 s jäljellä työssä. Jatka mallineuletta, lukuun ottamatta 1 ainaoikeinneulottua reunas kummassakin reunassa. Kun neulot piirroksen M.1 viimeisen mallikerran, lopeta neulominen piirrokseen tähdellä merkityn krs:n jälkeen. Työn pituus olkapään merkkilangasta mitattuna on nyt n. 45-45-50-50 cm. Neulo 3 krs oikein (1. krs = nurja puoli). Päätä sitten s:t LÖYHÄSTI oikein silmukoin työn oikealta puolelta. HUOM: On hyvin tärkeää, että päätösreunasta tulee joustava.

PÄÄNTIEN REUNUS:
Poimi oikean etukappaleen pääntien reunasta (takakappaleen pääntien reunaan asti = ainaoikein -neuleen uudet 34 s) työn oikealta puolelta n. 38-41 s (sis. apulankojen s:t) pyöröpuikolle nro 4. Neulo tasona 3 krs oikein. Päätä s:t. Toista vasemmassa etukappaleessa.

VIIMEISTELY:
Ompele hiha- ja sivusaumat yhden reunasilmukan päästä. Kiinnitä napit.

Tähän ohjeeseen on tehty korjaus. .

Päivitetty nettiin: 06.03.2012
TAKAKAPPALE:
Ensimmäinen krs = nurja puoli (= piirroksen M.1 viimeinen krs). Ota oikean etukappaleen s:t pyöröpuikolle nro 4, luo 34 s (= takana niskassa) ja ota vasemman etukappaleen s:t samalle pyöröpuikolle = yht. 132-150-150-168 s. Jatka MALLINEULETTA kuten yllä selitetään, mutta neulo aluksi luoduilla 34 s:lla 4 krs ainaoikeaa (tämän jälkeen näilläkin silmukoilla neulotaan mallineuletta).
Päivitetty nettiin: 13.10.2016
Uutta tekstiä pääntien renuksessa: PÄÄNTIEN REUNUS:
Poimi oikean etukappaleen pääntien reunasta (takakappaleen pääntien reunaan asti = ainaoikein -neuleen uudet 34 s) työn oikealta puolelta n. 38-41 s (sis. apulankojen s:t) pyöröpuikolle nro 4. Neulo tasona 3 krs oikein. Päätä s:t. Toista vasemmassa etukappaleessa.

Agnes 06.06.2018 - 15:38:

A friend wore this jacket and I loved it so I purchased the yarn to make two of them. Didn’t take in to account that my friend is at least 5” taller than I am, so the bottom edge of the jacket will not fall where it does on the model. I sent in a Question to see if omitting one M1 repeat will be possible to shorten the jacket. Hope so, as I’ve searched and haven’t found another I like as well!

Agnes 06.06.2018 - 15:32:

Sorry, I forgot my email address when asking my question. I am 5’2” and think this jacket will be too long in the body. Can I omit one M1 pattern repeat in the body of the jacket? Cannot ask a local shop. I purchased yarn directly from you. Thank you.

DROPS Design 06.06.2018 kl. 16:18:

Dear Agnes, see answer in your previous comment :)

Agnes Hiener 06.06.2018 - 15:25:

I am 5’ 2” and think this jacket will be too long for me. Can I leave out one of the M1 pattern repeats to make the body of the jacket correct for my petite frame? I will be making size L. I purchased my yarn from you directly, cannot get advice from a local shop. Thank you.

DROPS Design 06.06.2018 kl. 15:31:

Dear Mrs Hiener, feel free to adjust the height to your own size. And remember you can always contact your DROPS store, even per mail or telephone or even on social medias. Happy knitting!

Barbara 25.12.2017 - 23:16:

Can’t explain my confusion in the space provided. How many characters am I allowed to ask a question. You should say.

DROPS Design 26.12.2017 kl. 20:10:

Dear Barbara, besides asking questions here, you can also get help in the DROPS Workshop Facebook group, and in person in the store you bought your DROPS yarn from. Happy crafting!

Viktoria 30.07.2016 - 12:49:

Liebes Drops-Team! Ich habe große Probleme mit den Abkürzungen am Hals. Mein Muster verschiebt sich, wenn ich die angegebene Maschenzahl beachte. Beachte ich die Maschenzahl nicht und stricke bei den Abkürzungen nach dem Muster, so stimmt wiederum meine Maschenzahl nicht! (= das dürfte dann an den Umschlägen liegen). Wie geht man bei den Abkürzungen am Hals am Besten vor? Viele Grüße Viktoria

DROPS Design 01.08.2016 kl. 07:54:

Liebe Viktoria, das Muster darf sich nicht verschieben, Sie legen die Maschen still beziehungsweise ketten ab und stricken dann genau in dem Muster weiter wie vorher.

Katrine 09.06.2015 - 18:50:

Jeg forstår ikke halskanten. Man har strikket 4 p ret i nakken og så skal man tage ca. 100 masker op i halsen og strikke 3 pinde ret. så bliver der 7 pinde ret i nakken. Det er der ikke på billede. Det ser ud til at der kun skal tages masker i de forreste halskanter, så er 100 for meget. ?

DROPS Design 07.08.2015 kl. 14:04:

Hej Katrine, jeg tror du har ret og de 3 pinde ret som står beskrevet under Halskant skal kun strikkes frem og tilbage over halsmaskerne på forstykket. Vi kommer tilbage med hvor mange m man skal strikke over på hvert forstykke.

Annalisa 06.06.2015 - 16:23:

Ho lavorato davanti dx e sin insieme a specchio. Ora devo fare lo scollo e devo trasferire 12 maglie per ciascuna delle due parti su un ferro ausiliario. Lavoro davanti sin, faccio la diminuzione prevista di 2 maglie e trasferisco le 12 sul ferro ausiliario? Oppure trasferisco le 12 maglie e comincio le diminuzioni dopo 2 ferri? Inoltre, posso fare le diminuzioni lavorando due maglie insieme sia per il davanti dx che per quello sinistro? Grazie.

DROPS Design 08.06.2015 kl. 09:15:

Buongiorno Annalisa. Per lo scollo, deve prima mettere in attesa le 12 m, poi inizia le diminuzioni. Per le diminuzioni, deve intrecciare 2 m per 2 volte, poi diminuisce 1 m per 4 volte. Sulla striscia grigia, alla destra della fotografia, cliccando sulla voce video, trova i video che possono aiutarla in questi passaggi. Buon lavoro!

Marga Hoogeboom 31.05.2015 - 10:00:

Hallo ik heb met een ander garen geprobeerd, geprobeerd en nog eens geprobeerd en nu ben ik eruit. Het gaat goed nu.

Marga Hoogeboom 29.05.2015 - 17:26:

Hoi, Ik kom niet uit goed het patroon, ik doe het zo; na 3 voorbiesst. 2 recht samen, 2 st recht, 1 omsl, 1 st, 1 omsl, 2 st recht, haal 1 st af, brei 1 st, afgeh. st overh, 2 st samen, 2 st recht. terug averecht. Opnieuw 2 voorbiest, 2 recht samen, 2 st recht, 1 omsl, 1 st, 1 omsl, 2 st recht, 1 st afh 1st recht,1 overh, 2 recht samen...NU ZOU IK 2 ST RECHT MOETEN BREIEN, maar die heb ik niet want nu heb ik al lusjes van de ajourgaatjes. ik kom niet uit.

DROPS Design 01.06.2015 kl. 14:10:

Hoi Marga. Ik zie dat je eruit bent. Goed om te horen.

SASSANO 22.05.2015 - 07:33:

Bonjour est-il normal d'arriver a 46 cm pour le devant droit et de finir que part un dessein diagrammeM1 merci de me donner une réponse rapidement modéle du tricot 136-6 de chez drops

DROPS Design 22.05.2015 kl. 10:28:

Bonjour Mme Sassano, en largeur vous devez avoir plus d'un motif de M.1 (devant + manche), en hauteur, vous devez ajuster pour que le dernier rang du devant tricoté soit celui avec une flèche. Pensez à bien vérifier et conserver la tension indiquée soit 21 m x 28 rangs point fantaisie = 10 x 10 cm. Bon tricot!

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 136-6