DROPS Extra / 0-814

Cactus by DROPS Design

Czapka męska DROPS, z włóczki „Alaska”.

DROPS design: Model nr X-381
Grupa włóczek C
--------------------------------------------------------
Rozmiary: S/M – L/XL
Obwód głowy: ok. 54/55 - 56/58 cm

Materiał: DROPS ALASKA od Garnstudio
100 g dla obydwu rozmiarów, kolor nr 03, jasny szary
50 g dla obydwu rozmiarów, kolor nr 37, ciemnoniebieski

DRUTY POŃCZOSZNICZE I DRUTY Z ŻYŁKĄ (40 cm) DROPS nr 4,5 -
lub odpowiedniego rozmiaru, aby przerabiając dżersejem 18 o. x 23 rz. otrzymać próbkę o wymiarach 10 x 10 cm.
DRUTY Z ŻYŁKĄ (40 cm) DROPS nr 3,5 – na ściągacze.
--------------------------------------------------------

(Patrz objasnienia...)

Tagi:

rodzaj wzoru: czapki, technika: struktura,
Rodzaj włóczki
Deals od
DROPS ALASKA UNI COLOUR (50g)
DROPS Super Sale / 35% OFF!
8.30 PLN
5.40 PLN
n/a
DROPS ALASKA MIX (50g)
DROPS Super Sale / 35% OFF!
8.30 PLN
5.40 PLN

Patrz schemat M.1 (= 4 o.). Schemat przedstawia motyw na prawej stronie robótki.
--------------------------------------------------------

CZAPKA:
Przerabiana na okrągło na drutach z żyłką, później na drutach pończoszniczych gdy jest za mało oczek na druty z żyłką.
Na druty z żyłką nr 3,5 nabrać 88-96 o. włóczką Alaska kolorem ciemnoniebieskim. Przer. 1 okr. na prawo, dalej 4 okr. ściągaczem 2 o.p./2 o.l. Dalej przer. na drutach z żyłką nr 4,5 kolorem jasny szary i przer. wg schematu M.1 – patrz powyżej (pamiętać, aby 2 o.p. ściegu fantazyjnego znalazły się ponad 2 o.p. ściągacza). ZACHOWAĆ TAKIE SAME NAPRĘŻENIE NICI JAK W PRZYPADKU PRÓBKI!
Na wys. 18-20 cm od dołu robótki, – dopasować, aby ost. okrążenie było okrążeniem 2 o.p./2 o.l. - w nast. okrążeniu przer. razem na lewo każde 3-cie i 4-te o. schematu M.1 = 66-72 o. Przer. 2 okr. 2 o.p./ 1 o.l. ściegiem fantazyjnym (na przemian na prawo i na lewo na wysokość).
W nast. okrążeniu przer. każde 2 kolejne o. z oczek prawych razem na prawo = 44-48 o.
Przer. 2 okr. ściągaczem 1 o.p./ 1 o.l. Dalej przer. każde 2 kolejne o. razem na prawo = 22-24 o. Przer. 1 okr. na prawo, dalej przer. ponownie każde 2 kolejne o. razem na prawo = zostaje 11-12 o. Przeciągnąć nitkę przez wszystkie o., zacisnąć i zakończyć. Wys. czapki wynosi ok. 22-24 cm.

Schemat

= 1 o.p.
= 1 o.l.

Jeżeli uważasz, że we wzorze znajduje się błąd, prosimy o komentarz lub pytanie w sekcji Komentarze. Zobacz oryginalny model DROPS Extra 0-814.