DROPS Baby / 21 / 33

Viggo by DROPS Design

Gebreide DROPS spencer met strepen van ”Baby Alpaca Silk”.

DROPS design: Patroon nr. BS-001-by
Garengroep A
--------------------------------------------------------
Maat: 1/3 - 6/9 - 12/18 maanden (2 - 3/4) jaar
Maat in cm: 56/62 - 68/74 - 80/86 (92 - 98/104)
Materiaal: DROPS BABY ALPACA SILK van Garnstudio
50-50-100 (100-100) gr. kleur nr. 7402, licht zeegroen
50-50-50 (50-100) kleur nr. 7219, pistache

DROPS RONDBREINLD 2.5 mm (40 of 60 cm) - of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 26 st x 34 nld in tricotst = 10 x 10 cm.
DROPS RONDBREINLD 2 mm (40 of 60 cm) - voor de boordsteek.
DROPS HOUTEN KNOPEN LICHT, NR. 503: 4 stuks
--------------------------------------------------------

(Ga verder naar het patroon...)

Trefwoorden:

leeftijd / maat: 1-3m (56/62cm), 12-18m (80/86cm), 2 jaar (92 cm), 3-4 jaar (98/104cm), 6-9m (68/74cm), patroontype: spencer, techniek: strepen,

BOORDSTEEK:
* 2 st r, 2 st av *, herhaal van *-*.

STREPEN:
* 2 nld pistache, 2 nld licht zeegroen *, herhaal van *-*.
--------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------

LIJF:
Zet 152-172-192 (212-232) st op met rondbreinld 2 mm en licht zeegroen Baby Alpaca Silk. Brei 3-3-3 (4-4) cm in BOORDSTEEK - zie uitleg boven. Ga verder met rondbreinld 2.5 mm en brei in tricotst en STREPEN - zie uitleg boven - en minder TEGELIJKERTIJD 38-42-46 (50-56) st gelijkmatig in de 1e nld = 114-130-146 (162-176) st. Plaats een markeerder aan het begin van de nld en een markeerder na 57-65-73 (81-88) st = midden aan iedere zijkant. DENK OM DE STEKENVERHOUDING! Kant bij een hoogte van 15-16-17 (18-19) cm 8-8-8 (10-12) st af aan iedere kant voor de armsgaten (dus 4-4-4 (5-6) st aan iedere kant van beide markeerders). Eindig dan het voorpand en achterpand apart.

ACHTERPAND:
= 49-57-65 (71-76) st.
Ga verder en kant af voor de armsgaten aan iedere kant als volgt: 3 keer 2 st en 2-3-3 (5-4) keer 1 st = 33-39-47 (49-56) st. Kant bij een hoogte van 23-25-27 (29-31) cm de middelste 19-21-25 (27-30) st af voor de hals en eindig iedere schouder apart. Ga verder en kant 2 st af in de volgende nld langs de hals = 5-7-9 (9-11) st over op de schouder. Kant af bij een hoogte van 24-26-28 (29½-31½) cm.

VOORPAND:
= 49-57-65 (71-76) st.
Ga verder en kant af voor de armsgaten aan iedere kant als op het achterpand. Zet TEGELIJKERTIJD bij een hoogte van 20-22-23 (25-26) cm de middelste 9-11-15 (17-20) st op een hulpdraad voor de hals en eindig iedere schouder apart. Ga verder en kant af voor de hals aan het begin van iedere nld langs de hals: 2 keer 2 st en 3 keer 1 st. Na alle afkanten en minderen zijn er 5-7-9 (9-11) st over op de schouder. Kant af bij een hoogte van 24-26-28 (29½-31½) cm.

VOORPAND HALSRAND:
Neem aan de goede kant ongeveer 48-60-68 (72-80) st op incl de st op de hulpdraad aan het voorpand (deelbaar door 4) langs de hals op het voorpand met rondbreinld 2 mm en licht zeegroen. Brei boordsteek heen en weer op de nld met 1 kant st in ribbelst en 2 rechte st aan iedere kant (gezien aan de goede kant). Kant als de halsrand 2-2-2 (3-3) cm meet losjes af met recht boven recht en averecht boven averecht.

ACHTERPAND HALSRAND:
Neem aan de goede kant ongeveer 36-40-44 (48-52) st op (deelbaar door 4) langs de hals op het achterpand en brei boordsteek als op het voorpand.

MOUWRAND:
Neem aan de goede kant ongeveer 76-84-88 (96-104) st op (deelbaar door 4) langs een armsgat op rondbreinld 2 mm met licht zeegroen. Brei boordsteek heen en weer als op de halsrand. Herhaal langs de andere armsgaten.

VOORPAND SCHOUDERRAND:
Neem aan de goede kant langs het voorpand van een schouder (ook over de mouw- en halsrand) ongeveer 20-24-28 (32-36) st op (deelbaar door 4) met rondbreinld 2 mm en licht zeegroen. Brei boordsteek heen en weer met 1 kant st in ribbelst en 2 rechte st aan iedere kant (gezien aan de goede kant). Maak als de rand ongeveer 1-1.5 cm meet 2 knoopsgaten. 1 Knoopsgat = kant 2 st af en zet 2 nieuwe st op in de volgende nld boven deze st. Ieder knoopsgat moet tenminste 3 st van de zijkant komen aan iedere kant. Kant als de rand 2-2-2 (3-3) cm meet af met recht boven recht en averecht boven averecht. Herhaal langs het voorpand op de andere schouder.

ACHTERPAND SCHOUDERRAND:
Neem langs het achterpand op een schouder st op als op het voorpand en brei boordsteek als op het voorpand maar maak geen knoopsgaten. Herhaal op het achterpand op de andere schouder. Naai de knopen aan.

Denkt u een fout te hebben gevonden in het patroon? Laat dan een opmerking of vraag achter in ons Opmerkingen gedeelte bovenaan het patroon. Ga naar het origineel patroon DROPS Baby 21-33.