DROPS Baby / 21 / 4

Wonderchild by DROPS Design

Gebreide DROPS baby muts van ”BabyAlpaca Silk”.

DROPS design: Model nr. BS-004-by
Garengroep A
----------------------------------------------------------
Maat: 1/3 - 6/9 - 12/18 maanden (2 - 3/4) jaar
Maat in cm: 56/62 - 68/74 - 80/86 (92 - 98/104)
Materiaal: DROPS BABYALPACA SILK van Garnstudio
Kleur nr. 1760, licht grijspaars: 50-50-50 (100-100) gr
Kleur nr. 4314, grijspaars: 50-50-50 (50-50) gr

DROPS RECHTE BREINLD 2.5 mm - of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 26 st x 34 nld in tricotst = 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

(Ga verder naar het patroon...)

Trefwoorden:

leeftijd / maat: 1-3m (56/62cm), 12-18m (80/86cm), 2 jaar (92 cm), 3-4 jaar (98/104cm), 6-9m (68/74cm), patroontype: mutsen, set, thema: scandinavisch, vorm: duivelsmuts,

Meerder 1 st door 1 omsl te maken, brei de omsl in de volgende nld gedraaid recht, dus brei achter in de st in plaats van voor in de st om een gaatje te voorkomen.

RIBBELST (heen en weer gebreid op de nld):
brei alle nld recht.

KOKER BREIEN:
* 1 st r, haal de draad naar de voorkant van het werk (naar u toe), 1 st av afh, haal de draad naar de achterkant van het werk (van u af) *, herhaal van *-* alle nld. Dit vormt een rond koord.
----------------------------------------------------------

MUTS:
De muts wordt zijdelings gebreid vanaf middenachter.
Zet 33-38-42 (46-50) st op met licht grijspaars en breinld 2.5 mm. Brei in ribbelst - lees uitleg boven – en meerder TEGELIJKERTIJD 1 st aan de rechterkant en minder 1 st aan de linkerkant als volgt:
Nld 1 (= goede kant): 2 st r, meerder 1 st - Lees TIP VOOR HET MEERDEREN boven, brei tot er 4 st over zijn en 2 st recht samen, 2 st r.
Nld 2 (= verkeerde kant): Brei alle st recht.
Herhaal deze 2 nld tot het werk 5½-6-6½ (7-8) cm meet. Plaats een markeerder aan de rechterkant = rechter oorflap. DENK OM DE STEKENVERHOUDING!

Minder dan 1 st aan de rechterkant en meerder 1 st aan de linkerkant als volgt:
Nld 1 (= goede kant): 1 st r, 1 st r afh, 1 st r, afgeh st overh, brei tot er 2 st over zijn, meerder 1 st, 2 st r.
Nld 2 (= verkeerde kant): Brei alle st recht.
Herhaal deze 2 nld tot het werk in totaal 11-12-13 (14-16) cm meet (= 5½-6-6½ (7-8) cm nog te breien).
Ga dan verder met grijspaars in ribbelst als volgt: meerder 1 st aan de rechterkant iedere 4 nld en minder 1 st aan de linkerkant om de nld tot het werk 15½-16½-17½ (18-19) cm meet (= de middelste punt die middenvoor komt).

Ga dan verder in ribbelst als volgt: Minder 1 st aan de rechterkant iedere 4 nld en meerder 1 st aan de linkerkant om de nld tot het werk 20-21-22 (22-22) cm meet.
Ga dan verder met licht grijspaars in ribbelst als volgt: minder 1 st aan de linkerkant om de nld en meerder 1 st aan de rechterkant om de nld tot het werk 25½ -27-28½ (29-30) cm meet. Plaats een markeerder aan de rechterkant = linker oorflap.
Minder dan 1 st aan de rechterkant om de nld en meerder 1 st aan de linkerkant om de nld tot het werk klaar is = 31-33-35 (36-38) cm. Kant alle st af.

AFWERKING:
Naai de punten aan de bovenkant van de muts (aan de andere kant als waar de markeerders zitten) samen met de zijkanten tegen elkaar met nette, kleine st. Naai de opzetrand en de afkantrand samen middenachter.

STRIKBANDEN:
Zet 4 st op met licht grijspaars en nld 2.5 mm. Brei KOKER BREIEN - Lees uitleg boven. Kant af als de strikband ongeveer 16-18-20 (22-24) cm lang is. Brei nog een strikband met dezelfde lengte. Zet een strikband vast aan iedere kant van de oorflap.

Telpatroon

= lichtgrijs/paars
= grijspaars
= afkanten

Denkt u een fout te hebben gevonden in het patroon? Laat dan een opmerking of vraag achter in ons Opmerkingen gedeelte bovenaan het patroon. Ga naar het origineel patroon DROPS Baby 21-4.