Flower Carrier by DROPS Design

Virkattu DROPS kukkalaukku ”Karisma”-langasta.

DROPS Design: Malli nro U-051-bn
Lankaryhmä B
--------------------------------------------------------
Mitat:
Korkeus: 20 cm
Ympärys: Leveimmillään 48 cm
Langanmenekki: Garnstudion DROPS KARISMA:
Nro 64, harmaanlila: 50 g
Nro 13, kirsikanpunainen 50 g

DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 4,5 tai käsialan mukaan.
VIRKKUUTIHEYS: 15 p x 10 krs koukulla nro 4,5 = 10 x 10 cm.

(Siirry ohjeeseen)

Tagit: kukka, laukut, raidoitus,

PYLVÄSKERROKSET (laukku):
Kerros aloitetaan 2 kjs:lla (HUOM: Nämä eivät korvaa ensimmäistä pylvästä), virkkaa sitten 1 p jokaiseen s:aan, virkkaa lopuksi 1 ps krs:n ensimmäiseen p:seen.
VÄRINVAIHDOT (PYLVÄSKERROKSET):
Vaihda väriä kerroksen lopussa seuraavasti: Virkkaa uudella värillä 1 ps krs:n 1. p:seen. Virkkaa sitten seuraava krs uudella värillä.
RAIDOITUS:
*Virkkaa 1 krs kirsikanpunaisella, 1 krs lilalla*, toista *-* lopulliseen mittaan asti.
NYPPY 1:
Virkkaa krs:n alkuun nyppy seuraavasti: 3 kjs (= 1. p), virkkaa 1 p 1. s:aan, mutta jätä viimeinen läpiveto vielä tekemättä (= 2 s koukulla), virkkaa toinen p samaan s:aan ja vedä lanka viimeisellä läpivedolla kaikkien koukulla olevien 3 s:n läpi.
NYPPY:
Virkkaa 1 p, mutta jätä viimeinen läpiveto vielä tekemättä (= 2 s koukulla), virkkaa vielä 2 tällaista p samaan ks:aan ja vedä lanka viimeisellä läpivedolla kaikkien koukulla olevien 4 s:n läpi.
SULJETTU VIRKKAUS (kahva):
Kun olet virkannut krs:n viimeisen ks:an, aloita seuraava krs virkkaamalla 1 ks seuraavaan s:aan (= seuraavan krs:n 1. s). HUOM: Kiinnitä 1 merkkilanka krs:n vaihtumiskohtaan ja anna merkkilangan kulkea työn mukana.
--------------------------------------------------------

LAUKKU:
Virkataan suljettuna virkkauksena alhaalta ylös. Virkkaa 4 kjs harmaalilalla langalla ja koukulla nro 4,5. Sulje kjs:t renkaaksi 1 ps:lla ensimmäiseen kjs:aan.
1.KRS: Virkkaa 2 kjs, sitten 8 p renkaaseen. Lue PYLVÄSKERROKSET yllä.
2.KRS: 2 p jokaiseen p:seen = 16 p. HUOM: Vaihda krs:n lopussa kirsikanpunaiseen lankaan (lue VÄRINVAIHDOT YLLÄ). Virkkaa jatkossa RAIDOITUSTA (lue RAIDOITUS yllä).
3.KRS: *1 p seuraavaan p:seen, 2 p seuraavaan p:seen*, toista *-* koko krs:n ajan = 24 p.
4.KRS: *1 p kumpaankin 2 seuraavaan p:seen, 2 p seuraavaan p:seen*, toista *-* koko krs:n ajan = 32 p.
5.KRS: *1 p jokaiseen 3 seuraavaan p:seen, 2 p seuraavaan p:seen*, toista *-* koko krs:n ajan = 40 p.
6.KRS: *1 jokaiseen 4 seuraavaan p:seen, 2 p seuraavaan p:seen*, toista *-* koko krs:n ajan = 48 p.
7.KRS: *1 p jokaiseen 5 seuraavaan p:seen, 2 p seuraavaan p:seen*, toista *-* koko krs:n ajan = 56 p.
8.KRS: *1 p jokaiseen 6 seuraavaan p:seen, 2 p seuraavaan p:seen*, toista *-* koko krs:n ajan = 64 p.
9.KRS: Virkkaa 1 p jokaiseen p:seen = 64 p.
10.KRS: *1 p jokaiseen 7 seuraavaan p:seen, 2 p seuraavaan p:seen*, toista *-* koko krs:n ajan = 72 p.
Virkkaa sitten 1 p jokaiseen p:seen, kunnes työn korkeus on 20 cm (tai kunnes työ on halutun korkuinen). Virkkaa lopuksi 1 krs kirsikanpunaisella langalla. Katkaise lanka ja päättele langanpäät.

LÄPPÄ/ISO KUKKA:
Virkataan suljettuna virkkauksena keskeltä alkaen. Virkkaa 4 kjs harmaalilalla langalla ja sulje kjs:t renkaaksi 1 ps:lla ensimmäiseen kjs:aan.
1.KRS: Virkkaa 4 kjs (= 1. p ja 1. kjs-kaari), *1 p renkaaseen, 1 kjs*, toista *-* yht. 6 kertaa, virkkaa lopuksi 1 ps krs:n 3. kjs:aan = 7 p ja 7 kjs-kaarta.
2.KRS: 1 kjs, *1 ks seuraavaan kjs-kaareen, 3 kjs*, toista *-* koko krs:n ajan, virkkaa lopuksi 1 ps krs:n ensimmäiseen ks:aan = 7 ks ja 7 kjs-kaarta.
3.KRS: 1 kjs, *3 ks seuraavaan kjs-kaareen, 2 kjs*, toista *-* koko krs:n ajan, virkkaa lopuksi 1 ps krs:n ensimmäiseen ks:aan = 7 kolmen ks:n ryhmää ja 7 kjs-kaarta.
4.KRS: 1 ps 2. ks:aan (= ensimmäisen ks-ryhmän keskimmäinen ks), virkkaa NYPPY 1 samaan ks:aan (lue NYPPY 1 yllä) = 1. nyppy, 2 kjs, 1 p 2. krs:n seuraavaan ks:aan (jätä 3. krs väliin), 2 kjs, *virkkaa NYPPY (lue NYPPY yllä) seuraavan ks-ryhmän keskimmäiseen ks:aan, 2 kjs, 1 p 2. krs:n seuraavaan ks:aan, 2 kjs*, toista *-* yht. 6 kertaa, virkkaa lopuksi kirsikanpunaisella langalla 1 ps krs:n ensimmäiseen nyppyyn = 7 nyppyä.
5.KRS: 1 kjs, 1 ks 1. nyppyyn, *2 kjs, 1 p 3. krs:n seuraavaan ks:aan (= 4. krs:n nypyn vasemmalla puolella oleva ks), 1 ks 4. krs:n seuraavaan p:seen, 1 p 3. krs:n seuraavaan ks:aan (= 4. krs:n seuraavan nypyn oikealla puolella oleva ks), 2 kjs, 1 ks seuraavaan nyppyyn*. Toista *-* yht. 6 kertaa, virkkaa lopuksi 2 kjs, 1 p 3. krs:n seuraavaan ks:aan, 1 ks 4. krs:n seuraavaan p:seen, 1 p 3. krs:n seuraavaan ks:aan, 2 kjs, sitten 1 ps harmaalilalla langalla krs:n ensimmäiseen ks:aan.
6.KRS: 1 kjs, 1 ks samaan s:aan, *3 ks seuraavaan kjs-kaareen, 1 ks jokaiseen 3 seuraavaan s:aan, 3 ks seuraavaan kjs-kaareen, 1 ks seuraavaan ks:aan*. Toista *-* yht. 6 kertaa, virkkaa lopuksi 3 ks seuraavaan kjs-kaareen, 1 ks jokaiseen 3 seuraavaan s:aan, 3 ks seuraavaan kjs-kaareen, sitten kirsikanpunaisella langalla 1 ps krs:n ensimmäiseen ks:aan.
7.KRS: 1 kjs, 1 ks samaan s:aan, *jätä 1 s väliin, 3 p seuraavaan s:aan, jätä 2 s väliin, 1 ks seuraavaan s:aan, jätä 2 s väliin, 3 p seuraavaan s:aan, jätä 1 s väliin, 1 ks seuraavaan s:aan*. Toista *-* yht. 6 kertaa, jätä lopuksi 1 s väliin, virkkaa 3 p seuraavaan s:aan, jätä 2 s väliin, 1 ks seuraavaan s:aan, jätä 2 s väliin, 3 p seuraavaan s:aan, 1 ps krs:n ensimmäiseen ks:aan. Katkaise lanka (jätä työhön n. 50 cm:n pituinen lanka viimeistelyyn).

PIENI KUKKA SOLMIMISNAUHALLA:
Virkataan suljettuna virkkauksena keskeltä alkaen. Virkkaa 4 kjs harmaalilalla langalla ja sulje kjs:t renkaaksi 1 ps:lla ensimmäiseen kjs:aan.
1.KRS: Virkkaa 1 kjs, *1 ks renkaaseen, 3 kjs*, toista *-* yht. 6 kertaa, virkkaa lopuksi kirsikanpunaisella langalla 1 ps krs:n ensimmäiseen ks:aan = 6 ks ja 6 kjs-kaarta.
2.KRS: Virkkaa ps:ita ensimmäiseen kjs-kaareen asti, *1 ks, 3 p kjs-kaareen*, toista *-* jokaisen kjs-kaareen kohdalla, virkkaa lopuksi 1 ps krs:n ensimmäiseen ks:aan.
Älä katkaise lankaa, vaan virkkaa n. 10 cm:n pituinen kjs-ketju, virkkaa sitten 1 ps ison kukan (läpän) viimeiseen s:aan. Katkaise lanka ja päättele langanpäät. Virkkaa vielä toinen pieni kukka samalla tavalla, mutta virkkaa nyt n. 12 cm:n pituinen kjs-ketju. Kiinnitä läpän samaan silmukkaan.

VIIMEISTELY:
Kiinnitä läppä laukun takaosaan (krs:n vaihtumiskohtaan), n. 3 cm:n päähän yläreunasta.

KAHVA:
Virkataan suljettuna virkkauksena. Virkkaa kirsikanpunaisella langalla n. 30 cm:n pituinen kjs-ketju.
1.KRS: Virkkaa 1 ks 2. kjs:aan koukusta laskien, sitten 1 ks jokaiseen kjs:aan kunnes jäljellä on 1 kjs, virkkaa 3 ks viimeiseen kjs:aan, virkkaa sitten 1 ks kjs-ketjun toisen puolen jokaiseen kjs:aan, virkkaa lopuksi 2 ks viimeiseen kjs:aan (lue SULJETTU VIRKKAUS yllä).
2.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen s:aan, mutta virkkaa 3 ks kummankin pään keskimmäiseen s:aan.
3.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen s:aan, mutta virkkaa 2 ks kummankin pään keskimmäiseen s:aan.
Katkaise lanka ja jätä 30 cm:n pituinen lanka viimeistelyyn. Työn pituus on n. 36 cm.
Virkkaa toinen kahva samoin. Kiinnitä kahvat ison kukan kumpaankin sivuun.

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS Children 22-28 alkuperäisohjeeseen.