Pixie by DROPS Design

Gebreide kleine DROPS bolero van ”Symphony”. Maat 3 tot en met 12 jaar.

Trefwoorden: bolero, ronde voorpanden, spencer,

DROPS design: Model nr. WW-003-bn
Garengroep D
---------------------------------------------------------
Maat: 3/4 - 5/6 - 7/8 - 9/10 - 11/12 jaar
Maat in cm: 98/104 - 110/116 - 122/128 - 134/140 - 146/152
Materiaal: DROPS SYMPHONY van Garnstudio:
150-200-200-250-250 gr. kleur nr. 09, lila.

DROPS RONDBREINLD 4.5 mm - of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 18 st x 34 nld in ribbelst = 10 x 10 cm.
DROPS HAAKNLD 5 mm.
---------------------------------------------------------

Opmerkingen (10)
DROPS Symphony DROPS Symphony
65% wol, 35% polyamide

Zie telpatroon M.1. Het telpatroon geeft de goede kant van het werk weer. Zowel de heengaande als de teruggaande naalden zijn weergegeven.
---------------------------------------------------------

LIJF:
Wordt heen en weer gebreid op de rondbreinld.
Zet 88-96-102-110-120 st op (incl 1 kant st aan iedere kant) met rondbreinld 4.5 mm en Symphony. Brei in RIBBELST over alle st – zie uitleg boven – kant TEGELIJKERTIJD vanaf de 2e nld 9-11-12-14-16 keer 1 st af aan het begin van iedere nld aan elke kant en kant dan 1 keer 15-15-16-16-17 st af aan iedere kant = 40-44-46-50-54 st over op de nld. Ga verder en brei in ribbelst tot het werk 12-13-14-15-16 cm meet. Zet nu losjes nieuwe st op aan het einde van iedere nld: 1 keer 15-15-16-16-17 st aan iedere kant en dan 9-11-12-14-16 keer 1 st aan iedere kant = 88-96-102-110-120 st. Het werk meet nu ongeveer 18-20-22-24-26 cm. Kant in de volgende nld 1 st af aan het begin en einde van de nld, zet de st dan op een hulpdraad.

AFWERKING:
Plaats A tegen B - zie telpatroon - en naai samen naast de kant st. Doe dit aan beide zijkanten van het werk.

RAND:
Wordt in de rondte gebreid op de rondbreinld.
Zet de st van de hulpdraad terug op de rondbreinld en neem 86-94-100-108-118 st op (1 st in iedere st) langs de opzetrand = 172-188-200-216-236 st. Brei de eerste nld als volgt: * 1 st r, 1 st av *, herhaal van *-* de hele nld. Brei dan telpatroon M.1. Kant losjes af met recht boven recht en averecht boven averecht als de rand 8-9-9-10-10 cm meet.

GEHAAKTE RAND:
Haak met haaknld 5 mm langs de hele rand van de bolero en langs de armsgaten als volgt: 1 v in de eerste st, * 3 l, sla ongeveer 1 cm over, 1 v in de volgende st *, herhaal van *-* en eindig met 1 hv in de v van het begin van de toer.

Telpatroon

= av
= 1 omsl en 1 st r afh
= brei de omsl en de afgeh st recht samen

Opmerkingen (10)

Plaats uw opmerking!

Carolyn McKean 12.11.2015 - 18:39:

[I am a beginning knitter.] I am knitting the Pixie size 7/8 at EDGE step. I have returned the 100 stitches to the circular needles. I do not understand the next step: knit up 100 sts (1 st in every st) along the cast on edge = 200 sts. Can you show me?

DROPS Design 13.11.2015 kl. 09:05:

Dear Mrs McKean, pick up sts along cast on edge as shown in the video below (just after the 100 sts from circular needle + pick up 100 sts along cast on edge = 200 sts in total). Happy knitting!

Patricia Bauer 03.12.2013 - 16:42:

Sorry--still confused. To assemble, A and B are stitched together--but A has the extra edge stitch (seam allowance)on both sides on ALL rows, whereas last row of B the 2 edge stitches have been bound off--is this last row of B not part of the assembly seam?

DROPS Design 04.12.2013 kl. 09:56:

Dear Mrs Bauer, A and B are sewn together on each side (armholes), so that 1 st at beg of row + 1 st at end of row will be used for seam both armholes. Happy knitting!

Patricia Bauer 03.12.2013 - 13:46:

88-96-102-110-120 sts. Piece now measures approx. 18-20-22-24-26 cm / 7"-8"-8 3/4"-9½"-10 1/4". On next row bind off 1 st at beg and end of row, then slip sts on a stitch holder. Why is the seam allowance (2 edge stitches) bound off as described above (to make 94 st on the size 5/6), when that is not done on the starting row that it will meet (96 st)?

DROPS Design 03.12.2013 kl. 14:26:

Dear Mrs Bauer, in size 5/6 you have 94 sts left at the end of body and pick up 94 sts in the 96 sts from cast on row so that you have again 1 st each side for seam = a total of 188 sts. Happy knitting!

Annetta Kerans 09.04.2013 - 22:31:

Thank you so much for your reply and the video. I actually found the answer from someone else's question. It's always nice to know there is someone who can answer questions.

Annetta Kerans 03.04.2013 - 00:39:

I love this little belero, but I cannot understand the diagram for the border. I can't understand how you could do a K tog YO and slipped st. when you have not done a YO or slipped st. yet. Should the diagram be turned longwise so as to do a YO + slip st first then do the knit tog.? I love your site and get most of my patterns & yarn here or at a shop. Thanks, Annetta

DROPS Design 03.04.2013 kl. 09:32:

Dear Mrs Kerans, maybe this video could help you to vizualize how to work the border ? Happy knitting!

Riet 14.02.2013 - 15:00:

Zo heb ik het ook gedaan, maar dan krult het niet om! Op de foto is goed te zien,dat het het omgekrulde randje ribbelsteek en geen boordsteek is.

DROPS Design 14.02.2013 kl. 15:33:

Het is een rand van 1 r/1 av. Kijk op de foto van dichtbij, dat is geen ribbelst.

Riet Moraal 29.01.2013 - 16:37:

De beschrijving van de rand is anders dan op de foto staat. Ik heb de rand,( 8 cm.) in patroon M1 gebreid, maar dan krult hij niet om, zoals op de foto.volgens mij moeten de laatste naalden weer in ribbelsteek gebreid worden? Met vr. grt. Riet Moraal

DROPS Design 06.02.2013 kl. 18:32:

Het patroon klopt. Je moet niet de laatste nld in ribbelsteken breien, maar heel LOSJES afkanten met r boven r en av boven av.

Laura Graciani 29.12.2012 - 08:06:

Entiendo que para seguir la secuencia del diagrama M.1,es necesario que el número de puntos a tejer sea impar.Tenemos que terminar la secuencia con 1YO + slip 1 st, para que en la 2º vuelta poder K tog YO and slipped st. Gracias.

DROPS Design 29.12.2012 kl. 10:07:

Hola Laura, el diagrama M.1 se teje así: 1a vuelta: * 1 HEB + deslizar 1 pt de derecho, 1 revés *, repetir de *a* en toda la vta. 2a vuelta: * Tejer juntos de derecho la HEB y el pt desl, 1 revés *, repetir de *a* en toda la vta. Repetir la 1a y 2a vuelta.

Helen 20.08.2012 - 04:13:

I am almost finished this little vest but am not sure how to work the M1 diagram. Is it possible to get the instructions as words. Is the purl stitch every second round or every second stitch in a round row?

DROPS Design 25.08.2012 kl. 02:47:

Work 1st round in M1: *1 YO + slip 1 st as if to K, P1*, rep *-* around. 2nd round: *K tog YO and slipped st, P1*, rep *-* around. Repeat 1st and 2nd round.

Jill Forward 20.04.2012 - 11:02:

I've had 2attempts at this pattern & it still doesn't make sense. Cast off -does this mean knit to end and slip one over last stitch? The decline seems too rapid. Is the pattern grid illustrated referring to this pattern and in what way? Can't see the relevance of the 13, 48, 13 written at top of drawing. Help, I really want to make this.

DROPS Design 23.04.2012 kl. 20:00:

You bind off in beg of every row, which is not as how you write it above. Gauge in both width and height is just as important for correct measures. Numbers in chart are measures in centimeters.

Laat een opmerking achter voor DROPS Children 22-19