DROPS / 134 / 5

Modern Elegance by DROPS Design

DROPS pyöröjakku ”Verdi”-langasta. Koot S-XXXL

DROPS Design: Malli nro Ve-010
Lankaryhmä D
--------------------------------------------------------
Koko: S/M - L - XL/XXL - XXXL
Rinnanympärys:
84/90 - 100 - 110/120 - 136 cm
Langanmenekki: Garnstudion DROPS VERDI:
Nro 03, sininen/vaaleansininen/beige:
350-350-350-350 g

DROPS PUIKOT, SUKKAPUIKOT ja PYÖRÖPUIKOT (40 ja 80 cm) NRO 7 tai käsialan mukaan.
NEULETIHEYS: 14 s x 19 krs sileää neuletta puikoilla nro 7 = 10 x 10 cm.

--------------------------------------------------------

ETU- JA TAKAKAPPALE:
Neulotaan suljettuna neuleena ympyränä, keskeltä takaa alkaen.
Luo 8 s Verdi-langalla ja jaa s:t 4 sukkapuikolle nro 7. Kiinnitä 1 merkkilanka krs:n alkuun = keskitaka. Neulo 1 krs sileää neuletta suljettuna neuleena ja neulo samalla jokaiseen s:aan 2 oikeaa s = 16 s. Kiinnitä 8 merkkilankaa työhön aina 2 s:n välein. Jatka sileää neuletta ja tee samalla joka 2. krs:lla jokaisen merkkilangan jälkeen 1 langankierto (työhön lisätään jokaisella lisäyskerroksella 8 s). Seuraavalla krs:lla langankierrot neulotaan oikein, eli työhön syntyy pieniä reikiä.
Vaihda työhön pyöröpuikko, kun silmukoita on tarpeeksi. TARKISTA NEULETIHEYS! Kun työn leveys keskeltä mitattuna on 19-21-22-23 cm, neulo seuraava krs keskeltä takaa alkaen näin (tarkista, että tällä krs:lla ei tehdä lisäyksiä): Neulo 19-20-22-24 s, päätä 24-26-28-30 s (= kädentie) neulo kunnes jäljellä on 43-46-50-54 s, päätä 24-26-28-30 s (= kädentie), neulo krs:n loput 19-20-22-24 s.
Luo seuraavalla krs:lla kädenteitä varten päätettyjen silmukoiden tilalle uudet s:t.
Jatka lisäyksiä kuten aiemmin, kunnes työn leveys keskeltä mitattuna on n. 48-53-58-63 cm. Neulo 6 krs AINAOIKEAA (ks. selitys yllä) ja tee samalla lisäykset kuten aiemmin. Päätä s:t LÖYHÄSTI oikein silmukoin.

HIHA:
Neulotaan tasona.
Luo 34-36-37-39 s (sis. 1 reunas kummassakin reunassa) puikoille nro 7 Verdi-langalla. Neulo 6 krs ainaoikeaa. Jatka neulomalla sileää neuletta. Kun työn pituus on 10-13-14-10 cm, lisää kumpaankin reunaan 1 s. Toista tällaiset lisäykset 6½-5½-4½-4½ cm välein yht. 6-7-9-10 kertaa = 46-50-55-59 s.
Kun työn pituus on 52-52-52-52 cm, päätä kummastakin reunasta hihanpyöriötä varten joka 2. krs: 1 x 3 s, sitten 1 s kunnes työn pituus on n. 60-60-60-60 cm. Päätä loput s:t kerralla.

VIIMEISTELY:
Ompele hihasaumat yhden reunasilmukan päästä. Kiinnitä hihat paikoilleen siten, että pyöriöiden keskikohta tulee kohtaan, jossa kädenteiden väli on lyhyimmillään (eli kohtaan, jossa ensimmäisen kädentien 1. s päätettiin ja jossa toisen kädentien viimeinen s päätettiin). Hihasaumat kiinnitetään kohtaan, jossa kädenteiden väli on pisin (eli vastakkaiseen reunaan).

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS 134-5 alkuperäisohjeeseen.