DROPS / 134 / 42

Moon Socks by DROPS Design

Strikkede DROPS tøfler i 2 tråde ”Nepal”

Tags: tøfler,

DROPS Design: Model nr NE-073
Garngruppe C
--------------------------------------------------------
Størrelse: 35/37 - 38/39 - 40/42
Fodens længde: 22-24-26 cm
Materialer: DROPS NEPAL fra Garnstudio
100-150-150 g f. Nr 0517, mellemgrå mix/ f. Nr 3720, mellemrosa
100-150-150 g f. Nr 0501, grå mix

DROPS STRØMPEP OG PINDE nr 6 - eller den p du skal bruge for at få 13 m x 17 p glatstrik med 2 tråde på 10 x 10 cm.
DROPS Kantet Bøffelknap 538: 4 stk
--------------------------------------------------------

Kommentarer (279)

65% Uld, 35% Alpaca
fra 13.50 kr /50g
DROPS Nepal uni colour DROPS Nepal uni colour 13.50 kr /50g
Garnet til denne opskrift koster fra 81kr. Læs mere.
RETSTRIK (frem og tilbage på p):
Strik ret på hver p.
--------------------------------------------------------

TØFLER:
SKAFTET: Slå 36-38-40 m op på Strømpep 6 med 1 tråd mellemgrå mix og 1 tråd grå mix. Strik rundt i Rib 1 r / 1 vr til arb måler ca 10 cm.
FODEN: Nu beholdes de første 9-11-11 m på omg på p, de resterende 27-27-29 m sættes på 1 tråd. Fortsæt med Rib frem og tilbage over de 9-11-11 m SAMTIDIG på 1.p slåes der 1 ny m op i hver side (kantm) = 11-13-13 m. Når der er strikket 7-8,5-10 cm lukkes 1 kantm af i hver side = 9-11-11 m. Videre sættes m fra tråden tilbage på p og der strikkes 12-14-16 m op på hver side af midtstykket (indenfor 1 kantm) = 60-66-72 m på p. Herfra måles arb videre. Sæt 1 mærketråd midt foran på tåen og 1 mærketråd midt bag på hælen. Fortsæt rundt med Rib som før i 2 cm. Nu strikkes færdig i glatstrik - SAMTIDIG strikkes 2 m ret sammen på hver side af hver mærketråd på hver 2.p (= 4 masker mindre pr omg) fortsæt indtagningen til glatstrikken måler 3-3-4 cm – luk af. Sy sømmen under foden i yderste m så den ikke bliver tyk.

LØST SKAFT STRIKKET PÅ TVÆRS:
Slå 15-17-17 m op på p 6 med 1 tråd mellemgrå mix og 1 tråd grå mix. Strik således: 1 m RETSTRIK - se forkl over, * 1 r, 1 vr *, gentag fra *-* og slut af med 1 r og 1 m retstrik.
Når arb måler 2 cm lukkes af til 2 knaphuller fra retsiden således: 1 m retstrik, 1 r, 1 vr, tag 1 m løst af p som om den skulle strikkes ret, 1 r, løft den løse m over, slå om, * 1 r, 1 vr *, gentag fra *-* til der er 5 m tilbage, slå om, 2 r sammen, 1 vr, 1 r, 1 m retstrik.
Fortsæt med Rib og retstrik i hver side til arb måler ca 36-37-38 cm. Luk af med ret over ret og vrang over vrang. Sy knapperne på skaftet og knap skaftet sammen. Træk skaftet 2 cm ned over foden med knapperne på tøflens yderside og sy skaftet til tøflens opslåningskant fra vrangen med usynlige sting.

Chouette 11.02.2019 - 21:11:

Est ce que l'on peut faire les chausson evec juste de la laine de taille 50 grame et des aiguilles 6

DROPS Design 12.02.2019 kl. 09:19:

Bonjour Chouette, ces chaussons se tricotent en DROPS Nepal, laine de notre groupe de fils C, avec 2 fils tricotés ensemble pour un échantillon de 13 m x 17 rangs jersey = 10 x 10 cm. Bon tricot!

Linda 15.01.2019 - 19:50:

I made these. I absolutely love them! Thank you!

Monique 14.01.2019 - 20:57:

Pourquoi au Canada On ne peut pas avoir en français la description? Merci

DROPS Design 15.01.2019 kl. 09:55:

Bonjour Monique, pour accéder aux explications en français, cliquez sur la flèche sous la photo et sélectionnez "français" (comme langue). Bon tricot!

Fran Peltier 08.01.2019 - 16:31:

Thank you for your quick response, but I am unsure as to how to distribute the 60 stitches. Do I leave the nine stitches on toe or do I slip some from other needles to distribute them evenly.

DROPS Design 09.01.2019 kl. 07:58:

Dear Mrs Peltier, yes you can leave the 9 sts for toe on first needle while distributing other sts on last 4 needles - just as shown in the video (see from time code 1:37). Happy knitting!

Fran Peltier 08.01.2019 - 14:38:

When I have 60 stitches do I distribute them evenly on four needles or leave the nine stitches on toe and seventeen on sides and back. Thank you

DROPS Design 08.01.2019 kl. 14:59:

Dear Mrs Peltier, you can distribute them on double pointed needles, just remember to add a marker on toe and on mid back. see also our video to these slippers. Happy knitting!

Abby 05.12.2018 - 00:36:

In your pattern, you stated that the 3 sizes would fit within a range of shoe sizes, and I was wondering if those were in women's or men's sizes. Also, I was wondering if these socks are stiff or if they have some give to them. Thank you!

DROPS Design 05.12.2018 kl. 08:48:

Dear Abby, the EU sizes are the same for men and women - you can check the foot length to find the matching size. Happy knitting!

Monique 12.11.2018 - 18:09:

Daar ben ik weer. Inmiddels ben ik vanaf het voorflap opnieuw begonnen en heb ipv 2 cm ruim 3 cm de boordst. vervolgd. Dat scheelt iets. De tricotsteek is de voetzool, maar die maak ik ook iets langer ,het ziet er nu beter uit, maar het blijft toch wel een korte voet. Zelf dus een en ander moeten uitproberen. Net als andere breisters vind ik de video niet behulpzaam, ook al heb ik brei ervaring genoeg. Die mag wel opnieuw voor die leuke sloffen!

Monique 11.11.2018 - 18:12:

Hallo, als ik het patroon goed volg, krijg ik echt peuter sokken, zelfs na eigen aanpassingen blijft het een kleine sok. Dit patroon klopt gewoon niet, ik lees ook van anderen dat de sok veel te klein wordt. Wat is er fout aan? Want ze zijn zo leuk op de foto.....

Stina 09.11.2018 - 21:53:

Går det 300g på et par eller 150 g garn?

DROPS Design 16.11.2018 kl. 09:33:

Hei Stina. Du strikker med 1 tråd av hver farge, så det går 150g av hver = totalt 300g per par. God fornøyelse

Kat Riley 14.09.2018 - 01:32:

The pattern was easy to adjust for a longer foot. I simply worked the first section of the foot for and additional 4 rows and then picked up an additional 4 stitches on each side of the foot. This added about 1.25 inches (3cm) total length.

Kommentere opskrift DROPS 134-42