DROPS / 134 / 42

Moon Socks by DROPS Design

Gebreide DROPS sloffen van 2 draden "Nepal".

Trefwoorden: sloffen,
DROPS design: Patroon nr. NE-073
Garengroep C
--------------------------------------------------------
Maat: 35/37 - 38/39 - 40/42
Voetlengte: 22-24-26 cm
Materiaal: DROPS NEPAL van Garnstudio
100-150-150 gr. kleur nr. 0517, donkergrijs mix of kleur nr. 3720, roze.
100-150-150 gr. kleur nr. 0501, grijs mix

DROPS BREINLD ZONDER KNOP EN RECHTE BREINLD 6 mm - of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 13 st x 17 nld in tricotst met 2 draden = 10 x 10 cm.
DROPS HOEKIGE BUFFELHOORN KNOPEN NR. 538: 4 stuks

DROPS Nepal mix DROPS Nepal mix 1.95 € /50g
Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 11.10€ krijgen. Lees meer.

--------------------------------------------------------

SLOFFEN:
PIJP: Zet 36-38-40 st op met breinld zonder knop 6 mm en 1 draad donkergrijs mix en 1 draad grijs mix. Brei boordsteek 1 st r/1 st av in de rondte tot het werk ongeveer 10 cm meet.
VOET: Hou nu de eerste 9-11-11 st op de nld, zet de overgebleven 27-27-29 st op een hulpdraad. Ga verder met boordsteek heen en weer over de 9-11-11 st op de nld – zet TEGELIJKERTIJD in de 1e nld 1 nieuwe st op aan iedere kant (kant st) = 11-13-13 st. Kant als er 7-8.5-10 cm gebreid is 1 kant st af aan iedere kant = 9-11-11 st. Zet dan de st van de hulpdraad terug op de nld en neem 12-14-16 st op aan iedere kant van het middelste deel (neem st op naast de kant st) = 60-66-72 st op de nld. MEET NU HET WERK VANAF HIER. Plaats 1 markeerder middenvoor voor de teen en 1 markeerder middenachter op de hiel. Ga 2 cm verder in de rondte met boordsteek als hiervoor. Brei het werk nu af in tricotst – brei TEGELIJKERTIJD 2 st r samen aan iedere kant van elke markeerder om de nld (= 4 st geminderd per nld) ga verder met minderen tot het tricotst deel 3-3-4 cm meet – kant dan alle st af. Naai de naad midden onder de voet samen in de buitenste st om een dikke naad te voorkomen.

LOSSE MANCHET VOOR AAN DE BOVENKANT:
Zet 15-17-17 st op met nld 6 mm en 1 draad donkergrijs mix en 1 draad grijs mix. Brei als volgt: 1 st in RIBBELST - zie uitleg boven, * 1 st r, 1 st av *, herhaal van *-*, eindig met 1 st r en 1 st in ribbelst.
Maak bij een hoogte van 2 cm 2 knoopsgaten als volgt aan de goede kant: 1 st in ribbelst, 1 st r, 1 st av, 1 st r afh, 1 st r, afgeh st overh, 1 omsl, * 1 st r, 1 st av *, herhaal van *-* tot er 5 st over zijn, 1 omsl, 2 st recht samen, 1 st av, 1 st r, 1 st in ribbelst.
Ga verder in boordsteek met ribbelst aan iedere kant tot het werk ongeveer 36-37-38 cm meet. Kant af met recht boven recht en averecht boven averecht. Naai de knopen op de manchet en knoop de manchet dicht. Schuif de manchet 2 cm naar beneden over de voet met de knopen aan de buitenkant van de slof en naai de manchet aan de verkeerde kant vast aan de slof met onzichtbare st.

Heeft u hulp nodig voor dit patroon?

Bedankt dat u een patroon van DROPS Design kiest. We zijn er trots op dat we patronen aanbieden die correct en makkelijk te volgen zijn. Alle patronen zijn uit het Noors vertaald en u kunt altijd het origineel patroon controleren (DROPS 134-42) voor de afmetingen en de berekiningen.

Opmerkingen / Vragen (281)

Louise 28.09.2019 - 20:10:

Le modèle 134-42 demande des aiguilles 6 est-ce 6mm ou 6US. Merci

DROPS Design 30.09.2019 kl. 10:27:

Bonjour Louise, la taille des aiguilles dans les modèles français est toujours en système métrique, pour connaître la taille correspondante en système US, basculez le modèle en English (US-in) (en cliquant sur le menu déroulant sous la photo). Bon tricot!

Jo 11.06.2019 - 11:55:

Hi can knit the Pattern for Cozy Slipper Boots on straight needles or circular needles.

DROPS Design 11.06.2019 kl. 13:14:

Dear Jo, the foot part of these slippers is worked in the round - you can find some help to adjust a pattern into straight needles here - or work in the round with a circular needle using magic loop technique. Happy knitting!

Chouette 11.02.2019 - 21:11:

Est ce que l'on peut faire les chausson evec juste de la laine de taille 50 grame et des aiguilles 6

DROPS Design 12.02.2019 kl. 09:19:

Bonjour Chouette, ces chaussons se tricotent en DROPS Nepal, laine de notre groupe de fils C, avec 2 fils tricotés ensemble pour un échantillon de 13 m x 17 rangs jersey = 10 x 10 cm. Bon tricot!

Linda 15.01.2019 - 19:50:

I made these. I absolutely love them! Thank you!

Monique 14.01.2019 - 20:57:

Pourquoi au Canada On ne peut pas avoir en français la description? Merci

DROPS Design 15.01.2019 kl. 09:55:

Bonjour Monique, pour accéder aux explications en français, cliquez sur la flèche sous la photo et sélectionnez "français" (comme langue). Bon tricot!

Fran Peltier 08.01.2019 - 16:31:

Thank you for your quick response, but I am unsure as to how to distribute the 60 stitches. Do I leave the nine stitches on toe or do I slip some from other needles to distribute them evenly.

DROPS Design 09.01.2019 kl. 07:58:

Dear Mrs Peltier, yes you can leave the 9 sts for toe on first needle while distributing other sts on last 4 needles - just as shown in the video (see from time code 1:37). Happy knitting!

Fran Peltier 08.01.2019 - 14:38:

When I have 60 stitches do I distribute them evenly on four needles or leave the nine stitches on toe and seventeen on sides and back. Thank you

DROPS Design 08.01.2019 kl. 14:59:

Dear Mrs Peltier, you can distribute them on double pointed needles, just remember to add a marker on toe and on mid back. see also our video to these slippers. Happy knitting!

Abby 05.12.2018 - 00:36:

In your pattern, you stated that the 3 sizes would fit within a range of shoe sizes, and I was wondering if those were in women's or men's sizes. Also, I was wondering if these socks are stiff or if they have some give to them. Thank you!

DROPS Design 05.12.2018 kl. 08:48:

Dear Abby, the EU sizes are the same for men and women - you can check the foot length to find the matching size. Happy knitting!

Monique 12.11.2018 - 18:09:

Daar ben ik weer. Inmiddels ben ik vanaf het voorflap opnieuw begonnen en heb ipv 2 cm ruim 3 cm de boordst. vervolgd. Dat scheelt iets. De tricotsteek is de voetzool, maar die maak ik ook iets langer ,het ziet er nu beter uit, maar het blijft toch wel een korte voet. Zelf dus een en ander moeten uitproberen. Net als andere breisters vind ik de video niet behulpzaam, ook al heb ik brei ervaring genoeg. Die mag wel opnieuw voor die leuke sloffen!

Monique 11.11.2018 - 18:12:

Hallo, als ik het patroon goed volg, krijg ik echt peuter sokken, zelfs na eigen aanpassingen blijft het een kleine sok. Dit patroon klopt gewoon niet, ik lees ook van anderen dat de sok veel te klein wordt. Wat is er fout aan? Want ze zijn zo leuk op de foto.....

Laat een opmerking achter voor DROPS 134-42