DROPS / 132 / 6

Duchess by DROPS Design

Neulotut DROPS kauluri, ranteenlämmittimet ja myssy, ”Andes”-langasta virkatuilla reunuksilla.

DROPS design: Malli nro EE-395-397
Lankaryhmä E
--------------------------------------------------------
KAULURI:
Mitat:
Ympärys: n. 60 cm
Korkeus: n. 22 cm
Langanmenekki: Garnstudion DROPS ANDES:
200 g nro 4090, kanerva
100 g nro 5610, ruskea

DROPS PUIKOT NRO 7 tai käsialan mukaan.
DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 6 (virkattuun reunukseen).
NEULETIHEYS: 12 s x 16 krs sileää neuletta ja 17 s joustinneuletta puikoilla nro 7 = 10 cm leveyssuunnassa.
DROPS KULMIKAS PUHVELINSARVINAPPI (20 mm): 3 kpl.

RANTEENLÄMMITTIMET:
Koko: Yksi koko
Mitat:
Pituus: n. 20 cm
Ympärys: n. 20 cm
Langanmenekki: Garnstudion DROPS ANDES:
100 g nro 4090, kanerva
jäännöslankaa nro 5610, ruskea

DROPS PUIKOT NRO 7 tai käsialan mukaan.
DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 6 (virkattuun reunukseen).
NEULETIHEYS: 12 s x 16 krs sileää neuletta ja 17 s joustinneuletta puikoilla nro 7 = 10 cm leveyssuunnassa.

MYSSY:
Koko: S - M - L
Pään ympärys: n. 54-56-58 cm
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS ANDES:
100 g nro 4090, kanerva

DROPS SUKKAPUIKOT NRO 8 tai käsialan mukaan.
DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 6 (kukkaan).

alkaen 3.80 € /100g
DROPS Andes uni colour DROPS Andes uni colour 3.80 € /100g
Tilaa
DROPS Andes mix DROPS Andes mix 4.00 € /100g
Tilaa
Puikot & Virkkuukoukut
Saat tämän mallin langat alkaen 19.00€. Lue lisää.
AINAOIKEINNEULE tasona:
Neulo kaikki kerrokset oikein.
VIRKKAUSVINKKI:
Virkkaa 2 ks yhteen näin: *Vie koukku seuraavaan s:aan, ota lanka koukulle*, toista *-* vielä kerran, tee 1 langankierto ja vedä lanka kaikkien koukulla olevien 3 s:n läpi.
Virkkaa 4 p yhteen näin: Jätä jokaisen p:ään viimeinen langankierto ja läpiveto tekemättä, kunnes olet virkannut kaikki pylväät, ota lanka koukulle ja vedä lanka kaikkien koukulla olevien 5 s:n läpi.
HUOM: Kerroksen 1. p korvataan 3 kjs:lla.
--------------------------------------------------------

KAULURI:
Neulotaan tasona.
Luo 103 s puikoille nro 7 kanervan värisellä langalla. Neulo joustinneuletta seuraavasti (1. krs = nurja puoli): 1 s AINAOIKEAA (ks. selitys yllä), *1 n, 1 o*, toista *-* ja neulo lopuksi 1 n ja 1 s ainaoikeaa. Jatka joustinneuletta tähän tapaan. Kun työn korkeus on n. 2 cm, tee seuraavalla oikean puolen krs:lla 1 napinläpi näin: 1 reunas, 1 o, 1 n, 2 s oikein yhteen, 1 langankierto, *1 o, 1 n*, toista *-*, neulo lopuksi 1 o ja 1 reunas. Jatka joustinneuletta ja tee uudestaan tällaiset napinlävet, kun työn korkeus on 5 cm, ja kun työn korkeus on 8 cm. Jatka joustinneuletta, kunnes työn korkeus on 22 cm. Päätä s:t joustinneuletta neuloen. Kiinnitä napit siten, että voit napittaa ne reikiin.

VIRKATTU REUNUS:
Virkkaa reunus kaulurin reunoihin koukulla nro 6 ja ruskealla langalla seuraavasti (aloita kulmasta): Virkkaa 1 ks, *1 kjs, jätä n. 1 cm väliin, 1 ks seuraavaan s:aan*, toista *-* koko krs:n ajan ja virkkaa lopuksi 1 ps krs:n ensimmäiseen ks:aan. HUOM! Tarkista, että reunuksesta tulee sopivan joustava.

RANTEENLÄMMITIN:
Luo 36 s puikoille nro 7 kanervan värisellä langalla. Neulo 1 o/1 n -joustinneuletta, lukuun ottamatta 1 ainaoikeinneulottua reunas kummassakin reunassa, kunnes työn pituus on n. 20 cm. Päätä s:t löyhästi joustinneuletta neuloen.

VIIMEISTELY:
Ompele ranteenlämmitin yhteen yhden reunasilmukan päästä.

VIRKATTU REUNUS:
Virkkaa reunus ranteenlämmittimen kumpaankin reunaan koukulla nro 6 ja ruskealla langalla seuraavasti: Virkkaa 1 ks, *1 kjs, jätä n. 1 cm väliin, 1 ks seuraavaan s:aan*, toista *-* ja virkkaa lopuksi 1 ps krs:n ensimmäiseen ks:aan. HUOM! Tarkista, että reunuksesta tulee sopivan joustava.

MYSSY:
Neulotaan suljettuna neuleena sukkapuikoilla. Luo 54-59-64 s sukkapuikoille nro 8 Andes-langalla. Neulo sileää neuletta. Kun työn korkeus on 9-9-9 cm, kavenna tasavälein 4-4-4 s = 50-55-60 s. TARKISTA NEULETIHEYS! Kun myssyn korkeus on 14-14-14 cm, kiinnitä 5 merkkilankaa työhön näin: 1 s, 1 merkkilanka, *10-11-12 s, 1 merkkilanka*, toista *-* yht. 4 kertaa, viimeisen merkkilangan jälkeen jäljellä on 9-10-11 s.
Neulo nyt jokaisen merkkilangan vasemmalla puolella 2 s oikein yhteen. Toista tällaiset kavennukset joka 2. krs yht. 8-9-10 kertaa = 10 s jäljellä työssä. Katkaise lanka ja vedä se jäljellä olevien silmukoiden läpi. Päättele langanpäät.

VIRKATTU KUKKA:
Virkkaa 6 kjs koukulla nro 6 ja Andes-langalla ja sulje nämä renkaaksi 1 ps:lla ensimmäiseen kjs:aan.
1.KRS: 1 kjs, *1 ks renkaaseen, 3 kjs*, toista *-* yht. 6 kertaa, virkkaa lopuksi 1 ps krs:n ensimmäiseen ks:aan = 6 kjs-kaarta.
2.KRS: 1 ps 1. kjs-kaareen, *virkkaa kjs-kaaren kohdalla 4 p yhteen (lue VIRKKAUSVINKKI yllä) = 1 p-ryhmä, 7 kjs*, toista *-* jokaisen kjs-kaaren kohdalla, virkkaa lopuksi 1 ps krs:n 1. p-ryhmään = 6 terälehteä + 6 kjs-kaarta.
3.KRS: 1 kjs, 7 ks jokaiseen kjs-kaareen = 42 ks.
4.KRS: 1 kjs, 1 ks 3. krs:n ensimmäiseen ks:aan, *4 kjs, jätä 2 ks väliin, 1 ks seuraavaan ks:aan, 3 kjs, 1 ps ensimmäiseen kjs:aan, 1 ks samaan ks:aan, 4 kjs, jätä 2 ks väliin, virkkaa seuraavat 2 ks yhteen (lue VIRKKAUSVINKKI yllä)*. Toista *-* koko krs:n ajan, virkkaa lopuksi 1 ps krs:n ensimmäiseen ks:aan. Katkaise lanka.
VIIMEISTELY:
Kiinnitä kukka myssyyn.

Kommentit (6)

Näppäile kommenttisi tähän!

Cristina 27.05.2012 - 01:01:

Hola quiero preguntar si el punto musgo es derecho por el lado derecho y revés por el lado revés del tejido?

DROPS Design 27.05.2012 kl. 05:43:

Cristina, el punto musgo se teje de derecho en todas las vtas. Saludos!

Siw Tykosson 30.06.2011 - 19:24:

Bland det finaste jag har sett på känge inför vintern.

Jo 22.06.2011 - 15:04:

I love it!

Zao 21.06.2011 - 18:55:

J'adore cet ensemble

Fernanda 15.06.2011 - 19:21:

Precioso estos modelos, el que más me gustó es el cuello. Gracias

Elisabeth 25.05.2011 - 09:02: www.gladestrikkepind ...

Ej flot sæt flot detalje på huen :)

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 132-6