DROPS / 134 / 38

Cosy Toes by DROPS Design

Huovutetut DROPS ruututohvelit ”Nepal”-langasta.

Tagit: ruutu, tohvelit,

DROPS Design: Malli nro NE-068
Lankaryhmä C
---------------------------------------------------------
Koko: 35/37 - 38/40 - 42/44
Jalkapohjan pituus: n. 22 - 24 - 27 cm
Langanmenekki: Garnstudion DROPS Nepal:
150 g nro 0206, vaalea beige-mix
150 g nro 300, beige-mix
Sekä: Garnstudion DROPS Puddel:
100 g nro 01, luonnonvalkoinen

DROPS PUIKOT NRO 6 tai käsialan mukaan
DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 7 (reunukseen).
NEULETIHEYS: 15 s x 30 krs ainaoikeaa puikoilla nro 6 = 10 x 10 cm ennen huovutusta (20 s x 38 krs ainaoikeaa = 10 x 10 cm huovutuksen jälkeen).

Kommentit (18)

94% Mohairia, 6% Polyesteria
MITTAUSVINKKI: Ruutujen muotojen kannalta on tärkeää, että neuletiheys täsmää ja että kaikki mitat otetaan tarkasti.
AINAOIKEINNEULE tasona:
Neulo kaikki kerrokset oikein.
---------------------------------------------------------

TOHVELI:
Neulotaan yhtenä pitkänä kappaleena. Koko työ neulotaan ainaoikein -neuleena. Lue MITTAUSVINKKI yllä. Luo 16-18-20 s puikoille nro 6 beigellä Nepal-langalla. Neulo 10,5-11,2-12,5 cm AINAOIKEAA (ks. selitys yllä) = 1. ruutu. Vaihda vaaleaan beige-mix lankaan ja neulo 10,5-11,2-12,5 cm = 2. ruutu. TARKISTA NEULETIHEYS! Jatka ruutujen neulomista tähän tapaan, eli neulo vuorotellen beigellä ja vaalealla beige-mix langalla 1 ruutu, kunnes työssä on yht. 6 peräkkäistä ruutua. Työn pituus on nyt 63-67,2-75 cm. Päätä s:t. Poimi sitten työn oikealta puolelta 2. beigen ruudun (= 7. ruutu) oikeasta reunasta 16-18-20 s. Neulo 10,5-11,2-12,5 cm ainaoikeaa, päätä s:t. Poimi 6. vaalean beigen ruudun (= 8. ruutu) vasemmasta reunasta 16-18-20 s. Neulo 10,5-11,2-12,5 cm ainaoikeaa, päätä s:t.

VIIMEISTELY:
Taita tohveli ja ompele yhteen reunat vastakkain Kuvion 1 mukaisesti. Kuvio 2 näyttää ruutujen järjestyksen viimeistelyn jälkeen.

VIRKATTU REUNUS:
Virkkaa reunus tohvelin aukon reunoihin kaksinkertaisella Puddel-langalla ja koukulla nro 7 näin: 1 ks, *3 kjs, jätä n. 1-1½ cm väliin, 1 ks*, toista *-* ja virkkaa lopuksi 1 ps krs:n ensimmäiseen ks:aan.

HUOVUTUS:
Laita tohvelit pesukoneeseen ja käytä pesuainetta ilman entsyymejä ja optisia valkaisuaineita. Aseta kone 40 asteen pesuohjelmalle, tavallinen linkous, ei esipesua. Pesun jälkeen tohvelit venytetään oikean kokoisiksi niiden vielä ollessa märät. Jatkossa tohvelit pestään samoin kuin villavaatteet.

Piirros

= Sauma 1
= Sauma 2
= Sauma 3
= Sauma 4
= Sauma 5
= Sauma 6
= Sauma 7

Jonas Gunnarsson 03.04.2019 - 07:32:

Hej. Om det är så att man har större fötter och ska omvandla måtten, ungefär vilka mått ska kvadraterna ha för storlek 45?

DROPS Design 05.04.2019 kl. 15:22:

Hej Jonas, den største størrelse er 44, tror du ikke bare at du kan lægge et par masker til i hver firkant og et par varv i højden så de blir kvardratiske. God fornøjelse!

ISABELLE SIMON 17.08.2018 - 01:03:

Bonjour et merci pour ce modèle qui me plaît beaucoup. Je viens de tricoter quatre paires de ces chaussons et je voudrais savoir si je peux les mettre toutes ensemble dans la machine pour le feutrage ou si ce serait trop...

DROPS Design 17.08.2018 kl. 10:17:

Bonjour Madame Simon, vous pouvez à priori les mettre tous dans la machine à feutrer en même temps ou séparément en fonction des couleurs utilisées (cf Entretien, couleurs sombres. Bon feutrage!

Margery F Lynch 04.11.2016 - 14:45:

In the pattern Cosy Toes, how is the furry effect on the crochet border achieved. The video doesn't show how to do that. Simple felting will not create that look. Thank you very much.

DROPS Design 04.11.2016 kl. 15:59:

Dear Mrs Lynch, the video below shows the look of the edge with another yarn. Puddel is now discontinued, you replace it with 2 strands Alpaca Bouclé - read more here. Happy knitting!

Andrea 22.02.2014 - 17:11:

Leider scheitere auch ich am Zusammennähen, da ich 'rechte und linke Seiten' sowie entsprechende Nähte habe. :-)

DROPS Design 22.02.2014 kl. 22:09:

Liebe Jasmin, rechte und linke Seiten sollten sich nicht unterscheiden, da Sie ja durchgängig kraus re (= Krausrippen) stricken. Und dann brauchen Sie beim Zusammennähen einfach nur in die "Knötchen" am Rand nähen. Sollten Sie glatt gestrickt haben, ist eine ganz saubere Naht aber auch nicht nötig, da die Hausschuhe ja noch gefilzt werden und damit kleinere Unregelmäßigkeiten verschwinden.

Nima 25.03.2013 - 14:26:

Für die Grösse 45-47 hab ich 22 Maschen und 44 Reihen pro Viereck gestrickt mit der Alaska Wolle. Die Grösse ist perfekt. Gruss Nima

Sandy 09.03.2013 - 20:22:

Love these felted slippers. When they are felted, you can customize the fit perfectly. Literally slippers that are "made for you".

Rachel 18.02.2013 - 14:07:

Bonjour, J'aimerais réaliser ce modèle, mais sans le feutrage. Comment faire pour qu'il est la bonne taille ? Merci

DROPS Design 18.02.2013 kl. 17:42:

Bonjour Rachel, il vous faudrait alors vous orienter vers un autre modèle comme le 111-9 ou le 109-57. Bon tricot !

Elsebeth Noer 29.10.2012 - 01:21:

På fotoet ser det ud til, at futterne er strikket i retstrik og ikke i glatstrik, som der står angivet i opskriften. Skal de strikkes i retstrik eller glatstik.?? Tak for jeres mange fine opskrifter.! :)

DROPS Design 15.11.2012 kl. 15:28:

Futterne skal strikkes i retstrik og det står også i opskriften. God fornøjelse!

Dragonfly 10.10.2012 - 18:12:

Wie nehme ich denn die Maschen für die Seitenquadrate auf? Oder stricke ich dir separat und nähe die dann fest? LG

DROPS Design 12.10.2012 kl. 08:35:

Hallo Dragonfly, der Schuh wird wie beschrieben in einem Stück gestrickt, dabei werden Viereck 7 und 8 angestrickt. Hilfe dazu finden Sie in unserer Sammlung von Instruktionsvideos. Gutes Gelingen!

Coco 27.06.2012 - 22:48:

Bonjour, J'ai réalisé ce modèle, il ne me reste plus que le feutrage. Ma question est la suivante : concernant l'essorage, à combien de tour minutes faut-il régler la machine à laver ? Merci d'avance

DROPS Design 28.06.2012 kl. 14:46:

Bonjour Coco, on feutre en machine avec un programme de lavage normal. N'hésitez pas à consulter notre page sur le feutrage pour en savoir plus.

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 134-38