DROPS / 131 / 26

Snowbell by DROPS Design

Neulottu DROPS hame ”Eskimo”- tai “Andes”-langasta. Koot S-XXXL.

DROPS design: Malli nro EE-376
Lankaryhmä E
---------------------------------------------------------
Koko: S - M - L - XL - XXL - XXXL
Langanmenekki: Garnstudion DROPS ESKIMO:
Nro 01, luonnonvalkoinen:
300-350-350-400-450-500 g
DROPS PYÖRÖPUIKKO (80 cm) NRO 7 tai käsialan mukaan.
DROPS PYÖRÖPUIKKO (80 cm) NRO 6 (joustinneuleeseen ja ainaoikeinneuleeseen).
NEULETIHEYS: 12 s x 16 krs sileää neuletta puikoilla nro 7 = 10 x 10 cm.

(Siirry ohjeeseen)

Tagit: hame,

Kavenna näin 1. ja 3. merkkilangan kohdalla: neulo merkkilankaan asti, nosta 1 s oikein neulomatta, 1 o, vedä nostettu s neulotun yli.
Kavenna näin 2. ja 4.merkkilangan kohdalla: neulo kunnes merkkilankaa edeltää 2 s, 2 s oikein yhteen.
---------------------------------------------------------

HAME:
Neulotaan suljettuna neuleena pyöröpuikolla. Työ neulotaan alhaalta ylös keskeltä takaa alkaen. Luo 120-126-136-146-160-176 s pyöröpuikolle nro 6 ja neulo AINAOIKEAA (ks. selitys yllä). Kun työn pituus on 4 cm, vaihda pyöröpuikkoon nro 7 ja jatka neulomalla sileää neuletta. Kun työn pituus on 17-18-19-20-21-22 cm, kiinnitä 4 merkkilankaa työhön näin: 1. merkkilanka kiinnitetään 15.-15.-17.-17.-20.-22. s:n jälkeen, 2. merkkilanka 45.-48.-51.-56.-60.-66. s:n jälkeen, 3. merkkilanka 75.-78.-85.-90.-100.-110. s:n jälkeen ja 4. merkkilanka 105.-111.-119.-129.-140.-154. s:n jälkeen. Kavenna seuraavalla krs:lla jokaisen merkkilangan kohdalla 1 s (LUE KAVENNUSVINKKI). Työstä kapeni 4 s. Toista tällaiset kavennukset joka 4. krs yht. 6-6-7-7-7-8 kertaa = 96-102-108-118-132-144 s. Kun työn pituus on 31-33-35-36-38-40 cm, vaihda pyöröpuikkoon nro 6 ja kavenna SAMALLA tasavälein 12-14-10-10-10-12 s = 84-88-98-108-122-132 s. Jatka neulomalla 1 o/1 n -joustinneuletta. Neulo joustinneuletta kunnes työn pituus on 40-42-44-46-48-50 cm. Päätä s:t löyhästi joustinneuletta neuloen.

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS 131-26 alkuperäisohjeeseen.